Toon posts:

Router geeft geen IP door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het netwerk bestaat uit een router met ADSL verbinding met daaraan een 16 poorts switch. Alle computers werken goed (krijgen een IP van router), behalve 1 pc. Die ziet de router niet en krijgt dus een 169.X.X.X nummer. Het vreemde is dat als je em een IP geeft in de juiste range dat het netwerk het wel doet, alleen het internet niet.

Ik heb de drivers al eens vervangen (intel 100b) en een andere kaart geprobeerd (wel zelde merk, zal morgen een ander merk proberen) en ik heb er een andere kabel tussen gehad. Niks helpt, zelfs een reinstall van windows, niet compleet maar een update. En het verwijderen van de kaart uit apparaatbeheer en de wizzards van windows geven ook geen uitkomst.

Een "Release" wil die niet doen en "renew" geeft een foutmelding dat de kaart niet bereikbaar is of zo. Het is een windows xp machine en er draaien meerdere in het netwerk zonder problemen.

Rara... wat kan dit zijn ?

Verwijderd

als je toevallig zonnet heb in combo met versatel is dit een probleem met hun server.
het eenigste wat dan helpt is WinsockfixXP en dan modem erafgooien en opnieuw installeren.

ook als je geen zonnet met versatel heb kun je winsockfixXP proberen.
het is hier te vinden

succes!!
>:)

Verwijderd

Als je de pc een vast IP geeft moet je ff de gateway en DNS invullen van de router. Dan werkt internet wel.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkt het internet dan ook nog niet.... het is net of ie de router niet ziet, terwijl je em wel kunt pingen.... het is een moterola modem en ik heb zowel de modem als ook de router al eens gereset.

Ik moet erbij zeggen dat deze pc, voordat de router er tussen kwam (liep eerst via de server die twee netwerkkaarten had) dit probleem ook had met een statisch Ip adres. Die router heb ik er tussne gezet om alles wat simpeler te maken en internet niet meer afhankelijk te maken van de server.

Voor de goeie orde.... internet is er dus gewoon opeens mee gekapt !

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:25
Misschien handig als je even merk en type van je router opgeeft?

Ik heb pas ook zo'n probleem gehad met m'n netgear-router. Deze blijkt bij het uitdelen van ip-adressen via DHCP niet te kijken welke vrij zijn, maar naar welke nog nooit uitgedeeld zijn / nog niet aan een MAC gekoppeld zijn.

De oplossing was de ip-reeks voor DHCP wat groter maken.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is opgelost.... met dat kleine programma winsockfix..... bedankt voor de tip.
Pagina: 1