Nieuwe hoofdtelefoon... *oud

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-07 09:42
Hallo

Zonet is mijn sennheiser HD200 overleden :(( RIP . Dus moet ik uitkijken om een nieuw geluissetje voor op mijn kop. Dus vraag ik even uw raad... Het is dus om aan te sluiten op mijn pc (audigy player), en mag 'maar' maximum 50 euro kosten (in België) Ik was wel hééél erg content van die sennheiser, koop ik best dezelfde, of is er iets beter op de markt?

SIMPY.be

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 20:47

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Niet gespeend van enige kennis over oordoppen, zeg ik: Wat zijn goede dopjes? Deel 2

(ik nam aan dat je dopjes zoekt en niet van die oorkleppen)

[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 13-06-2004 17:24 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarom zou hij dopjes zoeken als 'ie a) hoofdtelefoon zegt, en b) de sennheisefr HD200 noemt, wat een fullsize headphone is?

SIMPY.be: zoek eens de Philips SBC-HP890 op. Die heb je meestal voor ongeveer die prijs. Zit erg fijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 23:35
Hoe lang heb je je sennheiser HD200 al eigenlijk?

Verwijderd

Misschien is het iets om naar een 2e hands sennheiser te kijken? (Ik heb hier een sennheiser hd-600 en een akg k501, 270 vs 160 euro bij de mediamarkt, en het verschil is duidelijk)

De 590 is normaal 180 euries, misschien kun je die voor rond de 70 krijgen als je geluk hebt........

Maar hierbij moet je wel puur geluk hebben lijkt mij.

Suc6 met zoeken

• SIMPY.be
Toch liever oorwarmers dan dopjes
Had hem 5 jaar, maar heb al zeker 10 keer eraan gesoldeert. Ga toch nog eens proberen, maar valt echt uit elkaar.
Volgende week eens vragen naar de prijs van een nieuwe in de winkel waar de originele van kwam.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 13:06
Ik denk dat als je de je de prijsklasse iets omhoog gooit (75-90 euro) je een veel beter hooftelefoon kan kopen zoals de philips hp840/890 (zeker die laatste is voor de prijs erg goed) sony mdr cd-580 (niet mijn keus maar ook voor de prijs zeker niet slecht).

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

ik vindt de SONY MDR-V250 top, die gebruik ik altijd komt wel goed geluid uit. ;)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

die philips sbc dingen (heb zelf de 820) kan ik niet echt aanraden.

geluidskwaliteit is prima hoor, maar ik zette hem heel rustig af met 1 hand aan het rechteroording. Breekt er opeens ergens in het scharnierende gedeelte een stukje plastic af. Allemaal plastic rommel van binnen. Bah!

Ik heb alles al geprobeerd maar ik krijg hem niet gerepareerd. Hij blijft eruit vallen. Bah, ik had hem net een week. Mn ouwe sony zette ik altijd zo af, en dat is gewoon met alle koptelefoons te doen verder. :(

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mja de 890 die ik heb heeft dat probleem echt niet, dat ding is al zo vaak hard gevallen en ruw afgezet. Erg robuust ding met'n lekker geluidje, alleen ietwat veel bas maar goed daar wen je snel aan :)

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-07 23:49

PnD

like in Pinda ^_^

hd570 haal je wel voor een aardig prijsje uit duitsland. topdingetje duidelijk

open koptelefoon owned :)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:18

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Pixal schreef op 14 juni 2004 @ 00:56:

geluidskwaliteit is prima hoor, maar ik zette hem heel rustig af met 1 hand aan het rechteroording. Breekt er opeens ergens in het scharnierende gedeelte een stukje plastic af. Allemaal plastic rommel van binnen. Bah!

