Toon posts:

Bios ge-reset na crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een Radeon 9800 Pro in me computer gezet, ging gamen en na ongeveer een half uurtje liep alles vast en crashde me pc. Toen ik wou rebooten bleek me BIOS ge-reset te zijn naar de fabrieks instellingen en moest ik me ram timing weer aanpassen omdat hij anders zelfs niet meer wou booten. Nou bleek gewoon dat de crash werd veroorzaakt door een te hoge temperatuur, maar zou iemand weten waardoor me BIOS is gereset en of dit soort crashes schadelijk zijn voor je PC/Hardware??

Bij voorbaat dank.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het lijkt mij dat de CPU te heet is geworden en dat je daardoor een reboot krijgt

wat ook zou kunnen is dat je voeding het niet helemaal meer trekt

en het zou ook door andere dingen kunnen komen, het is alleen een beetje moelijk in te schatten vanaf hier, maar begin eens te kijken naar je CPU temp

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Als je CPU te heet wordt en de computer daardoor spontaan reboot willen sommige mobo's nog weleens de neiging hebben naar fail-safe defaults te springen. Dit om te zorgen dat je niet met een systeem komt te zitten waar je nooit meer in komt.
M.a.w. zorg voor voldeonde koeling/voeding/correcte timings en je zult dit niet meer hebben.

Het KAN schadelijk zijn geweest voor je hardware, maar dit zie je pas als je even Memtest86 een nachtje laat lopen, en een BurnK7 / BurnP4 laat draaien.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Vlak na de Crash zat ik dus in me BIOS om alles weer aan te passen en zag ik dat me CPU 43 graden was en me systeem 50, nou denk ik dus dat het me videokaart was want anders wordt je systeem nooit zo ver verwarmd. Ik draai nu een paar dagen al me de kap eraf en nergens meer last van gehad.