Toon posts:

[xp pro] explorer van 400 mb/ 97 %cpu na rust?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een dell inspiron 5100 laptop met een 2.8 pentium, 512 mb met daarop xp pro sp1 draaien. Alles loopt prima alleen wanneer ik de laptop even wegleg en er dus een uurtje niet mee werk (ligt dan aan de stroom, na 1 uur gaat dan alleen het beeldscherm maar uit, hdd blijft altijd draaien) is hij echt heeeeel sloom. ik dacht dus in eerste instantie dat het lag aan het feit dat na een uurtje alles (bij originele instelingen) wel zo'n beetje was uitgeschakeld. Dat heb ik dus toen zo ingesteld dat alleen het beeldscherm maar uitgaat. Geen verschil. Bekijk ik via alt-ctrl-del wat er allemaal aan processen draait, blijkt dat de explorer 97 % cpu trekt en het geheugen heen en weer springt tussen ongeveer 300.000 kb en 400.000 kb!! dus per seconde flipt het geheugen gebruik heen en weer..

Ik kan dan wel de explorer afsluiten en een nieuwe starten, probleem opgelost maar hoe kan dit nu. Ik heb geen kazaa of ander rare progjes draaien. Alleen maar een norton virus scan en een msn.

Iemand hier die dit herkent of tips heeft om dit te voorkomen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is dit probleem er alleen als je hem niet gebruikt?
Is het in safe mode ook?
Bij een andere account ook ?

Verwijderd

Topicstarter
euuhh heb maar 1 account.. en safe mode.. tja dat zou ik specifiek moeten testen... zal ik vanavond even doen.

ik heb net nog wel effe op reclame zooi gecheckt.. dat was niet aanwezig. heb ook even voor alle zekerheid gekeken of er nog updates voor xp waren.. ook niet

en ik heb dit probleem alleen nog maar gehad wanneer ik de laptop dus een tijdje wegleg.. af en toe klap ik dan de klep dicht (heb daar geen action onder staan dus hij gaat niet op standby ofzo) maar na een uurtje blijft het scherm dan ook af en toe zwart als ik hem weer openklap.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 21:22 ]

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Heb je het nu over Internet Explorer? Vergeet niet dat Windows ook een programma "Explorer" heeft (Windows Verkenner). Mogelijk dat hij in de idle tijd de bestandstructuur probeerd bij te werken voor optimale prestaties?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb het hier wel over de explorer.exe niet over de iexplore.exe

en ik heb ook al een keer gedefragmenteerd.. dus zodat eventueel optimaliseren niet lang zou moeten duren.. geen verschil.

ik dacht zelf dat het misschien een laptop icm xp probleem was..

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 21:35 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:28
is je hardeschijf misschien ook harstikke druk bezig?
Probeer Indexing Service eens uit te zetten, dit vreet nogal aan je pc nadat je een tijdje idle hebt gedraaid :)

Verwijderd

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op 13 juni 2004 @ 21:34:
is je hardeschijf misschien ook harstikke druk bezig?
Probeer Indexing Service eens uit te zetten, dit vreet nogal aan je pc nadat je een tijdje idle hebt gedraaid :)
ik heb even gekeken.. hij stond op handmatig. dus dat zou het niet mogen zijn.

maar ik heb hem voor alle zekerheid maar uitgeschakeld. maybe :P
Pagina: 1