[redhat] geluidsproblemen

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Redhat 9
Terratex DMX Xfire
KDE 3.1-10

Hallo, ik heb dus bovenstaand systeem draaiend, maar erg veel geluidsproblemen.

Bij de instalatie van Redhat werd de soundcard herkent als CS 4614/22/24 CrystalClear Soundfusion Audio Accelerator, test geluid goed.

Arts draaid enzo allemaal goed.

Xmms speelt goed af op Arts module.
Maar ik hoor geen geluiden bij Flash filmpjes
Het spel Racer loopt vast, Fmod kan niet geinit. worden, alle standen geprobeerd (esd, alsa, oss)

in KDE config. centrum kan er geen informatie getoond worden over de geluidskaart.

Bij het starten van Mplayer, wordt er elke keer een melden gegeven dat de audio niet geinit. kan worden, ook op elke audio driver geprobeerd.

Is er ook een mogelijkheid om de soundcard beter te instaleren ? want dit is ... :'(

edit:
code:
1
2
ls > /dev/dsp
bash: /dev/dsp: Apparaat of systeembron bezig

[ Voor 6% gewijzigd door M4RTiN op 13-06-2004 20:36 ]

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 19:59
kill arts eens en probeer het opnieuw

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• M4RTiN
verhipt zeg dat werkt, Arts killen.

oke nu we dat weten, hoe maak ik dit permanent?

edit: lama dat kan in kde config centrum (arts opstarten bij inloggen kde)

[ Voor 32% gewijzigd door M4RTiN op 13-06-2004 21:07 ]

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:12
let wel dat je nu maar 1 ding tegelijkertijd geluid kunt laten afspelen. als ik een filmpje ga kijken zet ik het geluid van amsn af omdat ik anders een shitload geluidjes krijg die zich verzameld hebben :+

wil ik nog eens iets voor verzinnen, maar het is wel handig als mpg123, ogg123, xine enzo het snappen :)

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• M4RTiN
Maja, maakt niet uit, ik kan nu iig alles doen, zonder problemen, ik bedoel linux ondersteund al weinig native spellen, en als die dan ook al gaan lastig doen :P

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 19:59
ucchan schreef op 13 juni 2004 @ 21:48:
let wel dat je nu maar 1 ding tegelijkertijd geluid kunt laten afspelen. als ik een filmpje ga kijken zet ik het geluid van amsn af omdat ik anders een shitload geluidjes krijg die zich verzameld hebben :+

wil ik nog eens iets voor verzinnen, maar het is wel handig als mpg123, ogg123, xine enzo het snappen :)
onzin, met alsa kan je netjes meerdere geluidjes tegelijk afspelen

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• M4RTiN
Als ik alsa instel met mplayer werkt ie trouwens weer niet. maar ik neem wel genoegen met 1 geluid per app

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:12
dat zeg ik, ik moet er eens even naar kijken zodat alles alsa gebruikt en niet de /dev/dsp legacy device :)

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
Je hebt de Terratec DMX Xfire (1024, neem ik aan). Deze kaart heb ik ook, en de ALSA-driver (snd-cs46xx) ondersteunt gewoon de hardwarematige mixing van deze kaart.

Dat wil dus zeggen: bij mij draait artsd (helaas) ook omdat anders geen enkele KDE-app geluid wil maken (ik zou liever zien dat KDE ook rechtstreeks de hardware mixing zou kunnen gebruiken, maar helaas..). Maakt in de praktijk verder niet echt uit, ik kan gewoon mplayer of xmms erbij starten, of 3 verschillende mpg123's door elkaar. Krijg dus nooit de 'device is busy' foutmelding (nou ja, misschien als je er meer dan 32 tegelijk start wel).

• M4RTiN
Wilke schreef op 14 juni 2004 @ 10:12:
Je hebt de Terratec DMX Xfire (1024, neem ik aan). Deze kaart heb ik ook, en de ALSA-driver (snd-cs46xx) ondersteunt gewoon de hardwarematige mixing van deze kaart.

Dat wil dus zeggen: bij mij draait artsd (helaas) ook omdat anders geen enkele KDE-app geluid wil maken (ik zou liever zien dat KDE ook rechtstreeks de hardware mixing zou kunnen gebruiken, maar helaas..). Maakt in de praktijk verder niet echt uit, ik kan gewoon mplayer of xmms erbij starten, of 3 verschillende mpg123's door elkaar. Krijg dus nooit de 'device is busy' foutmelding (nou ja, misschien als je er meer dan 32 tegelijk start wel).
Ik heb dat probleem dus wel met Arts, heel vervelend, want als ik dan het spel ging starten, deed Fmod het daarom niet, en werd zelfs heel X opnieuw gestart :( heel depri dus.
Pagina: 1