[Win2k AS / partition magic] copy disk to disk*

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik ben bezig de server van een nieuwe hardeschijf te voorzien, maar onder Windows 2000 Advanced Server kan ik Partition Magic niet installeren. Dus ik heb die 2 hardeschijven gekoppelt aan mijn werkstation en toen gekopieerd. Hierna heb ik de recovery console gestart en fixboot, fixmbr gedaan. Helaas start de schijf nog steeds geen Windows 2000 AS. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, heb ik iets fout ingesteld. Ik heb de schijf ook al gekopieerd met de optie van copy mbr aan.

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 16:00
Misschien een idee om beide harde schijven erin te hangen en daarna op je werkstation Partition Magic te gebruiken? daarmee kan je dan wel je harddisk copieren..

Of gebruik Ghost!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
met drive image kun je ook die hardeschijf kopieren, ik snap je uitleg ff niet helemaal, want ik had ze al in mijn werkstation gehangen om te kopieren. partition magic doet o.a. resizen e.d.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:33

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

zijn het identieke schijven? in dit geval zou je een knoppix kunnen doen en

code:
1
dd if=/dev/hdX of=/dev/hdY

kunnen doen, waarbij X=source, Y=target, zodat je echt een kloon van die disk krijgt.

ow, sorry, ik las niet goed, dacht dat je een backupschijf wilde maken ofzo *schaam*

[ Voor 20% gewijzigd door Bananenplant op 13-06-2004 15:01 ]

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• nautaonline
Ok, het simpelste is om gewoon met ghost de harddisk te kopieren, dan kan je ook opgeven hoe groot je die partitie wil hebben. Dan heb ik als het goed is niks te maken met recovery console oid.

edit:

Onder linux kan ook ja.....

[ Voor 12% gewijzigd door nautaonline op 13-06-2004 15:01 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ghost resized ook zonder probleem. [edit=ik bevestig mijn reputatie van Spuit11 weer eens :+ ]

Om wat voor (grootte) HDD gaat het? Misschien is de OM FAQ / Beleid relevant.

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 13-06-2004 15:01 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Het gaat om een 10gb hdd (opgedeeld in 2 x 5gb partities) en op die eerste 5gb staat het OS, dat gekopieerd gaat worden naar een 40gb hdd (15gb en 23gb partities). Ik ben nu inderdaad bezig een ghostflop te maken en dan kopieren... ik zal zo ff posten hoe het loopt...

(oeps typo)

[ Voor 4% gewijzigd door SuB-Gold op 13-06-2004 16:04 ]

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik heb dus partition to partition gedaan, maar helaas boot de disk nog niet, ik heb nog es gekeken of ik jumpers en dergelijke goed had, maar ook dit is in orde...

• Bananenplant

Bananenplant

misschien moet je met fdisk (van een willekeurig os) de partitie waar je os op staat als actief markeren :) ?

Zucmantaks, nu 💰 !

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
foutje, ik had de boel niet op active gezet, nu boot ie, krijg alleen de melding
-
lsass.exe - system error
Directory services could not start because of the following error: The system cannot find the file specified. Error Status: 0xc000000f. Please click OK to shutdown this system and reboot into Directory Services Restore Mode, check the event log for more detailed information.
-

Ik kan niet inloggen natuurlijk, want hij reboot na OK te klikken. Kan ik gewoon de windows 2000 diskettes gebruiken om in de recovery console te komen? Moet ik daar dan die directory services restore mode starten...

• nautaonline
Heb je toevallig Active Directory draaien?.. en dat op de andere partition staan?

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
nautaonline schreef op 13 juni 2004 @ 16:31:
Heb je toevallig Active Directory draaien?.. en dat op de andere partition staan?
normaal gezien niet, staat gewoon op de c:\
via f8 ben ik directory services restore mode gekomen, ga nu ff kijken wat er te redden valt (heb artikel op technet gevonden)

UPDATE:
kwam in de safe mode terecht en wil dan aanmelden, krijg ik te horen dat de page file niet correct is...

het moet niet gekker worden, ondertussen kan ik dus inloggen, maar hij meld zich direct weer af zegmaar...

VRAAG:
zou het kunnen zijn dat ik verkeerd om kopieer, moet ik misschien eerst de 2e partitie kopieren en daarna pas de 1e partitie. ik zie namelijk net als ik in safe mode boot, dat hij c:\ controleerd met als label data1, en dat is normaal d:\ data1
ik ga dat ff proberen dus, eerst partitie 2 kopieren en dan partitie 1

[ Voor 70% gewijzigd door SuB-Gold op 13-06-2004 18:02 ]

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ok, opgelost, ik had er eigenlijk iets eerder aan moeten denken, maar het was me ontschoten. Ik deed elke keer partitie naar partitie kopieren, omdat ik zo de grootte van die partitie kon instellen. Maar als je disk to disk doet, dan kun je ook kiezen wat de nieuwe partitie grootte moet worden. Nu boot het systeem weer perfect, mijn server is weer up and running! Slotje bij deze! >:)

• nautaonline
Das Mooi.... Laat hem nu maar weer lekker draaien!.. 8)

Daar zijn ze tenslotte voor!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
nautaonline schreef op 13 juni 2004 @ 21:11:
Das Mooi.... Laat hem nu maar weer lekker draaien!.. 8)

Daar zijn ze tenslotte voor!
Ja hij loopt weer toppie, iedereen kan weer inloggen en eindelijk kunnen ze wat meer storage gebruiken :*)
Binnenkort nog maar ff wat rubbertjes tussen die nieuwe hdd duwen, want hij zoemt een beetje. Als laatste nog es uitzoeken hoe ik het ding zover krijg dat hij uitgaat als je afsluit, nu moet ik hem nog op de power-knop uitzetten als die afgesloten is.

• Bananenplant

Bananenplant

dat met die pagefile heb ik een keertje gehad bij w2k, dat werd een herinstallatie... gelukkig is het jou wel gelukt :)

Zucmantaks, nu 💰 !

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
ucchan schreef op 14 juni 2004 @ 00:03:
dat met die pagefile heb ik een keertje gehad bij w2k, dat werd een herinstallatie... gelukkig is het jou wel gelukt :)
ja het is een kreng hoor windows, in theorie zou gewoon een partition to partition copy voldoende moeten zijn. maar helaas wilde het alleen functioneren via disk tot disk copy... de volgende keer overkomt me dat niet meer |:(
Pagina: 1