3Com netwerk kaart weg sinds kernel update?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 11:02
K heb zojuist de kernel van m'n debian bak geupgraded naar 2.4.26-686... dus reboot ging prima..

dus k connecten via ssh, nix .. hijs gewoon dus z'n netwerkkaarten kwijt.. eth1 en eth0,

beide zijn 3com kaarten

een 3c905c-TX/TX-M en een 3x905b 100Base-TX alsdus /proc/pci, k heb echt geen idee hoe ik deze weer moet iknstalleren

de search op got werkt niet ofzo of iig niet goed k krijg steeds dat ie 15 sec bezig is geweest en een timeout heeft gehad.

als ik ifup wil doen ofzo zegt ie Error while getting interface flags: No such device..

had ergens gekeken en daar stond iets met insmod, maar k snap der de balle niet van..

Verwijderd

Boot eens met de oude kernel is hij er dan nog wel?

Verwijderd

Log in op die bak, ga naar je kernel, bak die twee modules erin en rebooten maar :)

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 11:02
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 16:04:
Boot eens met de oude kernel is hij er dan nog wel?
ja, daar zijn ze nog...
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 16:06:
Log in op die bak, ga naar je kernel, bak die twee modules erin en rebooten maar :)
ik heb nu insmod 3c59x.o gedaan en daar zijn m'n netwerkkaarten weer.. maar als ik dan reboot zijn ze weer weg...

en moe tik 't overnieuw doen.. hoe zet ik die in m'n opstarten?

modules.conf aanpassen ofzo????

[ Voor 58% gewijzigd door Sa1 op 13-06-2004 16:30 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een kernel installeren die wel support heeft voor die netwerkkaart lijkt mij? Of de modules laden? man modules legt je haarfijn uit hoe je dat kunt doen at boot-time, en we verwachten hier volgens NOS policy - updated 01/04/03 ook min of meer dat je dat zelf uitzoekt, dat is namelijk op talloze plaatsen te vinden, het is hier geen helpdesk voor korte vraagjes die je zo kunt vinden, succes!

Dit topic is gesloten.