Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Verwijderd
Hang er eens een andere kabel tussen en geef een uitdraai van
ipconfig /all
Verwijderd
Je bericht is echt veel te vaag. Niemand kan hier wat mee.Deorgere schreef op 13 juni 2004 @ 16:44:
Ik heb een nieuwe kast gekocht en deze heb ik verplaatst (de kast stond op de grond en nu op mijn bureau 1 meter verder weg.
Je hebt een nieuwe kast gekocht en verplaatst. Heb je em nu uit de doos gehaald of was het al een bestaande PC? Wat bedoel je nou?
Ja, waar je ook de stroom mee meet (het is zo'n klein plastic ding met 2 pluggen, een rode en een zwarte) Mijn pa wou kijken of er iets door de kabels heen geen, ja dus..kabels doormeten??
Die doet niets..ipconfig /all
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Ja het is idd een vaag probleem/verhaal..Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 16:55:
[...]
Je bericht is echt veel te vaag. Niemand kan hier wat mee.
Je hebt een nieuwe kast gekocht en verplaatst. Heb je em nu uit de doos gehaald of was het al een bestaande PC? Wat bedoel je nou?
Er is helemaal niets veranderd verder.
Verwijderd
- probeer de laatste drivers uit..
- open een command box en type in ipconfig/all
- ping localhost, je moet je iegen pc wel kunnen pingen.
- gebruik je een hub/switch of een crossovercable
- probeer een DOS diskette te maken waarmee je de kaart kan testen
- gebruik een ander PCI slot
- is de kaart zichtbaar als je PC reboot, sommige bios-en laten een overzicht zien van de device die in de computer herkend zijn..
- verwijder alle hardware die even niet nodig zijn en test met een zo kaal mogelijk systeem
Verwijderd
En als 'ipconfig /all' niets doet is er serieus iets mis. Je draait toch Windows XP
Je moet uiteraard even je netwerk-instellingen goedzetten... als je nou even je instellinge post, kunnen we verder helpen.
Overigens: UTP-kabels doormeten doe je niet met "een akstje met een zwarte en rode draad" (ook wel multimeter genoemd
[ Voor 35% gewijzigd door jurri@n op 13-06-2004 17:08 ]
1 Welke laatste drivers? Het heeft altijd gewerkt met de standaard WinXP drivers.Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 17:03:
- Probeer de netwerkkaart in een andere pc, of een andere netwerkkaart in deze pc
- probeer de laatste drivers uit..
- open een command box en type in ipconfig/all
- ping localhost, je moet je iegen pc wel kunnen pingen.
- gebruik je een hub/switch of een crossovercable
- probeer een DOS diskette te maken waarmee je de kaart kan testen
- gebruik een ander PCI slot
- is de kaart zichtbaar als je PC reboot, sommige bios-en laten een overzicht zien van de device die in de computer herkend zijn..
- verwijder alle hardware die even niet nodig zijn en test met een zo kaal mogelijk systeem
2 Die doet niets.
3 pingen lukt niet, maar hij verstuurd wel paketten
4 dos in WinXP?
5 Al geprobeert
6 Ja hij werkt wel.
Jah, alemaal precies dezelfde sloten als voorheen.jurri@n schreef op 13 juni 2004 @ 17:05:
Kaarten weer in dezelfde sloten op je moederbord gestoken? Zoniet, dan zal wldows ze mogeliujk zien als 'nieuwe hardware' en ben je je oude config dus kwijt. En dat geldt uiteraard ook na een re-install...
Je moet uiteraard even je netwerk-instellingen goedzetten... als je nou even je instellinge post, kunnen we verder helpen.
Met het goedzetten en veranderen van de netwerk instellingen daar ben ik al 3 dagen mee bezig
IP Aderes: 192.168.0.1
Subnetmasker 255.255.255.0
Verwijderd
En nogmaals; pak een andere kabel of controleer de contacten en kleurvolgorde van deze.
Als ik in Uitvoeren.. ipconfig /all druk dan krijg ik 1 sec een zwart dos achtig schermpje te zien en dan doet die verder niets. We gaan zo even andere kabels proberen.Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 17:16:
Wat is "doet niks" bij jou? Sorry, maar je moet écht duidelijker zijn.
En nogmaals; pak een andere kabel of controleer de contacten en kleurvolgorde van deze.
Verwijderd
Daarom zeg ik dus: wees duidelijk en zeg wat je ziet en niet 'doet het niet', dan blijf je namelijk heen en weer emmeren
Verwijderd
start>programmas>buro accesoires> opdrachtprompt
te laat..
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 17:33 ]
Hij kan geen verbinding maken, als je de kabel eruit haalt krijg je precies hetzelfde als je de kabel erin doet, pingen werkt ook niet.Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 17:32:
Dan moet je ook eerst 'cmd' intypen en dáárin 'ipconfig /all' typen
Daarom zeg ik dus: wees duidelijk en zeg wat je ziet en niet 'doet het niet', dan blijf je namelijk heen en weer emmeren
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Jep, knipperen.mrsar schreef op 13 juni 2004 @ 18:49:
en brand(en) het/de lampje/lampjes wel van de netwerk kaart?
Ik neem aan dat de andere 2 computers het wel doen ?
En maak je gebruik van een dhcp server of statische IP adressen ? Als deze vraag je niks zegt , skip het even