ik heb een dell inspiron 5100 laptop met een 2.8 pentium, 512 mb met daarop xp pro sp1 draaien. Alles loopt prima alleen wanneer ik de laptop even wegleg en er dus een uurtje niet mee werk (ligt dan aan de stroom, na 1 uur gaat dan alleen het beeldscherm maar uit, hdd blijft altijd draaien) is hij echt heeeeel sloom. ik dacht dus in eerste instantie dat het lag aan het feit dat na een uurtje alles (bij originele instelingen) wel zo'n beetje was uitgeschakeld. Dat heb ik dus toen zo ingesteld dat alleen het beeldscherm maar uitgaat. Geen verschil. Bekijk ik via alt-ctrl-del wat er allemaal aan processen draait, blijkt dat de explorer 97 % cpu trekt en het geheugen heen en weer springt tussen ongeveer 300.000 kb en 400.000 kb!! dus per seconde flipt het geheugen gebruik heen en weer..
Ik kan dan wel de explorer afsluiten en een nieuwe starten, probleem opgelost maar hoe kan dit nu. Ik heb geen kazaa of ander rare progjes draaien. Alleen maar een norton virus scan en een msn.
Iemand hier die dit herkent of tips heeft om dit te voorkomen?
Ik kan dan wel de explorer afsluiten en een nieuwe starten, probleem opgelost maar hoe kan dit nu. Ik heb geen kazaa of ander rare progjes draaien. Alleen maar een norton virus scan en een msn.
Iemand hier die dit herkent of tips heeft om dit te voorkomen?