Ik heb alles al geprobeerd maar ik krijg hem niet gerepareerd. Hij blijft eruit vallen. Bah, ik had hem net een week. Mn ouwe sony zette ik altijd zo af, en dat is gewoon met alle koptelefoons te doen verder. :(
Heb ik ook gehad na een paar maanden met de mijne(ook een 820), gewoon teruggebracht naar de winkel en een nieuwe gekregen... :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

PnD schreef op 14 juni 2004 @ 01:06:
hd570 haal je wel voor een aardig prijsje uit duitsland. topdingetje duidelijk

open koptelefoon owned :)
Open koptelefoon 0wn3d voor mid en hoog ja, absoluut ! Maar ik mis de basdruk van een gesloten systeem :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Boekster
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Ik luister sinds een jartje naar een Grado. Die kan ik je van harte aanbevelen. Nadeel is, dat Grado redelijk prijzig is, en de SR40 al iets boven je prijscategorie ligt. Ook is het een open systeem. Dit kan heel prettig zijn als je ook dingen van buitenaf wil blijven horen (deurbel bijv.), maar kan uiteraard ook hinder opleveren. Basdruk vind ik zeker voldoende, maar JT is nogal een zeikerd wat bas betreft ;) . Ik vind juist dat gesloten systemen flink onderdoen qua midden, dit voornamelijk door overdreven bas :P .

Ik heb dus zelf ook de SR40, die kon ik voor €59,- meenemen, was eigenlijk €69,- . De SR80 wordt geroemd, maar is wel over de €100. Ook het uiterlijk van de SR60 en up is even anders dan je gewend zult zijn. Ze zijn niet echt high-tech om te zien. De 40 is daarentegen een beetje moderner.

We hebben hier ook nog een Sennheiser HD202 rondslingeren en die heb ik niet meer aangeraakt nadat de Grado binnenkwam. M'n moeder gebruikt hem echter wel, die vind het 'niets horen' van buitenaf wel fijn. Maar ik mis de air die een open systeem heeft. Ook klinkt de Grado op alle fronten beter, maar dat ligt ook gedeeltelijk aan het feit dat ie het dubbele heeft gekost :) .

Music Addicted

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-07 15:12
Mijn koptelefoon (Philips SBC HP090) heb ik nou al dik 2 jaar en ik geniet er nog even veel van. Heeft me toen d'r tijd maar 10 gulden gekost en dat bij Blokker :)

Komt goed geluid uit en een enorm relaxte bass :D (bass vents) Helaas heeft deze versie één klein nadeeltje wat een beetje irri kan zijn. Aangesloten op mijn stereo (geluid van de pc) wil het wel eens zijn dat ik er een radiozender er doorheen hoor, die de koptelefoon oppikken.

Van horen zeggen is er een nieuwe versie voor de zelfde prijs waar die zenders niet meer lekken...

Het hoeft niet altijd duur te zijn :7

*ow, bij die van mij heb ik overigens helemaal geen last van gebroken scharnieren of andere lementen. Buigt alle kanten op bij mij, maar is wel gaan smelten naast de lamp :) maar ach, dat is ook nalatigheid van mij |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Takkie op 14-06-2004 02:23 ]

Verwijderd

Neem een halfopen, like the sennheiser hd-600.
Redelijke basdruk & de rest is ook zeker niet gek

Alleen geen idee of er >80 euro ook halfopen koptelefoons zijn?

PS: misschien moet je eens bij akg kijken, kheb hier de akg k-501 en die doet het, vind ik, niet slecht voor z'n geld. Edit:(niet dat de k501 >90 is, maar het gaat om het voorbeeld)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 06:37 ]

Verwijderd

Ik heb een paar weken geleden de Prodjuser SPL127 MKII gekocht. kost bijna overal ongeveer 60 euro en gaat echt hard. Dus als je voor een goedkope (bijna) onverwoestbare koptelefoon wil gaan raad ik deze aan.

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 06:35:
Neem een halfopen, like the sennheiser hd-600.
Redelijke basdruk & de rest is ook zeker niet gek
Dan noem je ook meteen een top model van senheiser. De hd580 is iets goedkoper, maar heeft dezelfde drivers :) en is vaak nog wel 2e hands ergens te krijgen voor een leuk prijsje. Een flatgenoot van me heeft er een voor 70 euro weten te ronselen, dus het kan wel ;)

blabla

• _Drake_
Pixal schreef op 14 juni 2004 @ 00:56:
klopt maar de 840 en daar boven zijn een stuk steviger.
niet alle sbc dingen hebben er last van hp890 is nog vrij slap maar de hp1000 daarintegen is gedeeltelijk van alu en metaal en is daardoor een stukje steviger (maar dat merk je wel in de prijs :X )

in zijn prijsklasse is de philips gewoon het meest interresant (goed geluid, makkelijk aan te sturen, goed comfort).
MidiMaze schreef op 14 juni 2004 @ 09:13:
[...]

