Toon posts:

Ati overdrive tabblad verdwijnt steeds

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal ;p

Ik heb een 9800xt met een dikke termaltake volcano 7+ erop...
Nu wil ik graag de temps in de gaten houden via het tabblad overdrive bij het ati control panel.
Maar deze verdwijnt steeds weer, ik instal een nieuwe catalyst (heb er stuk of 5 geprobeerd (4.1,4.2,4.3 etc 4.6)
Maar na enkele reboots verdwijnt deze weer... :(

Ik weet zeker dat mn kaart niet te heet word, tis niet al te warm hier buiten, mn volcano 7+ kan 5000 toeren draaien... dus daar ligt het niet aan.

Heb al heel lang info liggen zoeken hierover maar vind nix op internet...

Wie weet hoe dit kan? of weet een programma waar ik alsnog mn vga temp mee kan meten?

(er zit een ingebouwde sensor nl in de core)

grtz,

RoT

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat als je de drivers en control panel helemaal van je pc verwijderd en weer opnieuw installeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas,

al geprobeerd, heb zelfs windows paar dagen geleden erop nieuwe opgezet en meteen 4.6 catalyst erop gezet..

Vreemde was dat hij eerst niet verdween...

De kaart word echt niet te heet, want met de stock cooler heb ik een hele lang tijd
60 graden gezien bij overdrive, de nieuwe cooler brengt mijn beestje ongveer op 53 grade idle.. :P

Ik vind et echt vaag...

Verwijderd

Topicstarter
maar omdat ik dus die volcano 7+ in de gate wil houden had ik graag overdrive terug...

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :'(

niemand die een oplossing weet of een programma kent waarmee ik mn vga temp kan meten?

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Je temp uitlezen kan met Ati Tool.

Even bij settings -> Tabblad misc -> aanvinken :)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

Topicstarter
omg...

THX eindelijk iemand die effe reageert,
was aan het zoeken geslagen in ati tool...
Maar inderdaad vanaf Version 0.0.20 zit er een temperature monitoring bij...

dit geld alleen voor 9600xt,9800xt,x800

8)7

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:26

Wildfire

Joy to the world!

^^ even een kickje ^^

Na een crash mis ik de Overdrive-tab. Uninstall van de drivers, reboot en een nieuwe install hebben niet mogen baten (paar keer geprobeerd). Iemand enig idee?

(ATi X800 Pro met Catalyst 4.8 / DX 9.0c op Win XP Prof SP1)

-- Edit: via Google bij het Rage3D forum het volgende gevonden:
The ATI Hotkey Poller service is only needed if you use the ATI Hotkey settings available in the ATI Control Panel (See ATI Control Panel section below). If you don't use these (and most people don't) you can safely double-click on this service and select 'Disabled' under the Startup Type box. However, if you have an 'XT' type ATI graphics card, then disabling this service can also disable the OverDrive tab in the ATI Control Panel. Therefore I recommend that if you run an XT card, you should leave this service on Automatic, otherwise set it to Disabled.
Ga nu even rebooten, kijken of het heeft gewerkt.

-- Edit #2: nope, heeft niet gewerkt.

[ Voor 64% gewijzigd door Wildfire op 24-08-2004 21:42 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:36
Wildfire schreef op 24 augustus 2004 @ 21:25:
^^ even een kickje ^^

Na een crash mis ik de Overdrive-tab. Uninstall van de drivers, reboot en een nieuwe install hebben niet mogen baten (paar keer geprobeerd). Iemand enig idee?

(ATi X800 Pro met Catalyst 4.8 / DX 9.0c op Win XP Prof SP1)

-- Edit: via Google bij het Rage3D forum het volgende gevonden:

[...]

Ga nu even rebooten, kijken of het heeft gewerkt.

-- Edit #2: nope, heeft niet gewerkt.
Gebruik je ATI Tool (0.0.2.1)? Zo ja, uninstallen (ik had ook een DCC / Overdrive Tab probleem en zonder ATI Tool werkt het weer prima).

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:26

Wildfire

Joy to the world!

Semetrix schreef op 24 augustus 2004 @ 22:35:
[...]

Gebruik je ATI Tool (0.0.2.1)? Zo ja, uninstallen (ik had ook een DCC / Overdrive Tab probleem en zonder ATI Tool werkt het weer prima).
Hartstikke bedankt! Weg met ATi Tool en voila, Overdrive èn DDC werken weer!

K*t ATi Tool dus...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1