Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw Mobo -> Kan hdd niet meer kwijt

Pagina: 1
Acties:

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Ik heb net mijn nwe MSI K8N Neo Platinum geinstalleerd, maar bij het monteren van de hdd's had ik een ruimteprobleem. De processor en het geheugen zitten er VEEL te dicht bij. Met beide hdd erin raakt de bovenste HDD net het geheugen niet :(. Ik moet dus zoeken naar een andere optie. Eerst zal ik een layout id geven van mij kast, voor de beeldvorming ;)

lege layout volle layout
----- ------
5,25" 5,25"
5,25" Cd burner
5,25" DVD Speler
5,25" 5,25"
5,25" SATA hdd op bracket
----- -------
floppy floppy
----- ---------
HDD HDD
HDD HDD

Waar hdd staat, zit nu niks, wegens dat ruimteprobleem daar. M'n andere 2 hdd liggen in mn kast, los. In principe kan ik onder de pci slots nog wel hdd's kwijt, maar ze moeten wel vast zitten neem ik aan. Zijn er dingen te koop om meer hdd in mn kast te proppen, maar dan op andere plaatsen? (boven mn voeding is ook nog ruimte zat, maar dan zit ik weer met een te korte IDE kabel)

Suggesties dus welkom!

| system specs |

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 21:28
ik kan met het beeld niet voorstellen, is het misschien mogelijk om evt. met een webcam een shotje te maken ? dit is moeilijk te visualiseren...

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Harde schijven hoeven niet vast te zitten >:) Scheelt een hoop herrie.

Als je nu alles 1 slot omhoog schuift (als ik het goed lees heb je boven je CD een leeg slot).

Misschien ook een optie: harde schijven dwars in je kast.

Welke kast heb je trouwens?

Verwijderd

of je haalt bij de pc-toko even van die 3,5">2,5" laptops :X 5,25">3,5" brackets, probleem opgelost :P

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 16:27 ]

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ride/ma-01w2.jpg

Dit is dus niet mijn kast, maar ik hoop dat je hier een id mee krijgt wat ik bedoel. Mijn kast heeft op dat onderste stukje dezelfde layout. Excuses voor het gare edit werk, kep alleen maar paint hier om te editten.

| system specs |

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56

makje

Professioneel prutser

Hmm, als jij zo'n chieftec bigtower hebt dan kun je vast nog wel zo'n los hdd rekje kopen die eronder past. Als dat niet lukt of als je een andere kast hebt dan zou je zo'n ding kunnen overwegen (als je er de ruimte voor hebt): Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/41903-small.jpg

En anders heb je nog 2 5,25" sloten welke je zou kunnen gebruiken dmv 3,5"-> 5,25"beugels....

En anders koop je nog een paar 90cm IDE kabels erbij....

[ Voor 29% gewijzigd door makje op 13-06-2004 16:41 ]

9800x3d

Verwijderd

Dan zet je dat hdd rek toch in het 'lege hdd rek'?

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:07

Felyrion

goodgoan!

idd.. wat als je dat bovenste rekje in het onderste plaatst?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid, ik heb dus NIET die bovenstaande kast, maar zo een model. Daarnaast heb ik alleen het bovenste HDD rekje. Deze kan ik losschroeven, maar die kan niet naar beneden, daar zit nl een pc speaker, en er zitten ook geen andere bevestigingspunten in de kast (voor de schroeven van het rekje)

| system specs |

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kan je niet gewoon een nieuwe langere ide kabel kopen ?

aangezien die dingen nu toch niet meer zo duur zijn, lijkt mij een makkelijke oplossing

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:07

Felyrion

goodgoan!

ik zou bovenin een soort rekje fabriceren, en dan met bijv. rounded ide (die zijn er van 90cm iig) er heen. Lijkt me de meest practische oplossing

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Pagina: 1