Programma's werken langzaam of bijna niet

Pagina: 1
Acties:

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
Bij een bedrijf, +/- 25 personen hebben we een conversie gedaan; We zijn van Novell server overgestapt naar Windows 2003 server. Hierbij hebben ze een 2 a 3-tal programma's die via het netwerk (van de server) data naar de werkstations halen. Via een database, als ik me niet vergis. Maar nu als volgt:

Voorheen (Novell) konden alle mensen er netjes mee werken en vrij vlot.
Nu (WIN2003) kan er wel 1 persoon in en gaat redelijk snel, maar andere mensen dan niet (of heeeeeeeeel) moeilijk. Hoe kan dit, heeft dit met een soort file-locking te maken, of i.d. ???

Moet ik ergens iets op de Win2003 server instellen dat meerdere mensen de database (programma) kunnen benaderen ???

Iemand een oplossing, of een stap (schop) in de goede richting ??? :?

FiXxXeR

Verwijderd

FiXxXeR39 schreef op 13 juni 2004 @ 16:18:
Hierbij hebben ze een 2 a 3-tal programma's die via het netwerk (van de server) data naar de werkstations halen. Via een database, als ik me niet vergis. Maar nu als volgt::?
Als ik het goed lees zit het probleem em in de database?? Ik neem aan dat jij systeembeheerder bent bij dit bedrijf? Wat ik zou doen als ik in jouw schoenen zou staan, is in de eerste instantie overleggen met de leverancier van de database hoe de database performt in een W2K3 omgeving. Ik neem toch aan dat je niet zomaar elke database van een Novell server naar een W2K3 server kunt kopieren en dan ook nog verwachten dat het allemaal werkt.

Ga eerst eens na wat de specs van de database zijn en of de database uberhaupt op een windows server draait.

Ga ook eens te rade bij de leverancier van de database of zij eerder dergelijke problemen zijn tegen gekomen.

Kijk goed naar de verschillen tussen de servers, is de Windows 2003 server wel zwaar genoeg om de database op te draaien?

Wat is het trouwens voor database? (Oracle, Progress, Mysql??)

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Ik denk dan ook wel dat het in de database zit !!!, Weet alleen niet welke database er draait, want ik ben NIET de systeembeheerder. Ik help alleen de systeembeheerder daar een eind op weg.

Maar zou het wel eens even uit gaan zoeken welke database er draait en of het inderdaad uberhaupt onder Windows2003 server draait. Zou ook de leverancier van het product eens raadplegen. ;)

FiXxXeR

Verwijderd

FiXxXeR39 schreef op 13 juni 2004 @ 16:18:
Via een database, als ik me niet vergis.
FiXxXeR39 schreef op 13 juni 2004 @ 23:04:
Ik help alleen de systeembeheerder daar een eind op weg.
Als je 'm had willen helpen, had je eerst een fatsoenlijke inventarisatie gedaan van de aanwezige software. Vervolgens gechecked of het spul compatible is met W2003 en leveranciers van te voren geraadpleegd of dit zomaar kan.

Als je iemand 'op weg' helpt, moet je 'm wel de goede richting op helpen anders gewoon met je vingertjes af blijven.

Hoe kan je in hemelsnaam nu het spul overzetten als je niet weet wat er draait ??

En hoe kan je hier hulp vragen als je niet weet wat er draait? Moeten we nu allemaal maar wat gaan roepen, aan de hand wat onze grote glazen bol ons verteld?

Heb je misschien een naam van het pakket wat nu slecht performt, misschien dat we dan kunnen raden welke database software er achter zit?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 23:12 ]

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
IDD was het beter geweest om een nette inventarisatie te maken, maar goed, is niet gebeurd. Iets om de volgende keer wel te doen. |:(

Het volgende database programma draaien ze: file-based locking systeem (van Corel Paradox) O-)

Misschien dat het nu wat makkelijker word _/-\o_

FiXxXeR

Verwijderd

FiXxXeR39 schreef op 14 juni 2004 @ 12:41:
IDD was het beter geweest om een nette inventarisatie te maken, maar goed, is niet gebeurd. Iets om de volgende keer wel te doen. |:(

Het volgende database programma draaien ze: file-based locking systeem (van Corel Paradox) O-)

Misschien dat het nu wat makkelijker word _/-\o_
Wat gaat er exact langzaam? Het openen van programmas vanaf Windows shares?

Kijk eens of de DNS entry's niet verkeerd staan, je moet als primary dns server de W2K3 server opgeven (via DHCP), als 2e en 3e geef je de DNS van je ISP op.
Op de W2K3 server stel je in de dns een forwarder in naar de DNS van je ISP en dan zou het moeten werken.
Ik had op mijn werk een DNS record verkeerd staan, daardoor duurde het aanmelden op een Windows XP machine ongeveer 10 minuten, na het aanpassen van de DNS instellingen ging het aanmelden weer snel.

Als je dit niet weet doe dan het volgende vanuit dos-prompt
code:
1
ipconfig /all

vanuit windows XP kan je ook markeren en copyeren, even het icoontje linksbovenin klikken, dan bewerken -> markeren

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 13:14 ]

Verwijderd

Heb je misschien ook nog een versie ?

hier staat al wat:
http://www.bdesupport.com/perform.htm
http://groups.google.nl/g...fc_1%2540cnews%26rnum%3D1

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 13:35 ]

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Heeft het misschien iets met Opportunistic File locking te maken. Heb deze kreet nu een aantal keren gelezen, dat dit funest kan zijn voor file-based locking system. In dit geval voor mijn Corel Paradox database . . .

Zo ja, weet iemand hoe en waar ik dat kan instellen op server/werkstation ?

FiXxXeR

Verwijderd

Heb je die website wel doorgenomen ??
Kijk hier eens: http://www.bdesupport.com/stability.htm
Disable "Opportunistic Locking"
Maarre, paradox etc. is voor mij ook lang geleden, ik denk dat je beter even contact opneemt met leverancier voor tips etc. Welk pakket draaien jullie nu precies?

Het is sowieso uitkijken met multi-user en paradox, is nogal eens misgegaan hier en daar. Paradox is leuk voor tot 5 gebruikers maar daarna moet je toch naar een ander database systeem gaan kijken.

En ik weet niet hoe belangrijk die database voor het bedrijf is, maar misschien is het verstandiger om iemand met verstand van zaken er naar te laten kijken.
(zorg iig voor goede backup's -dagelijks-)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 23:32 ]

Pagina: 1