Monitor gaat niet uit!

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ok dan probeer ik 't maar eens op dit forum, in de hoop dat hier meer mensen zijn :)

Mijn 'probleem' is dus dat als Windows 2000 m'n pc uitzet (shutdown) de monitor (Iiyama Vison Master Pro 400) naar een signaal blijft zoeken en niet in standby mode gaat.
Met als gevolg dat ik m'n monitor helemaal met de hand uit moet zetten...oei!

Vreemd is dat -ie wel uit gaat als ik bijv. opgestart ben met een dosflop en gewoon de pc uitdruk. Hij ziet twee keer dat er geen signaal is, en hoppa, de standby mode in. Ook gaat -ie netjes in standby als de tijd verstreken is die je bij 'Power Options' in kan stellen (Turn off monitor after...)

Ik heb alle mogelijke combinatie sin m'n bios al geprobeerd maar niks helpt! (blank screen, dpms, v/h sync, whatever)

Wie weet raad???

Systeem: BP6 moederbord met QQ2 bios, Diamond 770 Ultra, Iiyama Vision master Pro 400).

TIA!
- Jarno

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Volgens mij moet je gewoon een nieuwe monitor kopen :)
Nee even serieus, ik zou het echt niet weten wat hier het probleem is. Dit is niet iets wat vaak voorkomt neem ik aan en dan zullen ook niet veel mensen je kunnen beantwoorden.. Zoiets vereist flink knungelen. Ik hoop dat er mensen zijn die hiermee ervaring hebben..

• Servor
  • Niet online
Jaja, monitor van (toen) 1300 piek en bij de introductie van een nieuw OS zeker functionaliteit inleveren? Dacht het niet he :) Al val ik er bij neer, ik zal een oplossing vinden!

- Jarno

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Het ding zou gewoon uit moeten gaan. Persoonlijk zou ik het ook bij het OS zoeken, aangezien het met een ander OS (DOS) wel gaat.

Is de monitor en dergelijke geaard? Ik weet dat het eigenlijk niet zou moeten kunnen dat het daar aan ligt, maar je weet met aardproblemen maar nooit.

• Servor
  • Niet online
Alles is hier geaard ja. Helaas is dat het dus ook niet.

Weet je wat ook vreemd is? Als de pc eenmaal uitstaat en die monitor staat te zoeken naar een signaal, dan zet ik 'm dus met de hand uit. Maar zet ik 'm daarna weer aan, dan springt ie wel in de standby! Maf hoor.

- Jarno

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Misschien zit er toch een soort 'ruis' op de kabel waardoor hij af en toe 'denkt' dat er toch nog iets is.
Misschien kun je kijken wat er gebeurt als je na het afsluiten van de computer de signaalkabel eruit trekt. Als hij dan opeens wèl in standby gaat, moet er dus nog 'iets' in de videokaart zitten en dat zou best wel eens aan w2k kunnen liggen.

sUCCes!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Als je in DOS je PC uitzet dan regelt je bios dat je monitor op standby gaat. In windows is dit anders geregeld.
Waarschijnlijk kan je in win2k zelf wel instellen dat ie uit moet. Ik kan je alleen niet zeggen waar. Mischien moet je apm activeren oid.

Joey

- Elke dag zat is ook een geregeld leven -

• Servor
  • Niet online
Zou het er dan mee te maken hebben dat ik in W2K bij Control Panel>Power Options maar drie tabbladen heb? (Power Schemes, Advanced en UPS?) M'n BP6 zou ACPI moeten gebruiken en dus geen APM. Hmmmmm.

- Jarno (die het wel leuk vindt, dat geknutsel)

• php
  • Niet online

php

Als je in je BIOS ACPI had uitgeschakeld tijdens de installatie van W2K, is het in W2K ook niet geinstalleerd.

Het lekkere is dat je W2K overnieuw moet installeren (met in de BIOS ACPI Enabled) om ACPI in W2K ook te installeren.

• Servor
  • Niet online
Neeneenee, ACPI *is* juist enabled.
Als ik bij de properties van 'Computer' kijk (in de Device Manager) staat daar netjes 'ACPI Multiprocessor PC'. Dat is dus wel goed. :)

- Jarno

Verwijderd

Met een hamer je beeldbuis in elkaar slaan en jouw probleem is opgelost. Soms moet je het gewoon eens uit een andere hoek bekijken om tot de oplossing te vinden.
Greetz

Verwijderd

Nog ff mischien wel een HELE stomme vraag:
je hebt toch wel aangezet dat je monitor aan de Energy Star norm voldoet???
Anders gaat win2k ook flippen.

Joey

- Elke dag zat is ook een geregeld leven -

• Servor
  • Niet online
Tsja, ik zie ergens bij Display Properties (ik geloof derde tabblad) wel dat icoon staan van Energy Star. Maar om nou te zeggen dat ik het ergens aan dan wel uit kan zetten :)

Maar ik geloof dat dat wel goed zit.

- Jarno (die maar eens een andere VGA kabel gaat halen)

• Piet Marisael
  • Laatst online: 15-05-2023
ik heb zo'n stekker waar een aan-uit knop op zit.
als je die omgooid is er gelijk heel de stroom van je systeem, ben ik er ook zeker van dat ook echt alles uit is.
moet je ook eens proberen. :7

Verwijderd

Ik heb geen antwoord op je vraag maar ik weet wel een opmerking: ik heb nog maar twee keer in mijn computerleven problemen gehad met een monitor en beide keren was dat dus met een ILyama. Dus waar iedereen het nou vandaan haalt dat het een goed merk monitor is begrijp ik niet. Maw, en dit is geen grapje, koop een nieuwe monitor van een andere merk.

• Servor
  • Niet online
Huh?
Jamaar jamaar jamaar...

IK WIL HELEMAAL GEEN NIEUWE MONITOR! :)
Ben je wel helemaal lekker?? Ik heb nog nooit zo'n geweldige monitor gezien, zeker in deze prijsklasse. Superstrak beeld, .25 dotpitch, perfect! Neeee, nieuwe monitor is wel het laatste dat ik doe. Misschien een nieuw OS? (Aangezien het onder Win95 wel altijd goed ging...duh!)

Maar ondertussen heb ik er gewoon mee leren leven. Er zijn ergere dingen zullen we maar zeggen :)

- Jarno
Pagina: 1