Toon posts:

Verschil opslag tussen Sony en Canon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Sony DSC-P5 (uit mijn hoofd) en een Canon Powershot S30.

Allebij hebben ze 3.2 Mpixel en een memory kaartje van 128 MB.
Ook allebij ingestelt op de max resolutie van 2048x1536.

Nu kan de Sony maar 20 foto's opslaan en dan meld hij dat het stickje vol is en mijn Canon kan wel 75 foto's opslaan voor dat de stick vol is.

heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand wat ik hier aan kan doen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die Sony comprimeert dan blijkbaar vrij slecht, want 20 foto's op 128MB betekent 6MB/foto (!). Dat slaat echt helemaal nergens meer op :X

Overigens neem ik aan dat er niks anders op dat kaartje staat wat bijvoorbeeld 100MB in beslag neemt, waardoor die Sony zo snel vol zit?

[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 13-06-2004 17:51 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

Lijkt me een instelling van de compressie. Zo te zien gebruikt die Sony een mindere compressie dan de Canon. Loop eens door de menu's en zie of je dat ergens in kan stellen, waarschijnlijk in het zelfde menu waar je de resolutie instelt.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 22:37
kan die sony in raw schieten? dan zal dat het wel zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een en ander geprobeert maar de sony heeft alleen nog een instelling voor standaard of fine instelling en een optie om op te slaan in tiff maar dan kan er echt bijn niets op.

ik vind het echt heel vreemd

en RAW kan ik er niet op vinden

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 17:55 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Maar hoe groot zijn je pics per stuk dan? 6MB voor een 3MP pic? Mijn Canon D30 doet in RAW nog net geen 4MB/foto, waarom zou jouw Sony er 6MB voor nodig moeten hebben in JPG formaat? :?

Edit: Ik zie het al, op de hoogste resolutie, beste kwaliteit, doet je Sony een foto in TIFF, geen JPG. TIFF is veel groter qua MB's, zet hem 's een tikje minder hoog qua kwaliteit en je kunt er waarschijnlijk meer kwijt.

Zie ook http://www.dpreview.com/reviews/sonydscp5/page2.asp voor de verschillende kwaliteitsinstellingen :)

[ Voor 49% gewijzigd door Grrrrrene op 13-06-2004 18:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
bestanden zijn ongeveer 1MB

ik kan nergens vinden dat hij er tiffs van maakt in de hoogste resolutie volgens mij moet je daar voor kiezen. en dat vind ik nergens

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 18:55 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Hoe kan dat nou? Je hebt 128MB, dat kaartje is leeg, je zet er 20 foto's op en hij is vol? Da's >6MB per foto :? Of maakt hij een TIFF en een JPG en zie jij die TIFFs niet om een of andere vage reden? :D

Heb je dus serieus nog vrije ruimte over op dat kaartje op het moment dat je Sony zegt dat hij vol zit? Dan zou je nml 108MB vrij moeten hebben :?

[ Voor 28% gewijzigd door Grrrrrene op 13-06-2004 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb nog niet op het kaartje gekeken via een cardreader alleen via de camera en die zegt dat hij vol is.
camera is ook niet van mijzelf, zal vandeweek weer eens kijken bedankt voor alle reactie's tot nu toe.
er zal waarschijnlijk wel een tiff instelling verstopt zitten die ik niet kon vinden

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

WouterG

Dit is geen ondertitel

Probeer dat geheugenkaartje van de sony in de camera zelf te formatteren. Dus niet met verkenner ofzo maar met de functie van de camera zelf.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:41
waarschijnlijk staat er nog een ander mapje met foto's op, in de view/wis functie pakt de camera alleen het laatste mapje, en die andere wordt "over het hoofd gezien"

Je kan em inderdaad met de camera formateren, dan zou het kaartje weer helemaal leeg moeten zijn.

Strava

Pagina: 1