Toon posts:

Router op router, geen gedeeld netwerk, wel inet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem in me netwerk, en het gaat als volgt:

Ik heb een adsl verbinding, ik heb een edimax router op het modem aangesloten, aan die router heb ik 3 computers hangen, die allemaal internet hebben. Ook heb ik er een wireless router aan hangen, router op een router dus. Op de router2 kom ik binnen met kabel op zeg maar de 5e poort, de ingang, nu op dat netwerk heb ik mijn laptop wireless aangesloten. Ook op me laptop heb ik internet. Ik kan alleen niet me netwerk delen met mijn laptop, alles wat direct op de eerste router staat is gedeeld in de groep MSHOME. Onder geen omstandigheid kom ik daar tussen met mijn laptop.

Pingen kan van mijn laptop naar een pc op router1 wel, ik ping op ip verkregen door even ipconfig te gebruiken, wat ik niet kan is van een pc aan router1 naar mijn laptop pingen die wireless met router2 in verbinding staat.

Hoe kijg ik het voor mekaar dat ik alle computers kan zien bij volledig netwerk >MSHOME.
Zodra ik waarschijnlijk kan pingen van pc aan router1 naar me laptop moet het gedeelde netwerk zich ook wel instellen maar hoe krijg ik doet voor mekaar???

Subnetmasks zijn het zelfde, ip van routers zelf zijn anders, een edimax 192.168.2.1, wireless sweex 192.168.62.1. De ip pools zijn verschillend dus er zijn geen pc’s met zelfde ip’s.

Lang stuk tekst en ik hoop zo voldoende te hebben vermeld om samen tot een oplossing te komen

Verwijderd

gewoon de router functionaliteit uitschakelen, puur ap mode, daar je in deze situatie echt geen router nodig hebt. En anders wordt het poort forwarden maar dat is allemaal vele malen langzamer dan in ap. mode, ik zo ook de faq nog eens even goed doorlezen daar dit eigenlijk een open deur is.

Verwijderd

Topicstarter
kan ik die uitschakelen door gewoon de dhcp functie uit te zetten? als ik dit doe krijgt me laptop een vreemde ip, en heb ik verder geen internet of enig teken van verbinding.

Kan ik ook me ip enz. handmatig instellen zodat hij bij router1 "inlogt" dit heb ik nog niet voormekaar gekregen. Als ik de instellingen overneem van een pc die aan router1 zit en invoer op me laptop geeft ie geen sjoege. moet ik dan de gateway of dns wel op router2 zetten dus 192.168.62.1?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 13:55:
kan ik die uitschakelen door gewoon de dhcp functie uit te zetten? als ik dit doe krijgt me laptop een vreemde ip, en heb ik verder geen internet of enig teken van verbinding.
Nee dat gaat niet werken, hij moet als bridge gaan functioneren. Kijk dus even of dat mogelijk is met die wireless router. Dan zou hij de instellingen automatisch moeten krijgen van de 1e router. DHCP zet hij dan uit als het goed is.

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-04 14:32
Ik heb zo'n zelfde situatie als jij. Je kan het als volgt voor elkaar krijgen.
Die Edimax moet je als router en DHCP laten draaien. Daarna met een crosscable van poortje 4 naar een poortje waar normaal een PC op gaat op de Wireless router. Dus niet het poortje waar je Inet verbinding op moet!!!. Zet je DHCP van de wireless uit.

Als het goed is functioneert nu je Wireless als access point en krijgt hij vanzelf een IP adres van de Edimax.

Mijn situatie is een Sitecom (DHCP en Router) en een Broadband Linksys die ook alleen maar werkt als wireless en switch.

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij doet het, de crosskabel in t andere poortje deed het hem

Bedankt!!!
Pagina: 1