Dan noem je ook meteen een top model van senheiser. De hd580 is iets goedkoper, maar heeft dezelfde drivers :) en is vaak nog wel 2e hands ergens te krijgen voor een leuk prijsje. Een flatgenoot van me heeft er een voor 70 euro weten te ronselen, dus het kan wel ;)
heel leuk maar die dingen (sens 580/600) zijn 300 ohm, en om ze echt goed te laten klinken moet je een koptelefoonversterker eraan hangen.Kies dan voor de hd 555/595 die klinken meteen wat warmer en zijn 120 ohm wat veel makkelijker aan te sturen is.
Boekster schreef op 14 juni 2004 @ 02:03:
Ik luister sinds een jartje naar een Grado. Die kan ik je van harte aanbevelen. Nadeel is, dat Grado redelijk prijzig is, en de SR40 al iets boven je prijscategorie ligt.
Grado's zijn leuk maar ze zijn nogal agressief kwa geluid (rockershooftelefoon ;) )
en het comfort..... tja welk comfort :/ (hoewel de sr40 nog redelijk is kwa comfort maar daarboven).

[ Voor 4% gewijzigd door _Drake_ op 14-06-2004 14:10 ]

Verwijderd

Kijk ook eens naar Audio-Technica, lage prijs voor die kwaliteit :).
De M40Fs kan je voor 65 euro krijgen bvb.

Maar ik zie nergens welke genres je wilt draaien, open of gesloten, e.d.?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Duracell schreef op 14 juni 2004 @ 01:13:
[...]

Heb ik ook gehad na een paar maanden met de mijne(ook een 820), gewoon teruggebracht naar de winkel en een nieuwe gekregen... :)
Er zitten lijmresten aan bij mij :X

en toen ik hem een beetje schoonmaakte is ie er zo hard uitgeknald dat het draadje ook gebroken is..

kijken of ze er nog garantie op geven als ik lief kijk :?

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Drake schreef op 14 juni 2004 @ 14:01:
[...]

Grado's zijn leuk maar ze zijn nogal agressief kwa geluid (rockershooftelefoon ;) )
en het comfort..... tja welk comfort :/ (hoewel de sr40 nog redelijk is kwa comfort maar daarboven).
Ik heb van beiden absoluut geen last. De Gado klinkt prima, niet agressief (daar heb ik een pesthekel aan) en zit ook zeker niet verkeerd. De SR60 die ik op heb gehad is ook echt niet vervelend om op te hebben.

Ik vind Sennheiser namelijk veel agressiever klinken, veel scheller hoog, opgeblazen laag en weinig midden. Mag ik die dan als dance-telefoon omschrijven? ;)

Music Addicted

• _Drake_
Pixal schreef op 14 juni 2004 @ 14:19:
[...]

Er zitten lijmresten aan bij mij :X

en toen ik hem een beetje schoonmaakte is ie er zo hard uitgeknald dat het draadje ook gebroken is..

kijken of ze er nog garantie op geven als ik lief kijk :?
Gewoon die lijmresten weghalen en terugbrengen, zijn ze bij philips heel makkelijk over (ze zijn er bij philips zelf ook al achter dat de lagere sbc modellen gewoon te slap zijn). Ik had een hp890 rechterkant was kaduk maar hij was nog geen 3 dagen oud :X (was wel me eigen schuld daar niet van >:) ) teruggebracht en ik was zelfs de standaard vergeten die je er bij kreeg, maar dat maakte niks uit gewoon gezegt dat ik me geld terug wou (was er niet tevreden mee) en dat kreeg ik ook :P.
Boekster schreef op 14 juni 2004 @ 14:26:
[...]

Ik heb van beiden absoluut geen last. De Gado klinkt prima, niet agressief (daar heb ik een pesthekel aan) en zit ook zeker niet verkeerd. De SR60 die ik op heb gehad is ook echt niet vervelend om op te hebben.

