[email & foto's] ouders willen foto's per email

Pagina: 1
Acties:

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-01 20:00
Net weer een feestje door mijn ouders bezocht en natuurlijk foto's gemaakt. Zeggen ze weer tegen mij: zet je die ff op de mail? Natuurlijk geen idee van hoe dat werkt en zo. Op internet zetten willen ze niet, password en inlognamen moet je niet mee aankomen (zweet breekt dan al uit) dus:

Hoe kun je makkelijk foto's op email zetten? Is daar een oplossing voor? Ze werken met hotmail. Dus max 2mb ofzow?

Wie? :)

Kamer huren

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:50

steveman

Comfortabel ten onder

tja met outlook kun je zoiets doen geloof ik, al is het me ook wel eens gelukt om een afbeelding te pasten in een hotmail berichie :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:21
kan je met MSN Groups niet 1 of ander fotoalbum aanmaken?
Als je dat gewoon public maakt, en een linkje in hun favorieten zet is dat toch niet zo moeilijk? :)

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04
Stuur een html-mail waarin je die plaatjes verwerkt die uiteraard elders op je eigen webspace staan. Heb je geen last van de limiet en hebben die ouders de fotos toch in hun mail :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Foto's op e-mail zetten is sowieso onmogelijk, je kunt ze alleen als bijlage bijvoegen en dan opslaan of versturen.

Ik heb erg slechte ervaringen met het sturen en ontvangen van foto's per e-mail. Teneerste kost het enorm veel dataverkeer en tijd om te versturen, niet alleen omdat je alle foto's voor iedere ontvanger opnieuw moet versturen maar ook omdat e-mail slechts 7 bits ASCII kan gebruiken. Dat betekent dat alle bijlagen (behalve ASCII tekstbestanden) bijna in grootte verdubbelen omdat ze allemaal 8 bits gebruiken waardoor je 2 x 7, oftewel 14 bits nodig hebt voor iedere 8.

En dna is het ook nog eens zo dat de ontvanger al die data vaak moet downloaden als hij een POP3 account heeft,leuk met een 56K modem, of een "breedband" verbinding met een limit van 100 MB (je moest eens weten hoeveel mensen dat hebben)

je kunt de foto's ook gewoon online zetten en ze de URL sturen waarbij het wachtwoord al in het adres is verwerkt: http://www.mijnwebsite.nl/foto.html?wachtwoord=blabla

[ Voor 12% gewijzigd door Johnny op 13-06-2004 22:34 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58

Sick Nick

Drop the top!

Ik zou de foto's in ieder geval flink verkleinen, naar 640*480 ofzo. Op die manier zijn ze maar 50 KB/stuk ofzo. Als ze dan van een van de foto's een grotere willen hebben moeten ze dat maar even vragen.
Scheelt weer in mailsize, zeker omdat het naar een hotmail toemoet waar je dus max 512 KB naartoe kan mailen :p

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:14
Als je breedband hebt, kun je ook een gallery opzetten op je eigen pc. Werkt perfect, zet eenmaal een link bij hun in de favorites en gaan met die banaan. En niet op internet: als je ze niet in je homedir zet maar in een niet gelinkte subdir, gaan ze nergens anders heen dan naar de mensen aan wie je de url doorgeeft.

[ Voor 37% gewijzigd door DaCoTa op 14-06-2004 08:33 ]

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02 14:55
DaCoTa schreef op 14 juni 2004 @ 08:31:
Als je breedband hebt, kun je ook een gallery opzetten op je eigen pc. Werkt perfect, zet eenmaal een link bij hun in de favorites en gaan met die banaan. En niet op internet: als je ze niet in je homedir zet maar in een niet gelinkte subdir, gaan ze nergens anders heen dan naar de mensen aan wie je de url doorgeeft.
Die url wordt natuurlijk ooit een keer door anderen gebruikt. Deze optie zou je wel kunnen gebruiken icm een firewall die alleen http toelaat vanaf hun ip-adres, mits het de enige site is die je host.

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
een password encrypted rarretje dan op je homepage?

Verwijderd

met een PHP scriptje kun je ook gewoon de referrer checken.

Als het niet je eigen IP of die van je ouders is -> blank page tonen.

Wel van je ouders, foto-albumpje weergeven :)

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-01 20:00
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 14:54:
met een PHP scriptje kun je ook gewoon de referrer checken.

Als het niet je eigen IP of die van je ouders is -> blank page tonen.

Wel van je ouders, foto-albumpje weergeven :)
Maar het gaat er ook om dat alle vrienden van dat feestje dat natuurlijk zien....

Kamer huren

Verwijderd

Het handigst lijkt me om een html mail te maken met verwijzingen naar de foto's die je online hebt staan. De mensen die het wel snappen kunnen dan op internet kijken, en je ouders op hun PC in 'de mail'.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:20

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Als je echte bandbreedte hebt en wilt pesten: Grootformaat (8 bij 10 inch) negatief/dia inscannen op 4000dpi (= 32000 * 40000 pixels) en 48bit kleurdiepte, en als TIFFje versturen. Da's ruwweg zo'n 7.2GB, dus redelijk pittig te noemen. ;) 8)7

Maar serieus: De beste oplossing is m.i. ook de HTML-pagina (gewoon een of andere gekke URL ervan maken) en linkje mailen. Beste is dan wel thumbjes met full size popups of doorlinken.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
http://www.dropload.com je maakt snel een account aan (je hoeft haast niets in te vullen) alle foto's uploaden en dan email intoetsen word er een email verstuurt waar in de link staat waar je ouders het zo af kunnen halen. Het staat er 24 uur op en je kan te veel uploaden. Ik heb het best vaak gebruikt werkt erg handig
Pagina: 1