Toon posts:

jankend geluid geforce 2 MX400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een oude geforce 2MX400 liggen, als ik die in mijn pc stop onstaat er een jankend geluid, en valt de computer weleens uit. Ik heb al verschillende drivers geprobeert, maar daar ligt het niet aan. Is dat ding defect of???

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

Een jankend geluid :?
Zal de fan op de kaart w.s. wel defect/bijna defect zijn lijkt me? :)

Verwijderd

waarschijnlijk wel. Dat 'jankend geluid' zal volgens mij een beep-code van je mobo zijn. Je kunt die foutcode best eens opzoeken in de handleiding van je mobo, of op Inet

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Check inderdaad de fan van de kaart, die loopt waarschijnlijk aan waardoor de boel te warm wordt en vastloopt. Vervangen of schoonmaken van de fan zijn de beste opties (schoonmaken is vaak een tijdelijk lapmiddel) :)

Verwijderd

Huj ? Daar ik ik ook last van;

NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 (Leadtek WinFast GeForce2 MX)
Moederplank MSI K7T266 Pro
Cpu Type AMD Athlon-PECM, 900 MHz (9 x 100)

Niet echt een jakend geluid, maar meer sissend (tja hoe je het ook wilt noemen)
De pc valt inderdaad wel eens uit, het beeld heeft ook een soort van flikker over zich, niet plezant om naar te kijken.

Ik heb de pc eens uit elkaar gehaald en helemaal op nieuw opgebouwd met een pci grafische kaart, systeem werkte perfect. Met de

[edit]
De rest van de tekst staat een 1 bericht dieper 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 09:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad. Het zijn geen beeps van m'n mobo. Het komt echt van de videokaart. Ik zal hem eens schoonmaken. De fan doet het nog perfect, wel een beetje vreemd dan.

Verwijderd

Huj ? Daar ik ik ook last van;

NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 (Leadtek WinFast GeForce2 MX)
Moederplank MSI K7T266 Pro
Cpu Type AMD Athlon-PECM, 900 MHz (9 x 100)

Niet echt een jakend geluid, maar meer sissend (tja hoe je het ook wilt noemen)
De pc valt inderdaad wel eens uit, het beeld heeft ook een soort van flikker over zich, niet plezant om naar te kijken.

Ik heb de pc eens uit elkaar gehaald en helemaal op nieuw opgebouwd met een pci grafische kaart, systeem werkte perfect. Met de GeForce2 MX/MX 400 ging het weer finaal fout. Na het installeren van alle drivers van het mobo en de geforce leek het een hele tijd goed te gaan. Echter ook deze week weer herhaaldelijk herstarten van de computer en alle mogelijke mobo fout codes gezien ? Heel vaag probleem. echter, het probleem lijkt zich voor te doen als de omgevings temp erg warm is. Als ik de kast open zet heb ik er op het moment nergens last van. Nog niet, ook lijkt hij vaak problemen te hebben als ik de resolutie boven de 1024X768 zet.

Eerst dacht ik dat het agp slot op het moederbord een probleem zou kunnen zijn maar na alle mogelijk foutcodes van deze week o.a. te warme cpu, memory detection failes, testing vga bios failes enz enz

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 17:18 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien zijn het resonerende componentjes. Spoelen willen nog wel eens geluid maken. Dicht kitten of lijm in smeren wil nog wel eens helpen. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Pagina: 1