refurbished accu voor mijn laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01 09:14
ik kan voor mijn laptop een refurbished accu kopen. Volgens de verkoper heeft deze ondanks het feit dat er alleen maar volledig nieuwe cellen inzitten, een behoorlijk lage capaciteit ivm een nieuwe.
Aangezien een nieuwe toch wat duurder is, heb ik enigszins het idee dat dat een verkooppraatje is.Kan iemand vertellen of een dergelijke accu inderdaad minder is dan een 100% nieuwe?

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01 14:06
Ik zou sowieso niet aan refurbished en/of 2e handse accu's beginnen. Het zijn gewoon producten die snel slijten..

Je zou eens kunnen kijken naar nieuwe batterijen van 3rd party merken zoals apc..

Verwijderd

misschien een domme vraag, maar als ze de cellen vervangen hebben, wat is er dan nog oud? de behuizing?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 20:59:
misschien een domme vraag, maar als ze de cellen vervangen hebben, wat is er dan nog oud? de behuizing?
Afhankelijk van het model zit er best nog wel wat electronica in de accupack zelf. :)
Batterijen kan je inderdaad gewoon vervangen, maar aan de electronica kan je meestal niet komen.

Als je de garantie kan krijgen dat de batterijen zelf vervangen zijn, dan is het wel te overwegen (mits ze echt veel goedkoper zijn (50% ofzo)).
Maar als het 'refurbished' is in de zin van 'de buitenkant opgepoetst' dan zou ik er niet aan beginnen.

Senile! Senile Oekaki