"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Hoe ver ben je dan van de centrale af? En wat is de snelheid die je krijgt...
het kan ook aan je telefoonlijn liggen...
Wekkel is vast wel in de buurt ( onze locale rechtendatabank :-p )
[ Voor 29% gewijzigd door swampy op 13-06-2004 14:24 ]
There is no place like ::1
Verwijderd
Line Rate - Upstream (Kbps): 352
Line Rate - Downstream (Kbps): 1120
(bij mij dan)
dit houd ongeveer in (bij mij) 125 kb/s download
30 kb/s upload
hoeveel haal jij?
KPN is een tweehoofdige reus, ik heb 6 maanden gezeik gehad voor dat ik mijn DSL basis goed lopend had en ik ken beide hoofden! ( niet betaalt voor die 6 maanden daartegen )Ruzor schreef op 13 juni 2004 @ 14:23:
Hoe kan je ADSL via KPN hebben terwijl ze zeggen dat het niet beschikbaar is op jouw adres
Soms weet KPN gewoon niet wat KPN doet!
[ Voor 7% gewijzigd door swampy op 13-06-2004 14:26 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
@Gaara: ik kom aan ong. 150 kiloBIT/ 20 kiloBYTE down, en ongeveer 29 kiloBYTE up (die is dus wel redelijk)
"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Ik zou zeggen, laat je lijn nachecken door KPN of ze niet nog iets kunnen verbeteren ( slechte lijnen ) maar... 5km is ver voor DSL!
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Kabelinternet nemen. Als de kwaliteit of lengte van jouw telefoonkabel niet voldoende is om een normale adsl snelheid mee te halen, kan dit abonnement gewoon ontbonden worden. Je hoeft dan niet je abonnementsperiode uit te dienen en kan waarschijnlijk zelfs het abonnementsgeld van de maanden dat je een amper functionerend abonnement had ook voor een deel terug krijgen.andrestouwe schreef op 13 juni 2004 @ 14:20:
Na veel bellen, krijg ik nu in 1 keer te horen dat ik te ver van de centrale zit, en ADSL eigenlijk NIET beschikbaar is op mijn adres. Kort samengevat, ik heb voldaan aan mijn verplichtingen t.o.v. KPN, maar KPN blijft in gebreke. Wat kan ik nu het beste doen?
KPN is helemaal niet verplicht om adsl te leveren aan jou, als dit gewoonweg niet mogelijk is.
De postocode check die kijkt of het kan of niet, kijkt volgens mij in postocdeblokken, niet naar lijn lengtes. Daarom is hij ook relatief streng, maar je hebt altijd gevallen waarbij die manier zelfs niet toerijkend is. Dan kan je adsl bestellen, maar blijkt het niet mogelijk te zijn. Het is vervelend, maar het is niet "in gebreke blijven" van het bedrijf.Ruzor schreef op 13 juni 2004 @ 14:23:
Hoe kan je ADSL via KPN hebben terwijl ze zeggen dat het niet beschikbaar is op jouw adres
Daar kan je zien hoeveel kilometer de adsl centrale is als je er heen moet lopen, hemelsbreed. Ik woon in 3531SG en volgens die site woon ik 770 meter van de centrale vandaan, volgens kpn en BBned (na specifieke meting!) is de lengte van de telefoonlijn 2700 meter!
Dat lijstje is trouwens ook maar richtlijnen, want naast de lengte van de lijn (en nogmaals: niet de afstand die je van een centrale woont) is ook de kwaliteit van de lijn van belang
[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 13-06-2004 14:42 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Waarom geeft dan de postcodecheck aan dat het beschikbaar is, krijg ik een bevestiging van KPN dat het gerealiseerd wordt, en krijg ik de juichende reclame "ADSL nu ook op uw adres beschikbaar"?swampy schreef op 13 juni 2004 @ 14:31:
5Km... tja..dan val je inderdaad buiten het aansluitings gebied!
Ik zou zeggen, laat je lijn nachecken door KPN of ze niet nog iets kunnen verbeteren ( slechte lijnen ) maar... 5km is ver voor DSL!
