Ik heb een probleem met Winamp dat ik al eens ooit eerder gehad heb: Zodra je een nummer start vanuit de playlist zie je dat het gestart wordt (het verschijnt in het hoofdscherm), loopt van 00:00 naar 00:01 seconde en blijft dan daar hangen. Je hoort helemaal niks, ook niet die eerste seconde, en dit probleem doet zich voor bij o.a. Winamp v2.91, v3.0 en v5.03. Ik heb ook geprobeerd wat met de instellingen te rommelen, o.a. omgezet van "Primair geluidsstuurprogramma" naar "VIA AC'97 WAVE" en WaveOut geselecteerd i.p.v. DirectSound, maar dit mag allemaal niet baten. Het irritantste is overigens dat hij het wel gewoon gedaan heeft, er kwam gewoon een dag dat hij weigerde en sindsdien wil het niet meer.
Toen ik zelf nog een AMD Thunderbird met een VIA (KT133A) chipset had kwam dit probleem ook regelmatig voor, mijn remedie toen was simpelweg het opnieuw installeren van het hele systeem (Het deed zich voor in W98SE, en ook in W2000) - niet zo'n nette workaround dus.
Aangezien Winamp nu moet draaien op een systeem dat ook fungeert als internet- en mailserver is die workaround totaal niet van toepassing, dus ben ik gaan googlen, heb gekeken op de Winamp Community en VIA Forums, alles zonder resultaat. Ik eindig dus hier, kan iemand me helpen?
Misschien ook nog handig: systeemspecs
- ASrock K7VM2+ v3.0 mainboard (VIA KM266 chipset, specs alhier)
- AMD Duron 1400 MHz processor + AMD boxed koeler
- 256MB MDT DDR333 RAM
- Samsung SM-352BRAS CD-RW/DVD-combo
- Maxtor 6Y030L0 30,0GB 7200 rpm PATA HDD
- Ericsson HM121di USB ADSL-modem Annex B
Toen ik zelf nog een AMD Thunderbird met een VIA (KT133A) chipset had kwam dit probleem ook regelmatig voor, mijn remedie toen was simpelweg het opnieuw installeren van het hele systeem (Het deed zich voor in W98SE, en ook in W2000) - niet zo'n nette workaround dus.
Aangezien Winamp nu moet draaien op een systeem dat ook fungeert als internet- en mailserver is die workaround totaal niet van toepassing, dus ben ik gaan googlen, heb gekeken op de Winamp Community en VIA Forums, alles zonder resultaat. Ik eindig dus hier, kan iemand me helpen?
Misschien ook nog handig: systeemspecs
- ASrock K7VM2+ v3.0 mainboard (VIA KM266 chipset, specs alhier)
- AMD Duron 1400 MHz processor + AMD boxed koeler
- 256MB MDT DDR333 RAM
- Samsung SM-352BRAS CD-RW/DVD-combo
- Maxtor 6Y030L0 30,0GB 7200 rpm PATA HDD
- Ericsson HM121di USB ADSL-modem Annex B
[ Voor 14% gewijzigd door kakanox op 13-06-2004 15:31 . Reden: specs systeem vergeten ]
Ga toch fietsen.