Toon posts:

[XP] CPU load 100% door (i)explorer

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op het GoT forum en gezien dat er meerdere mensen last hebben van dit probleem maar nergens een echte oplossing gevonden. (ik heb ook gezien dat er nu een active topic is van iemand die 99% cpu load heeft door system processes maar dit is volgens mij een andere vraag)

Mijn CPU load slaat/staat regelmatig naar/op 100% als gevolg van zowel iexplorer en de gewone explorer.
Ik kan 100% cpu load halen terwijl ik alleen internet explorer draai (zoveel mogelijk processen uitgeschakeld).
De 100% cpu load kan een paar seconde aanhouden maar ook minuten lang.
Adaware, spybot, Norton enz niets geeft aan dat er iets op mijn compu staat wat er niet thuis hoort. Ik heb zelf geen idee meer wat de oorzaak kan zijn.

Het systeem heeft altijd (meer dan een jaar) perfect gedraaid tot, voor mijn gevoel, een paar weken geleden. Heeft iemand een idee? Want hier word ik knots knetter gek van! Ik heb eigenlijk geen zin/tijd om een volledige install uit te voeren...duszzz Help! ;)

Tech info: AMD 2800+, 512 MB, Asus A7N8X

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
Probeer eens clean-install van windows...
als je daar geen zin in hebt dan zou ik het probleem ook neit weten. Kan je niet gewoon ctrl alt del doen en dan (i)explorer afsluiten. Bij mij geeftie soms ook 100 % load aan maar dan draait er 2x (i) explorer 8)7

Verwijderd

en je hebt echt geen pop-up killer draaien? Dat was bij mij de reden waar door mijn pc constant 100 % draaide (processor dan he :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Nope! Heb geen popkiller of zoiets dergelijks draaien. CPU load vliegt soms ook naar 100% als ik alleen explorer gebruik... dat is niet de bedoeling :'(

Een clean install is wel leuk maar als het niet nodig is natuurlijk liever niet! das namelijk ook wel een hele drastische maatregel voor een wazig probleem 8)7 En stel dat het bijvoorbeeld een combinatie is van 2 programma's (of specifieke hardware) dan zou een clean install ook nog eens zinloos zijn :9

Norton krijgt vaak de schuld van onnodige CPU load maar zelfs zonder norton treed het fenomeen bij mij op :'(

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
miss pas geleden een corrupt avi bestand gedownload? zo ja zoek ik ff een link op om hem te verwijderen via het register voor je. (had ik pas geleden ook)

Oja, defragmenteren wil ook nog wel eens helpen in zo'n geval, bij mij schreef mijn schijf 2 dingen op hetzelfde stuk en ik had hetzelfde resultaat als jij.

meestal worden dit soort dingen veroorzaakt door corrupte avi bestanden omdat ze bepaalde bevoegdheden hebben om een bepaald proces te gebruiken.
Dan kan je hem ook niet verwijderen omdat hij in gebruik is.
FF in het register gaan en dan kan je die bevoegdheid uitzetten.

*cker ook 150.000 kb geheugengebruik bij explorer.exe? dat had ik en een vriend van me 700mb!!! door zo'n avi bestandje

[ Voor 10% gewijzigd door Solovine op 13-06-2004 18:06 ]

Verwijderd

Ik heb dit "probleem" ook weleens gehad. (Echter met een 233MMX>> :P)
Tja.> De oplossing is relatief simpel (Zou je inderdaad hetzelfde probleem hebben.)
Probeer de oplossing eens die bij mij werkte..:
Ga naar "Extra", "Internetopties", hier moet je "Vloeiend schuiven gebruiken" uitschakelen.

Suc6 ermee

(Ps. Dit is voor velen een mogelijkheid om hun Proc. wat langer mee te laten gaan. Om dit te bewijzen/testen druk Ctlr+Alt+Del, ga na prestaties en kijk naar het CPU gebruik als je zo'n 10 sec. scrolt.. :+ )

Verwijderd

Alexio schreef op 13 juni 2004 @ 18:05:
miss pas geleden een corrupt avi bestand gedownload? zo ja zoek ik ff een link op om hem te verwijderen via het register voor je. (had ik pas geleden ook)

meestal worden dit soort dingen veroorzaakt door corrupte avi bestanden omdat ze bepaalde bevoegdheden hebben om een bepaald proces te gebruiken.
Dan kan je hem ook niet verwijderen omdat hij in gebruik is.
FF in het register gaan en dan kan je die bevoegdheid uitzetten.

*cker ook 150.000 kb geheugengebruik bij explorer.exe? dat had ik en een vriend van me 700mb!!! door zo'n avi bestandje
had ik laatst ook..17Mb/sec een film van 2Gb binnehalen :s en dan hetzelfde krijgen als jouw

Aan topicstarter: gewoon zoeken naar avi verwijderen en dan krijg je vanzelf hoe je in het register iets moet verwijderen
avi weg en probleem opgelost :+

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 18:46 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedoelen jullie dat er registry iets van een avi file blijft hangen, ook als zo'n avi file allang niet meer op je hd staat?? Ik zou in het verleden best wel toevallig eens een corrupt avi file zijn tegen gekomen maar ik heb nooit problemen gehad om zo'n avi file dan te verwijderen...

Ik ben bang dat ik binnenkort een weekend kan opofferen aan XP :'( :'( Waarom is windows het enige programma dat eens in de zoveel tijd om Format C:\ vraagt!? :(

Verwijderd

Als je slim bent, maak dan er een image van je harddisk na de clean install met diverse progjes die je vaak gebruikt... Dat scheelt hoop werk en daarbij hoef je je weekend niet te opofferen om Windows XP te installeren. :+

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Er zou ook een probleem kunnen zijn met een browser helper object in (I)Explorer. Ik heb zelf ooit een probleem gehad hierdoor veroorzaakt met vergelijkbare symptomen.

Met behulp van de BHO Demon, http://www.definitivesolutions.com/bhodemon.htm heb ik het toendertijd opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip! Volgens dat tooltje heb ik alleen Acrobat reader en Norton draaien.

Ik weet dat je een image kan maken maar aangezien ik toch regelmatig update's of nieuwe programma's tegen kom zie ik het voordeel van een image nog niet helemaal.. :)
Komend weekend Nederland-Tsjechie... de laatste wedstijden waren (tegen Tsjechie) niet echt super dus wellicht heb ik dan een rustig moment >:)
Pagina: 1