Zie mijn reactie hierboven, de postcodecheck werkt in posctode blokken. Ze gaan niet elke lijn meten en dan zeggen dat het mogelijk is.andrestouwe schreef op 13 juni 2004 @ 14:36:
[...]
Waarom geeft dan de postcodecheck aan dat het beschikbaar is, krijg ik een bevestiging van KPN dat het gerealiseerd wordt, en krijg ik de juichende reclame "ADSL nu ook op uw adres beschikbaar"?
Omdat ze nooit de precieze lijnlengte & -kwaliteit weten.andrestouwe schreef op 13 juni 2004 @ 14:36:
[...]
Waarom geeft dan de postcodecheck aan dat het beschikbaar is, krijg ik een bevestiging van KPN dat het gerealiseerd wordt, en krijg ik de juichende reclame "ADSL nu ook op uw adres beschikbaar"?
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
KPN is naar mijn mening een verplichting aangegaan door te gaan leveren. Nu ze de snelheid niet halen, is het ineens volgens de medewerker niet leverbaar. Ik heb dan zoiets van, als je bent begonnen met leveren, geef je aan dat het leverbaar is, dus hebben ze volgens mij dan ook de verplichting om te leveren. Je hebt immers een contract van een jaar, en die is volgens mij voor beide partijen bindend
[ Voor 3% gewijzigd door andrestouwe op 13-06-2004 14:43 ]
Enne, de posctodecheck werkt weldegelijk in blokken, die blokken hebben overigens ook grenzen. En daarnaast is de postcodecheck geen garantie en heeft kpn geen leveringsplicht, ook al vind je van wel. Een contract kan in verband met overmacht weldegelijk ontbonden worden hoor.
[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 13-06-2004 14:45 ]
Verwijderd
Alleen ALS ze het kunnen leveren! Dit is een gevalletje Overmacht! En tja, KPN zelf kan er weinig aan doen om de snelheid te verbeteren....de lijnen liggen gewoon zo!andrestouwe schreef op 13 juni 2004 @ 14:42:
@ JVS: Kabelinternet is hier niet beschikbaar(is ook niet zo gek als je ver van de centrale zit. KPN heeft naar mijn mening, door de verbinding te realiseren, aangegeven dat het mogelijk is. En overigens kijkt de postcode check niet in blokken, maar gewoon naar afstand. Ik kom eerder precies bepalen tot waar het beschikbaar was(2 buren, zelfde postcode, ander huisnummer).
KPN is naar mijn mening een verplichting aangegaan door te gaan leveren. Nu ze de snelheid niet halen, is het ineens volgens de medewerker niet leverbaar. Ik heb dan zoiets van, als je bent begonnen met leveren, geef je aan dat het leverbaar is, dus hebben ze volgens mij dan ook de verplichting om te leveren. Je hebt immers een contract van een jaar, en die is volgens mij voor beide partijen bindend
Je kan misschien korting krijgen van KPN, als je DSL wilt behouden. Anders blijft er weinig anders over dan schotel ( ping is klote maar download snelheden okee )
volgens mij gaat dat zelfs automatisch (door kpn zelf) als dit geconstateerd wordt, of wordt dit in elk geval wel aangeboden. Maar dat weet ik niet helemaal zekerVerwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 14:44:
voldoet niet aan de eigenschappen die je van het product mocht verwachten, KPN in gebreke stellen > koop ontbinden > dan kan kpn zeggen accoord, of ze gaan niet accoord/geven geen antwoord > betalingen stop zetten.
volgens die meting zit ik op de centrale in Dalfsen, netnummer 0529. Laat nu het geval xijn dat ik als netnummer 0572 heb, de centrale in Lemelerveld. en die staat dus een stukje dichterbij.
Ik krijg in iedergeval al wel in de gaten dat er weinig hoop is. De lijn is goed, bekabeling in huis is goed, en de afstand is te groot. dan wordt het dus downgraden naar een GO abbo, en dan eens kijken wat ik met de prijs nog voor elkaar krijg.
