Toon posts:

Usb wireless adapter lampje blijft branden wanneer pc uit is

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb paar dagen geleden een nieuw systeem zelf inelkaar gezet, ik zit alleen met een probleempje. Wanneer ik de pc uitschakel blijft het lampje van de belkin wireless netwerkadapter branden, wat dus betekent dat er spanning op die usb poort staat.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit lampje niet meer brand. Ik heb namelijk gelezen in een ander topic dat, een chieftec voeding het begaf nadat een usb-apparaat ook bleef branden. Ik ben er dus een beetje bang voor dat mijn chieftec voeding hetzelfde overkomt. Ik heb nu voor de zekerheid al een paar dagen de stroomschakelaar op de voeding uitgezet, zodat er tot nu toe nog niks gebeurd is.

Verwijderd

Ik heb iets soortgelijks, maar nog vreemder: voor electronica op school moesten we ff een usb-lampje in mekaar flansen: dus gewoon een usbkabel, met aan de ground een weerstand en een ultra-bright ledje. Je stak de kabel in de usb-poort, en het gaf licht. Zette je de pc af, gaf het nog altijd licht. Zette je de voeding af (en elektriceit dus), bleef het lampje echter verder lichtgeven :|. Is dit idd schadelijk voor de voeding?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 15:28 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Dat is denk ik normaal.

Een ledje verbruikt heel weinig stroom. Aangezien er nog stroom in de voeding zit in de condensatoren die erg groot zijn voor stabiele voeding kan het zijn dat daardoor de led blijft doorbranden omdat hij dan nog gewoon voor zijn doel genoeg stroom krijgt.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Topicstarter
maar het kan dus niet veel kwaad, dat het ledje blijft branden?