Problemen met het thuis netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 21:56
Oke het zit zo:

Ik heb een nieuwe kast gekocht en deze heb ik verplaatst (de kast stond op de grond en nu op mijn bureau 1 meter verder weg. Sinds die dag werkt het netwerk hier niet meer, we hebben echt honderden dingen geprobeert, o.a:

vervangen van de netwerk kaart
kabels door gemeten
windows opnieuw geinstaleerd

ect.

En nog steeds werkt het niet.. Wat kan ik doen wie heeft er tips? Me'n vader is helemaal sjaggo dat hij geen internet heeft.. :P

We hebben 3 computers aan mijn computer (server) hangen.

Ik maak gebruik van Windows XP en de andere pc's Windows ME..

Nadat ik de standaard Home thuisnetwerk van WindowsXP doe werkt alles weer. Aleen nu niet..

[ Voor 14% gewijzigd door Kimberly op 13-06-2004 16:50 ]

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Verwijderd

Kabels gemeten :? Wat heb je gemeten en hoe concludeer je daaruit dat de kabels in orde zijn?

Hang er eens een andere kabel tussen en geef een uitdraai van
ipconfig /all
op alle computers.

Verwijderd

Deorgere schreef op 13 juni 2004 @ 16:44:
Ik heb een nieuwe kast gekocht en deze heb ik verplaatst (de kast stond op de grond en nu op mijn bureau 1 meter verder weg.
Je bericht is echt veel te vaag. Niemand kan hier wat mee.

Je hebt een nieuwe kast gekocht en verplaatst. Heb je em nu uit de doos gehaald of was het al een bestaande PC? Wat bedoel je nou?

• Kimberly
kabels doormeten??
Ja, waar je ook de stroom mee meet (het is zo'n klein plastic ding met 2 pluggen, een rode en een zwarte) Mijn pa wou kijken of er iets door de kabels heen geen, ja dus..
ipconfig /all
Die doet niets..

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Kimberly
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 16:55:
[...]

Je bericht is echt veel te vaag. Niemand kan hier wat mee.

Je hebt een nieuwe kast gekocht en verplaatst. Heb je em nu uit de doos gehaald of was het al een bestaande PC? Wat bedoel je nou?
Ja het is idd een vaag probleem/verhaal.. :P Ik heb alles uit mijn oude kast gehaalt en in een nieuwe kast gedaan. En de nieuwe kast op een andere plek gezet in de kamer.

Er is helemaal niets veranderd verder.

Verwijderd

- Probeer de netwerkkaart in een andere pc, of een andere netwerkkaart in deze pc
- probeer de laatste drivers uit..
- open een command box en type in ipconfig/all
- ping localhost, je moet je iegen pc wel kunnen pingen.
- gebruik je een hub/switch of een crossovercable
- probeer een DOS diskette te maken waarmee je de kaart kan testen
- gebruik een ander PCI slot
- is de kaart zichtbaar als je PC reboot, sommige bios-en laten een overzicht zien van de device die in de computer herkend zijn..
- verwijder alle hardware die even niet nodig zijn en test met een zo kaal mogelijk systeem

Verwijderd

Mja, doormeten heb je niets aan. Zitten alle contacten wel op de goede plek volgens de officiële schema's?

En als 'ipconfig /all' niets doet is er serieus iets mis. Je draait toch Windows XP :?

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:25
Kaarten weer in dezelfde sloten op je moederbord gestoken? Zoniet, dan zal wldows ze mogeliujk zien als 'nieuwe hardware' en ben je je oude config dus kwijt. En dat geldt uiteraard ook na een re-install...

Je moet uiteraard even je netwerk-instellingen goedzetten... als je nou even je instellinge post, kunnen we verder helpen.

Overigens: UTP-kabels doormeten doe je niet met "een akstje met een zwarte en rode draad" (ook wel multimeter genoemd :) ). Daar zijn metere aparaatjes voor. En als je een kabel al doormeet met een multimeter, moet je niet kijken of er spanning op staat... je moet beide einden van een ader nemen en je multimeter op weerstand zetten...

