Toon posts:

[98] Start niet meer op na installatie McAfee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren op de pc van mijn vader (P2 350 mhz, 64 mb ram sd-ram, win 98) McAfee 7.0 geinstalleerd en geupdate. Daarna was mc afee gaan scannen op virussen, maar ik wilde de pc uitzetten, dus ik stopte het scannen, gewoon door op het knopje genaamd "stop" te klikken. Mijn vader wilde nog wat opzoeken op internet en McAfee ging nog iets anders updaten, wat ik niet liet afmaken; ik verbrak de internetverbinding en sloot windows af en kreeg de melding dat er nog een taak bezig was (oid) en de knoppen "wachten", "taak beëindigen" en "annuleren". Ik klikte op taak beëindigen en de pc sloot af.

Toen mijn vader vandaag weer de pc opstartte kwam het laden van windows niet verder dan het openingsscherm met het logo. Hij blijft daar hangen en doet verder niks. McAfee scant wel op virussen oid (hoort dat? ik heb zelf geen mcafee), maar nadat ie zegt dat alles in orde is wordt windows opgestart en daar houdt het mee op.

Iemand een idee waar het door komt?

Alvast bedankt,
Robert

Verwijderd

Kan vanaf hier natuurlijk niet zien wat het probleem is, maar wat mischien wel een oplossing biedt voor jouw probleem is windows even op te starten in veilige modus en dan McAfee even te deinstalleren en daarna in de normale runlevel(dus na reboot) weer opnieuw te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom je in die veilige modus? Ik dacht dat het F8 was, maar die werkte niet (of het lag aan mijn vader wat ook best zou kunnen)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 20:27:
Hoe kom je in die veilige modus? Ik dacht dat het F8 was, maar die werkte niet (of het lag aan mijn vader wat ook best zou kunnen)
[CRTL] ingedrukt houden tijdens het opstarten, dan krijg je een menuutje...