Ik vind Sennheiser namelijk veel agressiever klinken, veel scheller hoog, opgeblazen laag en weinig midden. Mag ik die dan als dance-telefoon omschrijven? ;)
de 500/570/590 wel :P dat zijn in mijn ogen rot dingen kwa geluid (hoewel het comfort bij de 570 super is ) de 580/600/650 zijn weer juist te braaf klinkend (laid back) de 555/595 zitten er een beetje tussenin (warm maar niet te schel eigenlijk de enige goede senns).
maargoed ik ben absoluut geen fan van sennheiser (alleen de 650 klinkt goed in mijn ogen maar die kost 350+ euro :X 8)7 en dan moet er nog een versterker bij).

[ Voor 37% gewijzigd door _Drake_ op 14-06-2004 14:31 ]

Verwijderd

Boekster schreef op 14 juni 2004 @ 14:26:
[...]

Mag ik misschien weten welke sennheiser je hebt gehoord?
Met mijn hd-600 geen last van namelijk.............

• SIMPY.be
Wat jullie bedoelen met open en gesloten weet ik niet (explain), maar ik wil wel wat bas... de HD600 zie ik al meteen in de pro-klasse staan, ik ben nu ook geen dj. Stevig moet hij daarintegen wel zijn (op lan-party's kan alles gebeuren).. Tenzij er geen draadje aan zit (kwaliteit/prijs is dan ongelukkig).
Ik wacht toch nog wanneer de geldkraan open gaat (arm studentje).
Had er dus 5jr geleden €50 voor de HD200 betaald, hopelijk nu nog hetzelfde, deze vind ik ideaal voor pc/game toepassingen.

• SIMPY.be
Als ik terug sennheiser neem (hd200 of niet) zal ik in dezelfde bestelling 2 reservekabels bestellen, je weet maar nooit. Dit zal beter zijn dan zelf te solderen (en bovendien properder)

Verwijderd

Wel een open koptelefoon is dus een koptelefoon waarbij de behuizing het geluid (gedeeltelijk) doorlaat. Een gesloten koptelefoon doet dus niet en houdt het geluid in de schelpen.

Voordelen open koptelefoon: Vaker meer zuivere, natuurgetrouwere klank
Nadelen open koptelefoon: omgeving rond jou hoort het geluid ook, minder efficïent (logisch) -> meer power nodig voor zelfde volume te bekomen als een gesloten -> moeilijker aan te sturen.

Voordelen gesloten koptelefoon: omgeving rond jou heeft geen last van geluid en koptelefoon kan heel efficïent werken waardoor hoofdtelefoon-versterker minder snel nodig is, bas-weergave kan beter, voller zijn dan een open.
Nadelen gesloten koptelefoon: vaker grotere afwijking op frequentie-db-grafiek, minder natuurgetrouw dus vaker

Dit is het zowat in een notendopje.
Correct me if i am wrong.

• 00.5
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02-2022

00.5

Round and round

Ik heb zelf een Philips SBC HS900 van 30,- ben der zelf zeer tevreden mee, de baas is echt gruw, en de andere tonen zijn ook dik te pruimen

00.5 moreevolved

Verwijderd

Kijk eens naar de HD 202 of HD 212 van Sennheiser.
Kosten € 30 en € 50 in de winkel
Het is belangrijk om een hoofdtelefoon te kiezen met een ohmage van 32.
Hoe lager het ohmage, des te harder kan een hoofdtelefoon.
Tevens is het belangrijk een gesloten hoofdtelefoon te nemen, aangezien je dan de meest "bas"op de oren houd.

