[linux] mandrake 10 en Windows XP dual boot

Pagina: 1
Acties:

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:22
Nou, om maar te beginnen ik ben nieuw op dit forum. Ik heb me na altijd veel gelezen te hebben hier, toch maar aangemeld.

Ik heb nu al 2x proberen linux mandrake te installeren in combinatie met Windows Xp. Windows XP had ik al geinstalleerd staan. Ik had nog genoeg ruimte over, en had een partitie gemaakt voor Linux. eenmaal in de installatie ging alles goed, totdat ik pakketten moest gaan selecteren bleef een foutmelding krijgen dat ik niet het juiste geselecteerd had.

De partities had hij ondertussen wel aangemaakt, ik bleef die foutmelding maar krijgen dus besloot uiteindelijk om de linux setup af te sluiten. Toen startte hij windows dus niet meer op, hij ging niet verder meer als een knipperende cursor. Ik kreeg Windows met geen mogeljikheid meer aan de praat dus alles maar geformatteerd. Gelukkig had ik wel wat gebackupped.

Heeft iemand een idee wat er fout gegaan is, en misschien tips hoe de installatie volgende keer aan te pakken? ( ja ik ben een linux-noob)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:36
hmm... waarschijnlijk heb je voor de "basic setup" gekozen en dus geen boot loader geinstalleerd, tja dan doet windows t niet meer :)

in t vervolg kiezen voor een boatloader (LILO of Grub zijn de meest bekende :))

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:59
hmm... waarschijnlijk heb je voor de "basic setup" gekozen en dus geen boot loader geinstalleerd, tja dan doet windows t niet meer
Dan zou hij toch geen foutmeldingen krijgen bij het installeren van de pakketen, want je kan namelijk ook zelf een bootloader aanmaken en daar moet je voor kunnen kiezen. Of je nou wel alvast een bootloader installeerd of niet.

Volgens mij komt de install van de bootloader ook later dan de install van de pakketen, maar dat weet ik niet meer 100% zeker.

• CrystalViriS
SyS_ErroR schreef op 13 juni 2004 @ 22:14:
hmm... waarschijnlijk heb je voor de "basic setup" gekozen en dus geen boot loader geinstalleerd, tja dan doet windows t niet meer :)

in t vervolg kiezen voor een boatloader (LILO of Grub zijn de meest bekende :))
ik weet het ik heb dat al gelezen ( ook ergens hier op tweakers )
maar zo ver was ik dus nog niet gekomen, hij bleef bij die foutmelding dat die pakketten niet goed waren geselecteerd, en ging dus niet door.
Wel had hij die partities al aangemaakt, daar zal het dus wel fout zijn gegaan?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:59
Heb je wel de MD5 Checksums gecontroleerd, want ik krijg het idee dat er wat aan de hand is met de cd's ipv mandrake

• CrystalViriS
hij heeft eerder weleens geinstalleerd met die cd's. Alleen toen is er iets anders mis gegaan waardoor ik alleen nog maar linux kon booten, en windows niet meer. Hij startte toen de grafische interface van linux ook niet op, je zag een linux prompt zeg maar. :'(

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 21:31

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Het installeren van de bootloader komt idd na de installatie van al de pakketten. Ik heb al vaak Mandrake geïnstalleerd.

Als je windows niet meer kan opstarten doordat je MBR (master boot record) beschadigt is kan je opstarten met je originele windows-cd en onder de herstel-console "fixmbr" in te typen kan je hem vermaken. Dan zou windows terug nromaal moeten opstarten.

[ Voor 52% gewijzigd door W3lta op 14-06-2004 13:23 ]

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• CrystalViriS
W3lta schreef op 13 juni 2004 @ 22:56:
Het installeren van de bootloader komt idd na de installatie van al de pakketten. Ik heb al vaak Mandrake geïnstalleerd.

Als je windows niet meer kan opstarten doordat je MBR (master boot record) beschadigt is kan je opstarten met je originele windows-cd en onder de herstel-console "fixmbr" in te typen kan je hem vermaken. Dan zou windows terug nromaal moeten opstarten.
dank je voor de tip,

ik denk dat het dan toch aan m'n cd's ofzo ligt. :/
Pagina: 1