USB Card Reader valt af en toe uit

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Left
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 20:43
Ik heb een Apacer 7 in 1 cardreader en hij werkt prima, het probleem is alleen dat hij soms (paar keer per week) zomaar uitvalt. Ik krijg dan een melding dat ik een USB apparaat uit heb geschakeld, maar dat ik het beter eerst even had kunnen ontkoppelen. Het USB apparaat dat ik uit zou schakelen heet 'USB Mass Storage Device', ik neem aan dat daar mijn card reader mee bedoelt wordt.
Als ik dan naar mijn card reader kijk dan brandt zijn power lampje gewoon, en ik kan hem ook gewoon via de verkenner bereiken ...

Mijn OS is W2000, mijn moederbord MSI K8T NEO en naast die card reader heb ik nog een USB muis en een USB printer waar ik nog nooit problemen mee heb gehad. Ik heb alle nieuwste drivers al geinstalleerd, maar dat helpt niet.

Herkent iemand dit ?

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Klinkt bekend. Volgens mij zijn er compatibiliteitsproblemen met de Apacer en WinXP (en Win2000?).

Ik heb WindowsXP en de ene keer doen de cardreaders het wel en dan weer niet (terwijl de losse USB aansluiting het altijd doet). Als Windows gestart is en je haalt de interne kabel los en weer vast, dan herkend Windows de reader wel.

Ik heb het opgelost door een schakelaartje op de USB aansluiting te monteren zodat ik on-the-fly the cardreader kan aan/uit zetten en dat werkt perfect. is trouwens best handig, want meestal heb je niet alle cardreaders nodig maar nemen wel tig drives in beslag. Met een schakelaar kan je die dan makkelijk uitschakelen.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-03 21:43
Ik had een vergelijkbaar probleem sinds een paar dagen. Dacht eerst dat het kwam doordat de USB hub waar de reader op zat, onvoldoende stroom had omdat de voedingskabel er niet in zat. Bleek geen verschil uit te maken. Nu een andere USB-kabel gebruikt (rechtstreeks ipv 2 dmv verlengen) en nu werkt het goed. Wellicht heb je hier iets aan.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb dat gezeik ook..kabeltje eraf en er weer op ...dan doet ie het weer.
Er zijn al verschillende topics over...erg vreemd...het is een mooi ding, maar werkt soms niet.
Ik heb ook een Sitecom USB 2.0, die doet het altijd.

mijn systeem.