Toon posts:

schijf wel herkend in bios, niet in XP

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb laatst een 160GB maxtor diamond9 7200 rpm harde schijf gekocht.
Na alle kabels vast te hebben gemaakt kwam ik in Windows (XP Pro) en zag ik... niets.
toen ik ging kijken bij schijfbeheer (of disk management) zag ik staan een schijf van 128gb die 'niet-toegewezen' was. Toen hoorde ik van een vriend van me dat je dan de BIOS moest flashen. mijn moederbord is een Chaintech 7NJL3/7NJL4.
van de chaintech website heb ik de flash utility gedownload, de BIOS is geflashd.
Vol goede hoop startte ik de computer opnieuw op.
In BIOS zag ik de schijf staan, bij schijfbeheer staat 'ie ook, maar verder zie ik 'm niet.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/junko/schijf.JPG

Weet iemand hoe ik de schijf werkend kan krijgen?

Alvast bedankt.

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 15:45

TweakBoy

---

ten eerste moet je die NIET-toegewezen schijf even formateren.. doe er maar een rechtsklik op, dan zie je vanzelf wel wat je moet doen.

Als je de overige gb's nog wilt krijgen moet je idd je bios updaten en een registery hack geloof ik.. of een patch...

// zoekt patch

edit:
kijk even hier, voer ut uit en restart.. formateer daarna je schijf
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q303013

[ Voor 22% gewijzigd door TweakBoy op 13-06-2004 22:02 ]

---

Verwijderd

De topicposter kan sowieso het beste even de FAQ's van dit subforum doorlezen, ik heb vandaag precies hetzelfde probleem gehad en daar kwam ik met de faq's en een beetje klooien uit.

Duzz

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:40
start -> instellingen -> configuratiescherm -> Systeembeheer -> computerbeheer -> schijfbeheer

Daar moet je de schijf even een stationletter toevoegen en eventueel formateren
De topicposter kan sowieso het beste even de FAQ's van dit subforum doorlezen, ik heb vandaag precies hetzelfde probleem gehad en daar kwam ik met de faq's en een beetje klooien uit.
En als je dan ook gelijk even de oplossing geeft heb je ook nog wat nuttigs neergezet

[ Voor 86% gewijzigd door Cardinal op 13-06-2004 22:07 ]

Verwijderd

Heb je Service Pack 1? Is wel nodig voor schijven > 137 gb

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:31

makje

Professioneel prutser

^^ eens is.

Service Pack 1 installeren of de reghack toepassen. Beide zijn erg gemakkelijk uit te voeren én uitgebreid ter sprake gebracht in de FAQ van dit subforum: OM FAQ / Beleid

En daarna dus de volledige 149.05GB partitioneren en formatteren....

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
ik wil servicepack installeren, maar tijdens de installatie krijg ik de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/junko/fout.JPG

ik heb alle programma's afgesloten en via msconfig alle programma's die die runt bij het opstarten uitgeschakeld. Na een reboot kreeg ik dezelfde foutmelding.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? misschien handmatig het proces beëindigen?

Tot zo ver alvast bedankt! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb geprobeerd de System Pack1 te installeren met nu de cd-rom apparaten eruit. Ik kreeg geen atapi-foutmelding, maar deze keer kreeg ik deze:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/junko/fout2.JPG

O-)
Kan ik dit verhelpen met die reghack?

GoT FAQ zegt:
Als je Windows 2000 draait en een schijf van groter dan 128GB wil gebruiken, dan zul je minimaal SP3 moeten installeren. In sommige gevallen werkt dat zelfs niet, dan zul je een klein reghackje moeten doen om 48bits LBA addressering werkend te krijgen.
ik heb echter winXP.
of kan dat ook?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 07:16

star-saber

Ryzen

tijd om orgineel windows te kopen
en alleen die reghack werkt ook als het goed is
wel opnieuw opstarten eerst

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 17:59:
Hmm, ik heb geprobeerd de System Pack1 te installeren met nu de cd-rom apparaten eruit. Ik kreeg geen atapi-foutmelding, maar deze keer kreeg ik deze:
[afbeelding]

O-)
Kan ik dit verhelpen met die reghack?

GoT FAQ zegt:

[...]

ik heb echter winXP.
of kan dat ook?
Je hebt een illegale serial, je kan een legale licentie in de winkel gaan kopen en dan je serial veranderen met een tooltje dat je op de microsoft website vindt. Dan hoef je je windows niet opnieuw te installeren, kan je sp1 installeren en is je probleem opgelost.
Google weet nog andere minder legale manieren maar deze mogen we hier niet vermelden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 17:59:
GoT FAQ zegt:

[...]

ik heb echter winXP.
Lees eens de volgende zin in de FAQ door? 8)7

Maargoed, de oplossing is dus gewoon in de FAQ van dit subforum te vinden. Dat je SP1 niet kunt installeren is een totaal ander verhaal. Hier op GoT wordt van jou als gebruiker echt wel verwacht dat je vooronderzoek pleegt eer je een topic opent. Hieronder valt het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. Zie ook de "Let op" tekst bovenaan in [New Topic] van dit subforum. Daarin staat een beknopte samenvatting van hetgeen je minimaal moet kennen danwel uitvoeren voordat je een topic start B)

[ Voor 43% gewijzigd door BalusC op 14-06-2004 21:56 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.