Rest mij dus alleen nog te eisen van KPN dat ze de postcode check aanpassen, want ik hoor in de buurt meer mensen die wel interesse hebben, maar die wil ik deze gang van zaken besparen
Juist niet, Kabelinternet heeft een veel groter bereik dan ADSL. Een gemiddelde comcontroller kan gebieden tot wel 60 KM verder op bereiken (uiteraard afhankelijk van de kwaliteit van het netwerk etc, maar het kan zeker!).andrestouwe schreef op 13 juni 2004 @ 14:42:
@ JVS: Kabelinternet is hier niet beschikbaar(is ook niet zo gek als je ver van de centrale zit.
KPN heeft naar mijn mening, door de verbinding te realiseren, aangegeven dat het mogelijk is.
KPN heeft geen leveringsplicht, zij kunnen ten alle tijde de levering beeindigen (met eventueel een opzeggingstermijn).KPN is naar mijn mening een verplichting aangegaan door te gaan leveren. Nu ze de snelheid niet halen, is het ineens volgens de medewerker niet leverbaar. Ik heb dan zoiets van, als je bent begonnen met leveren, geef je aan dat het leverbaar is, dus hebben ze volgens mij dan ook de verplichting om te leveren. Je hebt immers een contract van een jaar, en die is volgens mij voor beide partijen bindend
je vindt niets.....
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
@mockingbird: Remember: fucking small children is ONLY a crime when you're not a big multinational!
You can't have everything. Where would you put it?
Groene zone betekent, de afstand tot de Wijkcentrale is goed/voldoende.
Geel is twijfelgevalletje, dus onder voorbehoud, kpn zal niet moeilijk gaan doen als de juiste snelheden niet worden gehaald, en je wilt het contract ontbinden
Rood betekent: niet mogelijk.
Als ik me het goed kan herinneren, kwam geel bij 6KM vanaf de wijkcentrale
Vergeef me als ik het niet goed heb.
Just a simple thought....
Ik denk ook dat de TS nog steeds geen actie heeft ondernomen na bijna 2 jaarSilentTears schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 21:38:
Wat je kunt doen, is om de HD te bellen en te vragen in welke zone je zit(groen of geel(in de vroegere tijden blauw, dacht ik)). Als je in de 'gele zone' zit en KPN voldoet niet aan de verwachtingen, dus de beloofde snelheden, zal (als het goed is) KPN het abonnement en contract opzeggen, als je hier om vraagt.
Groene zone betekent, de afstand tot de Wijkcentrale is goed/voldoende.
Geel is twijfelgevalletje, dus onder voorbehoud, kpn zal niet moeilijk gaan doen als de juiste snelheden niet worden gehaald, en je wilt het contract ontbinden
Rood betekent: niet mogelijk.
Als ik me het goed kan herinneren, kwam geel bij 6KM vanaf de wijkcentrale
Vergeef me als ik het niet goed heb.
Wat moet je anders op een zaterdagavond, als je zit te wachten op je meisje?
:-)
Just a simple thought....
Verwijderd
KPN hanteert de volgende stappen in ADSL snelheid (en refereer nu alleen even aan de downstream, upstream te lui om uit te zoeken nu
- Go : 1.5 mbit down (dus ongeveer 150Kbyte down)
- Lite : 3 mbit down (dus ongeveer 300Kbyte down)
- Basic: 6 mbit down (dus ongevver 600Kbyte down)
-Fast: 12 mbit down max, tussen 8-12 mbit afhankelijk van afstand tot centrale)
-Extra: 20 mbit down, adsl2+ en afhankelijk van afstand tot centrale.
Ik denk dan ook dat TS "gewoon" een aantal dingen met elkaar verhusseld. Mocht hij echt maar 150kbit hebben, dan moet hij dit melden bij de helpdesk welke dit laat uitzoeken door 2e lijn en desnoods 3e lijn (NOC) welke dit proberen op te lossen. Valt het niet op te lossen, zal KPN aanbieden het contract kosteloos te verbreken en het teveel betaalde abonnement crediteren.
Dus topictitel is onnodig en te dramatisch aangezet, als TS gewoon de juiste weg bewandelt wordt het opgelost.....
Ja, ik ben een KPN'er, heb ook DDSL van KPN gesupport dus weet welke wegen er bewandeld worden om dit opgelost te krijgen.
Anyway, hoger dan 150kbit zal je dan niet halen, jammer maar waar.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Dit topic is gesloten.
![]()