Succes !!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 22:09:
Dat is natuurlijk onzin. Een hoofdtelefoon kan zo hard als 'ie aangestuurd kan worden door de versterker waar 'ie in zit. (Of tot 'ie gaat vervormen natuurlijk). De impendantie (ohmage bestaat niet) heeft wel invloed op hoe veel geluid een hoofdtelefoon genereert bij een bepaald volume op de vesterker, maar zelfs dan weegt de gevoeligheid zwaarder mee.
Tevens is het belangrijk een gesloten hoofdtelefoon te nemen, aangezien je dan de meest "bas"op de oren houd.
Dat is natuurlijk onzin. Open hoofdtelefoons kunnen ook bijzonder veel bass produceren. Nu is bass natuurlijk niet het enige in geluid, en laten open hoofdtelefoons zich nou kenmerken doordat de geluidskwaliteit over het algemeen hoger ligt dan een gesloten hoofdtelefoon.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07 10:33
Waarom koop je geen "zalman ZM-RS6F". Deze is nog een 50 euro, heeft dolby en is in veel reviews zeer goed bevonden.

product:
http://www.zalmanusa.com/...view.asp?idx=110&code=023

review:
http://www.overclockerscl...almanheadphonesreview.php

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Wat vinden jullie van de Bose Triport trouwens?

(Nu niet meteen Bose afkraken svp, dat geloof ik allemaal wel)

Hij is imo wel aardig prijzig €195 meende ik.

Canon Digital Ixus V3

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Door overcloakfiguren ja. Ben benieuwd hoe een kritische audiofiel (zoals ik) ertegen aan kijk... Voor die prijs kan hij eigenlijk niet neutraal zijn, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik m niet heb kunnen testen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RawPeanut schreef op 16 september 2004 @ 22:28:
Wat vinden jullie van de Bose Triport trouwens?

(Nu niet meteen Bose afkraken svp, dat geloof ik allemaal wel)

Hij is imo wel aardig prijzig €195 meende ik.
Niet heel geweldig. Kost meer dan m'n Beyerdynamic DT770 en a) geeft (IMO) minder fijn geluid en b) zit (again, IMO) klote. Uiteraard betaal je voor 't merkje. (Wat dus ook flink overrated is... Marketing he).
kippy schreef op 16 september 2004 @ 22:24:
Waarom koop je geen "zalman ZM-RS6F". Deze is nog een 50 euro, heeft dolby en is in veel reviews zeer goed bevonden.

product:
http://www.zalmanusa.com/...view.asp?idx=110&code=023

review:
http://www.overclockerscl...almanheadphonesreview.php
Zalman? Die maken toch koelingszooi? Wtf doen die met audioapparatuur? *hint*

[ Voor 43% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2004 22:42 ]

Verwijderd

ik heb een plantronics audio .90 headset, goed geluid, goeie bass, goeie microfoon, zit lekker, kost 45 euro geloof ik...

met volume control , nooit problemen mee

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39
Waaraan is je HD200 overleden?

Ik dacht namelijk ook dat mij HD500 dood was, kreeg rechts 0,0 geluid meer. Wat blijkt, Sennheisers zijn super demontabel, en ook de drivers kunnen vervangen worden. Om niet te hoeven solderen hebben ze er een connector (pin headers net als op je moederbord) aangezet bij de mijne, en die was dus losgesprongen :)

Ik dacht ook dat ik een nieuwe kon gaan kopen, maar ik zit nu weer heerlijk stereo te luisteren :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 22:09:

Succes !!
Beste Peter,

Ik heb even snel gezocht naar je posts en het viel me op dat je ongveer alles hebt gekickt :) . Bij deze dus even de opmerking of je naarde datum van de topicstart wil kijken :) .

Welkom op het forum trouwens :)
Paul Nieuwkamp schreef op 16 september 2004 @ 23:00:
Waaraan is je HD200 overleden?

Ik dacht namelijk ook dat mij HD500 dood was, kreeg rechts 0,0 geluid meer. Wat blijkt, Sennheisers zijn super demontabel, en ook de drivers kunnen vervangen worden. Om niet te hoeven solderen hebben ze er een connector (pin headers net als op je moederbord) aangezet bij de mijne, en die was dus losgesprongen :)

Ik dacht ook dat ik een nieuwe kon gaan kopen, maar ik zit nu weer heerlijk stereo te luisteren :)
Je post is goed bedoelt, maar de TS heeft dit topic een aardige tijd geleden gepost. Het zal me niet verbazen als hij ondertussen al vervanging heeft.

Music Addicted

Pagina: 1