[C++] Strings uit een txt lezen

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-05 18:48
Het probleem:

Ik bezen bezig met een programma dat uit een tekstbestandje een woord moet halen. De woorden zijn onder elkaar ingetikt in het tekst bestandje.

Nu het (voor mij moeilijkere gedeelte), Ik wil dat een van deze woorden random uit het bestand word gehaald, maar ik kan maar niet snappen hoe ik dat moet doen.

Wat ik al heb geprobeerd
  • Ik weet hoe ik een bestand kan openen, lezen en sluiten.
    code:
    1
    2

ifstream b_file("woorden.txt"); //Open en lees 
    b_file.close(); //sluit bestand
Dus zou ik graag willen weten hoe dit in zijn werk gaat.

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Dit is toch wel eens voorbij gekomen geloof ik...

• GeNiTaLiX
Nee niet bepaald, ik heb ernaar gezocht, maar het probleem is dat ik maar 1 woord random uit de txt wil halen die dan onder een variabel word opgeslagen zodat ik met dat woord verder kan werken.

Wil een simpel spelletje galgje maken.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:52

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je kan een bestand openen en sluiten. Prima. Maar kan je ook al 1 regel lezen uit dat bestand?

Probeer eerst eens 1 regel te lezen. Daarna alle regels. Probeer daarna alle woorden af te drukken. Als dit je allemaal lukt kan je proberen alle woorden op te slaan in een array, list of vector.

Als je dan een array/list/vector/whatever van woorden hebt, probeer er dan eens 1 random te selecteren.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• GeNiTaLiX
Ik kom r niet uit, maybe dat ik al in de buurt zit

Tot einde van het bestand,
code:
1
2
while (!eof b_file) 
{
)

lees het woord
code:
1
cin>>b_file"woord];

de array

code:
1
2
3
  woordenlijst[aantal] = woorduitbestand;
  aantal = aantal+1;
}

:( i'm stupid

[ Voor 5% gewijzigd door GeNiTaLiX op 13-06-2004 14:03 ]

• GeNiTaLiX
bump ?

Modbreak:
Doe eens niet zo snel kicken? :/
Wacht 24 uur voordat je je topic weer omhoog schopt.

[ Voor 92% gewijzigd door gorgi_19 op 13-06-2004 14:57 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zoek eens hier op het forum naar een topic waarin staat hoe je een bestand inleest in een array. Dat zijn er talloze van, dus die kun je vast wel vinden. Als je eenmaal je array hebt is het slechts een kwestie van een random getal maken tussen 0 en de grootte van je array. Dat getal neem je als index en dan kun je dus jouwarray[randomgetal] afdrukken.

edit:
Overigens wordt kicken (die bump van je) niet echt gewaardeerd als je het al na 45 minuten doet, het mag pas na 24 uur. :)

[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 13-06-2004 14:57 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Kicken aub. niet binnen 24 uur, de mensen hier hebben zeker in het weekend wel betere dingen te doen dan continu F5 rammen op een forum.

En verder: dit is wel enorm basic. Zoals Creepy al zegt: zorg er eens voor dat je alle regels uitleest, frot ze in een een vector van strings, en pak vervolgens een random nummertje tussen 0 en de lengte van de vector.... en klaar is Klara! Dit probleem moet je met een half uurtje tutorials en online help zo op kunnen lossen, en is daarmee geen topic in Programming & Webscripting waard. Helaasch :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.