[ Voor 35% gewijzigd door jurri@n op 13-06-2004 17:08 ]

• Kimberly
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 17:03:
- Probeer de netwerkkaart in een andere pc, of een andere netwerkkaart in deze pc
- probeer de laatste drivers uit..
- open een command box en type in ipconfig/all
- ping localhost, je moet je iegen pc wel kunnen pingen.
- gebruik je een hub/switch of een crossovercable
- probeer een DOS diskette te maken waarmee je de kaart kan testen
- gebruik een ander PCI slot
- is de kaart zichtbaar als je PC reboot, sommige bios-en laten een overzicht zien van de device die in de computer herkend zijn..
- verwijder alle hardware die even niet nodig zijn en test met een zo kaal mogelijk systeem
1 Welke laatste drivers? Het heeft altijd gewerkt met de standaard WinXP drivers. :)
2 Die doet niets.
3 pingen lukt niet, maar hij verstuurd wel paketten
4 dos in WinXP?
5 Al geprobeert
6 Ja hij werkt wel.

• Kimberly
jurri@n schreef op 13 juni 2004 @ 17:05:
Kaarten weer in dezelfde sloten op je moederbord gestoken? Zoniet, dan zal wldows ze mogeliujk zien als 'nieuwe hardware' en ben je je oude config dus kwijt. En dat geldt uiteraard ook na een re-install...

Je moet uiteraard even je netwerk-instellingen goedzetten... als je nou even je instellinge post, kunnen we verder helpen.
Jah, alemaal precies dezelfde sloten als voorheen.

Met het goedzetten en veranderen van de netwerk instellingen daar ben ik al 3 dagen mee bezig :/ :X

IP Aderes: 192.168.0.1
Subnetmasker 255.255.255.0

Verwijderd

Wat is "doet niks" bij jou? Sorry, maar je moet écht duidelijker zijn.

En nogmaals; pak een andere kabel of controleer de contacten en kleurvolgorde van deze.

• Kimberly
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 17:16:
Wat is "doet niks" bij jou? Sorry, maar je moet écht duidelijker zijn.

En nogmaals; pak een andere kabel of controleer de contacten en kleurvolgorde van deze.
Als ik in Uitvoeren.. ipconfig /all druk dan krijg ik 1 sec een zwart dos achtig schermpje te zien en dan doet die verder niets. We gaan zo even andere kabels proberen.

Verwijderd

Dan moet je ook eerst 'cmd' intypen en dáárin 'ipconfig /all' typen B)

Daarom zeg ik dus: wees duidelijk en zeg wat je ziet en niet 'doet het niet', dan blijf je namelijk heen en weer emmeren ;)

Verwijderd

typ ipconfig /all in:
start>programmas>buro accesoires> opdrachtprompt

te laat..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 17:33 ]

• Kimberly
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 17:32:
Dan moet je ook eerst 'cmd' intypen en dáárin 'ipconfig /all' typen B)

Daarom zeg ik dus: wees duidelijk en zeg wat je ziet en niet 'doet het niet', dan blijf je namelijk heen en weer emmeren ;)
Hij kan geen verbinding maken, als je de kabel eruit haalt krijg je precies hetzelfde als je de kabel erin doet, pingen werkt ook niet.

Verwijderd

Probeer een nieuwe kabel.

En doe dat gewoon even, het is al vier keer eerder geroepen.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:31

mrsar

waar een sar is,is een wodka

en brand(en) het/de lampje/lampjes wel van de netwerk kaart?

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Kimberly
mrsar schreef op 13 juni 2004 @ 18:49:
en brand(en) het/de lampje/lampjes wel van de netwerk kaart?
Jep, knipperen.

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 10:02

bl33d

I love the smell of Napalm..

nu je weet hoe Ipconfig /all werkt. Geef ons eens een uitdraai van alle computers bij je thuis.

Ik neem aan dat de andere 2 computers het wel doen ?

En maak je gebruik van een dhcp server of statische IP adressen ? Als deze vraag je niks zegt , skip het even :)
Pagina: 1