[XP] verkenner sluit af na doorzoeken partities

Pagina: 1
Acties:

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03 20:10

Draven

It wasn't me

Topicstarter
Ik sta hier thuis op op dit moment voor een raadsel, waar ik niet helemaal uit ga komen.

Ik heb hier een computer, met twee harde schijven en meerdere partities. Een van die hdd's is een Western Digital, en met die schijf heb ik op dit moment een probleem wat als volgt is:

- Specificaties:
Western digital 80 Gig verdeeld in twee partities van elk 40 gig (G:\ schijf en H:\ schijf)
Windows XP Professional

Als ik dan in Deze computer of G:\ of H:\ open dan wordt de map geopend, ik zie de bestanden staan, ik kan doen wat ik wil, maar meestal binnen vijftien seconden ljikt het net alsof me scherm wordt "opgerold" me startbar verdwijnt, en heel langzaam verschijnen weer me desktopiconen op me desktop. Alles wat geopend staat blijft meestal geopend (soms stoppen een of twee programma's) maar alleen de map waarin G:\ of H:\ geopend was is gesloten.

Ik kan dus in principe niet op de harde schijf komen, als ik hem via een verkenner open dan gebeurd hetzelfde als bovenstaande, alleen wordt dan verkenner gesloten. Geen foutmeldingen, alleen gesloten worden.

Overigens kan ik wel gewoon alle bestanden die op de schijven staan openen. De mp3's die er staan kan ik afluisteren, films die er staan kan ik bekijken.. daar heb ik helemaal geen problemen mee. Maar zodra ik de schijf open dan sluit hij gelijk weer af (of +- vijftien seconden)

-Samenvatting probleem:
Schijf G:\ of H:\ openen, binnen +-vijftien seconden wordt de map weer gesloten, desktop verschijnt zonder iconen en startbalk, dan verschijnt lege startbalk, dan desktopiconen en daarna gewoon weer de schermen die openstonden behalve de schijfmap die gesloten is.
Bestanden wel gewoon bruikbaar

Heeft iemand van jullie enig idee wat dit kan zijn? En nog beter: Hoe dit op te lossen is?

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ga eerst na of het aan de hardware of software ligt. De meest eenvoudige manier om hier achter te komen is een tweede installatie van Windows, eventueel een andere versie (98/2000/etc), op de computer te zetten. Mocht dit het probleem oplossen, dan ligt het aan XP. If not, dan is de bestandssysteem wellicht op een of andere manier gaar. Ga dan de tips/suggesties na die je in de FAQ van dit subforum kunt vinden onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" en onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" :)

Ik heb de titel overigens verduidelijkt. "vreemd probleem" slaat nergens op namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 13-06-2004 15:07 ]

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03 20:10

Draven

It wasn't me

Topicstarter
Ik heb al een ander besturingssysteem op de computer staan, nog niet geprobeerd of het daar ook is maar dat zal ik nog wel even doen.

Overigens wat ik vergeten ben te melden, in veilige modus, blijft het probleem uit.

offtopic:
Excuses voor de foute topictitel, maar ik wist ff geen betere omschrijving @ BalusC

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Draven schreef op 13 juni 2004 @ 15:19:
Overigens wat ik vergeten ben te melden, in veilige modus, blijft het probleem uit.[/offtopic]
Dan is het vrij duidelijk: het ligt aan Windows.

Dit topic verdient dan ook een move Opslagmedia & I/O Controllers > Windows Operating Systems :)

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Da's mooi. Kan het alleen niet vinden na verplaatsing. Overigens hier hetzelfde probleem, alle bestandssystemen van alle partities in orde volgens chkdsk bij een uitgevoerde reboot van XPHome. Verkenner sluit op exact dezelfde manier af als PS beschrijft. Maakt overigens niet uit welke van de 12 partities je selecteert op de vier fysieke harde (externe en interne) schijven . Ik vermoedde eerst dat het wat te maken zou hebben met codecs, maar dat is niet voor de hand liggend, omdat die niet worden aangesproken/ er wordt niet persé een audio of filmbestanden geopend.
Betreft geen virusinfectie volgens ZoneAlarm Pro virusscan en Kaspersky/ NOD/ Norton.

Zelf denk ik aan een windows/ softwarematige probleem, maar omdat ik de opvolging, die de moderator niet nader noemt, niet kan vinden, maar even hier. Overigens heb ik (slechts) twee andere postings hierover gevonden die ook nog alleen open endjes hebben. Dussss, ook ik sta voor een raadsel en na een paar maanden is het nu toch weles tijd voor een oplossing, hoopte ik.

[ Voor 118% gewijzigd door steef321 op 18-02-2006 18:01 ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

En daar kick je een topic van 1,5 jaar oud voor?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Neobahamuth schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:53:
[...]

En daar kick je een topic van 1,5 jaar oud voor?
Niet zo snel man, eerst kijken of ik uberhaupt nog kan posten anders is me verhaal voor niks ;-)
Pagina: 1