Winamp speelt niet af op VIA chipsets?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:17
Ik heb een probleem met Winamp dat ik al eens ooit eerder gehad heb: Zodra je een nummer start vanuit de playlist zie je dat het gestart wordt (het verschijnt in het hoofdscherm), loopt van 00:00 naar 00:01 seconde en blijft dan daar hangen. Je hoort helemaal niks, ook niet die eerste seconde, en dit probleem doet zich voor bij o.a. Winamp v2.91, v3.0 en v5.03. Ik heb ook geprobeerd wat met de instellingen te rommelen, o.a. omgezet van "Primair geluidsstuurprogramma" naar "VIA AC'97 WAVE" en WaveOut geselecteerd i.p.v. DirectSound, maar dit mag allemaal niet baten. Het irritantste is overigens dat hij het wel gewoon gedaan heeft, er kwam gewoon een dag dat hij weigerde en sindsdien wil het niet meer.

Toen ik zelf nog een AMD Thunderbird met een VIA (KT133A) chipset had kwam dit probleem ook regelmatig voor, mijn remedie toen was simpelweg het opnieuw installeren van het hele systeem (Het deed zich voor in W98SE, en ook in W2000) - niet zo'n nette workaround dus.

Aangezien Winamp nu moet draaien op een systeem dat ook fungeert als internet- en mailserver is die workaround totaal niet van toepassing, dus ben ik gaan googlen, heb gekeken op de Winamp Community en VIA Forums, alles zonder resultaat. Ik eindig dus hier, kan iemand me helpen?

Misschien ook nog handig: systeemspecs
- ASrock K7VM2+ v3.0 mainboard (VIA KM266 chipset, specs alhier)
- AMD Duron 1400 MHz processor + AMD boxed koeler
- 256MB MDT DDR333 RAM
- Samsung SM-352BRAS CD-RW/DVD-combo
- Maxtor 6Y030L0 30,0GB 7200 rpm PATA HDD
- Ericsson HM121di USB ADSL-modem Annex B

[ Voor 14% gewijzigd door kakanox op 13-06-2004 15:31 . Reden: specs systeem vergeten ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 15:19
Gooi je geluidskaart eens weg in apparaat beheer en reboot. Evt. andere chipset drivers zoeken als dat niet werkt.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je al met de IRQ verwijzingen in het BIOS of Windows gespeeld? Misschien een conflict met een ander apparaat dat op hetzelfde IRQ zit.

Heb je een ander geluidskaartje liggen? Misschien is dat on-board ding gewoon defect.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
iets schreef op 13 juni 2004 @ 15:29:
Gooi je geluidskaart eens weg in apparaat beheer en reboot. Evt. andere chipset drivers zoeken als dat niet werkt.
Dit heb ik reeds geprobeerd, werkt niet. Daarnaast had het systeempje een uptime van 106 dagen (vanaf het moment dat ik hem neergezet heb, nog nooit gereboot) en dat moet zo blijven kunnen, ik ben niet op zoek naar een workaround..
Prutz0r schreef op 13 juni 2004 @ 15:30:
Heb je al met de IRQ verwijzingen in het BIOS of Windows gespeeld? Misschien een conflict met een ander apparaat dat op hetzelfde IRQ zit.

Heb je een ander geluidskaartje liggen? Misschien is dat on-board ding gewoon defect.
Met de IRQ-verwijzingen heb ik niet gespeeld, ik heb ook geen ander geluidskaartje liggen. Het onboard ding is echter niet defect want MS Windows Media Player speelt probleemloos af. Het is een specifiek Winamp probleem, heeft zich ook alleen nog maar voorgedaan op systemen met VIA chipsets en het is iedere keer van de ene op de andere dag, bij mijn eigen oude T-Bird stopte Winamp zelfs van het ene op het andere nummer met afspelen.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je geen alternatieve player kunnen gebruiken zoals Foobar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:55
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 15:41:
Zou je geen alternatieve player kunnen gebruiken zoals Foobar?
ja dat zou kunnen, maar dat is natuurlijk geen _oplossing_ om WinAmp te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:09

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

winamp zou ook perfect moeten werken. daarom niet

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Alles wat winamp heet weggooien? Dus van de HD als uit het register.

Je zou zeggen dat je een winamp virus hebt :P

Over virussen gesproken, als een scan gedaan op spyware en virussen?

[ Voor 14% gewijzigd door PD2JK op 13-06-2004 15:52 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Hmm, jammer dat hier nog steeds niet op gereageerd is. Probleem is nog steeds niet opgelost!!

*schop* :)

Ga toch fietsen.

Pagina: 1