Toon posts:

[XP] Kunnen er spellen van 32bit op een AMD64 bit?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben al jaren fan van een klein, 5 mb online 2d spelletje. Subspace genaamd, (nu heet het continuum).

Ik heb net een nieuwe computer met een AMD 64 3000+ processor, en het pelletje werkt dus niet.

Volgens een vriend zou het kunen zijn dat het spelletje niet met 64bits achitectuur gespeeld kan worden.

Is dit mogelijk? Enzo ja, is dat iets dat k ertegen kan doen?

Alvast bedankt!

(als dit bericht eigenlijk bij 'spielerij' hoort, mijn excusses.)

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Een amd64 is een processor die zowel 32-als 64-bit apps aan kan. Dus in principe kan hij ook jouw spel draaien. Maar de architectuur schijnt er ook wat mee temaken te hebben, want je kunt knoppix ook niet altijd gebruiken op een amd 64, en windows 95 niet altijd op een pentium 4. Mischien dat jouw spel niet met een amd64 werkt???

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

geef us wat meer info, hier kan je toch niks uit concluderen 8)7 Je kunt er in iig niks tegen doen nee. Maar het is onzin dat ie niet met 64 bit architectuur kan gespeeld worden, vast wel ergens een patch ofz. En btw wat wil je met een 64 bit cpu voor en spel van 5 mb????

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 17:50

HeepH

Dope Rapper

ik denk dat je eerst flash en java enzo weer moet instaleren (die staan nog niet op de nieuwe pc) en dan zal het wel werken, helaas geef je niet precies aan waarom/hoe het spel niet werkt, dus kan ik je niet veel verder helpen....

http://specs.tweak.to/16495

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Heb even hard voor je gezocht, en vond onder andere dit:
This should give you enough time to see it coming and upgrade accordingly. Right now I have both MS flavors of AMD64 OS (XP64 and Windows 2003 AMD64), and since they're largely using 32bit apps, the memory usage is very similar to the loads I get under the 32bit equivalents. I also have an AMD64 install of Gentoo, which has nearly all apps compiled to AMD64, and while memory usage is higher than my IA32 install, it's a fairly trivial increase.
dus 't lijkt erop dat app's er inderdaad op aangepast moeten worden. Maar ik heb te weinig ervaring met 64 bits om er zeker van te zijn, is er geen mogelijkheid in je OS dat je een 32 bit systeem emuleert? Zoals winXP ook Windows 98 kan emuleren?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 18:31

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

voor zover ik weet onder windows: Ja, het werkt.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Topicstarter
Meer Info

computer:

Windows XP Pro, helemaal upgraded
Internet via router van sitecom

AMD 64 3000+Sapphire radeon 9800pro
MSI K8TM motherboard
512MB PC3000 DDR

spel:

Continuum, vroeger subspace genaamd, een spel dat al 8 jaar bestaan en volledig online gespeeld wordt.
Het spel maakt geen gebruik van java of flash, alle graphics zijn in *.bmp

Wat niet werkt:

Als ik de Continuum.exe wil opstarten dan ratelt de computer voor 1 seconde en dan houdt hij weer op. hij loopt niet vast en ook bij task manager lijkt het alsof ik nooit die exe heb aageklikt.

off-topic
Waarom ik met zo'n computer dit wil spelen?

Omdat dit spel vreselijk verslavend is, de community is geweldig en chatten is zeer belangrijk (zeker als je wilt winnen, maar ook als je met mensen overal op de wereld wlt praten).

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:57
Wat voor spelletje is het dan? DOS-spelletje? native win32 spelletje? DirectX 9 spelletje? Flash Spelletje? Welk OS draai je? 64-bit versie?

etc. meer infor moeten we hebben. Over het algemeen zou alles moeten werken. AMD's 64-bit extensie kan namelijk ook gewoon 32-bits spellen draaien, zo ook andere 32-bits programma's moeten het gewoon doen.

Het spelletje bestaat dus al 8 jaar? Wat voor besturingssysteem had je hiervoor waar het wel op werkte? Ook XP of 98 ofzo?

[ Voor 17% gewijzigd door Ramon op 13-06-2004 17:34 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Alleen met 16bits progs hebben AMD64-ers problemen, als je gewoon WinXP draait moet geen enkel ding een probleem draait. Hooguit als je WinXP 64ES draait.

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

heb je al je compatiblity mode geprobeerd in WinXP ... wellicht helpt het :)

| My SpiderWeb |

Verwijderd

OMG MASTER PRIME! Hey man! r00t hier :)
Alles goed?
Nog altijd subspace verslaafd ja _/-\o_

Verwijderd

Wel raaridd dat ie soms niet goed doet
maar in theorie kan de AMD 64 "normale" 32 bits applicaties en ook gewoon
32bits PCI kaarten etc aan.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 14:44
HeefStan schreef op 13 juni 2004 @ 17:22:
ik denk dat je eerst flash en java enzo weer moet instaleren (die staan nog niet op de nieuwe pc) en dan zal het wel werken, helaas geef je niet precies aan waarom/hoe het spel niet werkt, dus kan ik je niet veel verder helpen....
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/kooshordijk/Stom.gif

Windows creert bij een AMD64 if memory servers een speciale beveiligde 32bits omgeving. Java of Flash worden automatisch (indien ze goed geinstalleerd zijn) hierin geladen en eventuele spellen zullen het dan ook vanzelf weer goed doen, zowiezo zitten internetgames in een beveiligde omgeving die in theorie altijd zou moeten werken zolang Flash / Java maar werken :)

Oftewel, update die eens ;)

Zowiezo is dit eigenlijk meer iets voor Spielerij / WOS IMHO :)

[ Voor 5% gewijzigd door FragFrog op 13-06-2004 21:23 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 17:57
Idd, heeft weinig met hardware an sich te maken. Move vanuit PMG hierheen dus :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1