Toon posts:

[XP] lsass.exe-entrypoint niet gevonden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van mijn WindowsXP pro krijg ik de boodschap:
lsass.exe-entrypoint
kan entrypoint van procedure reinitiaslizecriticalsection niet vinden in dll bestand kernell32.dll.

ik krijg deze boodschap vlak voor het moment dat normaal het inlog scherm te voorschijn kwam.
ik heb de volgende dll's en EXE 's al vervangen:
url.dll
kernel32.dll
winlogon.exe
lsass.exe
dit vanaf de XP cd met repair.
ik wil het liefst niet mijn hele windows er opnieuw opzetten.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aha. En dit is begonnen nadat...

Verwijderd

had exact hetzelde hier 1 week gelee, ik kwam windows helemaal niet meer in, dus format gedaan, kon niet anders :S
las jij nog wel windows inkomt probeer dan s die sasser-blaster fix ofzo, misschien dat je dat helpt.

Verwijderd

Zo'n entrypoint melding komt doordat een bepaald programma een routine in de betreffende dll/exe wil aanroepen, maar dat deze er niet is. Oorzaak is in 99% van de gevallen dat het betreffende component een oudere versie is dan wordt verwacht. "components come in groups", ofwel een DLL/EXE verwacht ook dat een reeks dependencies aan bepaalde versie criteria voldoet. Losse zaken vervangen werkt soms wel, maar....

Al eens geprobeerd het servicepack er opnieuw overheen te zetten?!? :7

Ik kan uit dit bericht niet inschatten of je nog enigzins wat kunt doen, of dat je er meteen wordt uitgekieperd. Maar die van dat serviepack zou ik zeker proberen.

Ook al eens je laatste systemrestorepoint geprobeerd (die heb je hopelijk niet uitstaan...)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 18:42 . Reden: Oops, typootje gecorrigeerd... ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de computer in standby en toen heb ik em afgesloten en daarna deed hij dit.
Ik kan nergens bij ik krijg deze boodschap en als ik hem afsluit dan blijft het beeld zwart. ik kan niet eens ctrl alt deleten om op nieuw op te starten
:'(

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 19:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik een service pack instaleren zonder dat ik in windows kom. Zelfs in de veilige modus doet ie dit.

Verwijderd

dan zit er niks anders op als een format denk ik...

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 09:25

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

kan entrypoint van procedure reinitiaslizecriticalsection niet vinden in dll bestand kernell32.dll.
Weet je zeker dat het gaat om kernell32.dll en niet om kernel32.dll
Als er 2 l (ellen) staan dan is het 100% zeker een virus en dan moet je ff daar op zoeken.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is echt kernel32.dll met 1 L dus ik denk dat het idd formateren wordt. :'(
heeft XP ook een windows setup zoals die in w'98 ook was? zodat je alleeen de systeem files ed vervangt en niet de hele harde schijf hoeft te formateren?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 20:43 . Reden: kleine toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok heren u wordt hartelik bedankt voor jullie moeite maar ik had geen zin meer in dat geouwe hoer en heb windows er maar weer opnieuw op gezet.
maar iig bedankt _/-\o_

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 22:25

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik had het laast ook, op pc hier paar topics terug nog over geschreven trouwens :) Bleek USB hub te zijn, nadat ik die had los getrokken had, nooit geen error melding meer gehad.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
Oh nou ja heb ik over het hoofd gezien, en ik heb windows er weer opnieuw op gezet nu is het ook weer goed, maar in iedergeval bedankt.
Pagina: 1