Toon posts:

hd scan for data back

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

vrijdag hebben we hier heel even last gehad van spannings verlies waardoor de computer uit ging.
blijkbaar konde de hd's daar niet goed tegen. de 200 gig hd had een beschadigde bestand/map waardoor de schijf niet meer kon aansturen (lees: lezen). nu ben ik dus al het hele weekend bezig om data terug te halen.
dit heb ik gedaan met het programma: runtime getdataback for ntfs. maar op een of andere manier doet hij niet de hele schijf van 200 gig scannen maar 66% van de schijf (138 gig).
ik heb nu al wel veel data terug zoals muziek/plaatjes/doc's. maar er zijn 2 bestanden die hij niet helemaal terug wilt halen. nu heb ik het id dat er een stuk van deze bestanden precies in het stuk zit waar die niet scant.
deze 2 bestanden die terug moet halen zijn de belangrijkste bestanden van alles wat er op staat.

windows herkent inmiddels wel weer 189 gig i.p.v. 134 gig wat ie vrijdag nog maar zag. (dit na een reinstall van xp).

er is op deze schijf nog geen echte format geweest. (alleen een quick format). en het is enkelt en alleen een data schijf (back-up schijf).

ik heb deze schijf ook al in een andere computer gedaan... ook hier niet meer resultaten uit gekregen. (scant 138 gig)

zijn er nog andere manieren om deze bestanden terug te krijgen?

alvast bedankt.
(8>

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 23:48
http://www.runtime.org/gdb.htm

Get data back werkt ook redelijk goed. Zelfs al windows de schijf niet herkend werkt dit prog ook. Probeer het zou ik zeggen. Er zijn 2 versies, 1 voor FAT en 1 voor NTFS.

dikzak

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum voor andere datarecovery suggesties :)

Dit topic is gesloten.