Oude situatie:
- Desktop PC
- WindowsXP Pro
- Internet verbinding via netwerkkaart op moederbord naar Quicknet
- Extra netwerkkaart in PCIslot
- Laptop
- WindowsXP Home
- Standaard geintegreerde netwerkkaart
Deze laptop en desktop pc heb ik vervolgens aan elkaar verbonden, internet laten delen via simpele windows wizards en de laptopper kon fijn internetten.
Nu heb ik 2 wireless kaartjes gekocht zodat die 2 netwerkkaarten weg kunnen en lekker draadloos geinternet kan worden op die laptop.
Het gaat om de volgende kaartjes:
- Asus WL-138g (desktop)
- SMC 2.4GHz 54 MBps Wireless Cardbus Adapter (laptop)
Vervolgens heb ik de standaard utilities geinstalleerd om ze met elkaar te laten communiseren (ad hoc). SSID aangemaakt enzo, en ze maken prima verbinding met elkaar te hebben lijkt zo
In beide utilities geven ze alleen geen IP nummer aan, en ook bij dat standaard popupje van die monitortjes in de systray die gaan knipperen als vervinding is geven niks aan.
Echter, wat moet ik nu doen om internet aan de praat krijgen op die laptop
Ik heb op de zelfde manier ingesteld zoals bij m'n ouwe kaarten (bridgen enzo), maar geen verbinding. De ouwe kaarten heb ik uiteraard uitgeschakeld...
Verder heb ik uiteraard heb ik gezocht met google en hier op GoT, maar geen resultaat.
- Desktop PC
- WindowsXP Pro
- Internet verbinding via netwerkkaart op moederbord naar Quicknet
- Extra netwerkkaart in PCIslot
- Laptop
- WindowsXP Home
- Standaard geintegreerde netwerkkaart
Deze laptop en desktop pc heb ik vervolgens aan elkaar verbonden, internet laten delen via simpele windows wizards en de laptopper kon fijn internetten.
Nu heb ik 2 wireless kaartjes gekocht zodat die 2 netwerkkaarten weg kunnen en lekker draadloos geinternet kan worden op die laptop.
Het gaat om de volgende kaartjes:
- Asus WL-138g (desktop)
- SMC 2.4GHz 54 MBps Wireless Cardbus Adapter (laptop)
Vervolgens heb ik de standaard utilities geinstalleerd om ze met elkaar te laten communiseren (ad hoc). SSID aangemaakt enzo, en ze maken prima verbinding met elkaar te hebben lijkt zo
In beide utilities geven ze alleen geen IP nummer aan, en ook bij dat standaard popupje van die monitortjes in de systray die gaan knipperen als vervinding is geven niks aan.
Echter, wat moet ik nu doen om internet aan de praat krijgen op die laptop
Verder heb ik uiteraard heb ik gezocht met google en hier op GoT, maar geen resultaat.