Ik krijg zo nu en dan een zeer irriterende delay als ik iets wil doen. Het is totaal onduidelijk wanneer het gebeurd of waarom. Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen "Ja, nu!" maar de situaties waarin ik delays krijg, kunnen zoveel verschillen, dat ik er geen touw aan vast kan knopen.
Het gebeurt bijv:
Als ik een bestand open, bijv een filmpje of plaatje of document.
Als ik iets uit het startmenu selecteer
Als ik "deze computer" open
Als ik met een ander programma dan de explorer iets start of de drives opvraag
Als ik de prullenbak leegmaak
Als ik iets uit het startmenu verwijder
Dus hele vage situaties. En het gebeurt niet altijd! De delays duren overigens meestal zo'n 10 seconden. En zo'n beetje alles wat met bestanden, mappen of drives te maken heeft, hangt dan. De CPU is dan aan het nixen en normale applicaties blijven ook gewoon werken. Het lijkt dus alsof ie ergens op staat te wachten, maar ik kan me niet voorstellen dat dat iets met netwerk te maken heeft (zie hieronder) omdat het puur lokale dingen zijn die ik wil doen op zo'n moment.
De PC in kwestie draait XP Pro met SP1, en zit in een netwerk. Een netwerk met een Win2003 server met Active Directory. Daarnaast nog wat andere clients die er geen last van lijken te hebben. Op de server geen enkele warning of error in het event log. Op de client wel (ID 1054 van Userenv, maar niet op het moment van de delays).
Het gebeurt bijv:
Als ik een bestand open, bijv een filmpje of plaatje of document.
Als ik iets uit het startmenu selecteer
Als ik "deze computer" open
Als ik met een ander programma dan de explorer iets start of de drives opvraag
Als ik de prullenbak leegmaak
Als ik iets uit het startmenu verwijder
Dus hele vage situaties. En het gebeurt niet altijd! De delays duren overigens meestal zo'n 10 seconden. En zo'n beetje alles wat met bestanden, mappen of drives te maken heeft, hangt dan. De CPU is dan aan het nixen en normale applicaties blijven ook gewoon werken. Het lijkt dus alsof ie ergens op staat te wachten, maar ik kan me niet voorstellen dat dat iets met netwerk te maken heeft (zie hieronder) omdat het puur lokale dingen zijn die ik wil doen op zo'n moment.
De PC in kwestie draait XP Pro met SP1, en zit in een netwerk. Een netwerk met een Win2003 server met Active Directory. Daarnaast nog wat andere clients die er geen last van lijken te hebben. Op de server geen enkele warning of error in het event log. Op de client wel (ID 1054 van Userenv, maar niet op het moment van de delays).
日本!🎌