Toon posts:

wel ip maar geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff kort een vraagje.

situatie:
ADSL via Router 2 draadloze pc's zonder problemen 1 pc via UTP krijgt wel ip maar geen internet (heeft het wel altijd gedaan maar sinds gister wil hij ineens niet meer)
de pc waar het om gaat zit een realtek 10/100 mbit kaartje in en draait onder windows XP prof.

omdat de ik geen ip meer kreeg toegewezen heb ik de kaart ff opnieuw geinstalleerd. nu heb ik wel weer een ip adres en sub en gatway zijn ook weer helemaal goed ontvangen maar ik kan nog geen internet pagina's opzoeken en ook het bezoeken van de router instellingen pagina wil niet.

iemand enig idee (wat zie ik over het hoofd??)??

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:44
Kijk eens of je router goed ingesteld staat.... , misschien is hij zijn Gebruikers naam en Wachtwoord kwijt...

Verwijderd

Topicstarter
nautaonline schreef op 13 juni 2004 @ 15:03:
Kijk eens of je router goed ingesteld staat.... , misschien is hij zijn Gebruikers naam en Wachtwoord kwijt...
maar dan zouden de andere pc's ook niet op internet kunnen via de router dus dat kan niet het geval zijn.

• nautaonline
  • Laatst online: 06:44
hmmz.. ja daar heb ik niet aangedacht..

niet een of tander spyware iets?

heb je ook je DNS ingesteld?.. (die zag ik er niet bij staan)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dns gewoon nog op automatisch staan net zoals de rest daardoor wist ik dat hij iig wel een ipadres ontvangt

en spyware en virus zijn we meteen gaan checken toen internet het niet deed

(antivirus en adware)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 15:09 ]

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Wat voor merk pc is het?
Ik heb wel eens gezien dat bijvoorbeeld een IBM pc heel raar doet met realtek kaarten.

Heb je misschien al een andere kaart geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
sonos schreef op 13 juni 2004 @ 15:24:
Wat voor merk pc is het?
Ik heb wel eens gezien dat bijvoorbeeld een IBM pc heel raar doet met realtek kaarten.

Heb je misschien al een andere kaart geprobeerd?
maar hij heeft het altijd goed gedaan en ook nu ontvangt hij wel gewoon een ip adres. ik denk dat het probleem meer software matig zit. dus dat er een een instelling in windows fout staat.

(de router is van E-tech)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is nog niet opgelost. ik ben er de rest van de dag nog druk mee bezig geweest maar ik heb het nog niet voor elkaar.

iemand nog een goede suggestie wat ik nog kan proberen?

Opvallend vond ik zelf dat de Gateway en de DNS hetzelfde zijn en dat er maar 1 DNS wordt gegeven dus geen alternatief.. maakt dat nog iets uit?

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

vul gateway, DNS etc static in op de niet werkende pc, neem gegevens over van wel werkende pc.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 19:53

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Probeer dit eens:
http://www.spychecker.com/program/winsockxpfix.html

Kan zijn dat er iets in het register overhoop ligt.

[ Voor 54% gewijzigd door FlipFluitketel op 15-06-2004 09:29 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1