iPod & FM-transmitter

Pagina: 1
Acties:
  • 629 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Voor de vakanties zou ik graag een FM-transmitter op de hoofdtelefoonuitgang van m'n IPod aansluiten - zodat je via de autoradio naar de muziek op de IPod kan luisteren.

In Amerika worden die dingen verkocht, in Nederland heb ik ze eigenlijk niet gevonden. De Apple accesoirelijst voor Nederland vermeldt hem niet, op Conrad's website kan ik ook niets vinden, website van Belkin heeft wel zo'n ding maar verzend niet naar Nederland...

- weet iemand waar in Nederland je zo'n ding kan kopen (evt. via internet);
- werkt zo'n amerikaans ding ook met een europese autoradio? (beter gezegt, is FM 'hier' hetzelfde als FM 'daar'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De FM-transmitter is in Nederland wettelijk verboden vandaar. Je mag in Nederland geen eigen FM signalen uitzenden is volgens mij de reden. Vind het zelf nogal vreemd aldaar het bereik echt minimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:43
Wat ik gehoord heb is dat ze op de laatste klokhuisdag verkocht werden. Misschien dat je ze via die apple-gebruikersgroep kan krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gesloten topic omdat het toch een IA betrof.
iTrip bestellen

Maar ik heb bbrother gemaild voor meer informatie, zodra ik iets (interessants) hoor laat ik het je weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:40

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb mijn iTrip bij MacRotterdam.nl vandaan. Was ergens in de 30 euries. Beste aankoop voor mun iPod ever.
VOlgens mij adverteren ze er niet meer voor... Gewoon ff navragen

[ Voor 24% gewijzigd door BlaTieBla op 13-06-2004 13:51 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst nog zien liggen bij de Bijenkorf in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Voor welke i Pod moet jij 1 hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Alvast bedankt voor de vele reacties - ik heb nu zelf ook een paar mailtjes met vragen naar wat bedrijven gestuurd.

Wat ik vergeten was te melden: het gaat om een *2e generatie* IPod, volgens mij past die ITrip alleen op een 3e-generatie en mini-Ipod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 13:45:
Net gesloten topic omdat het toch een IA betrof.
iTrip bestellen

Maar ik heb bbrother gemaild voor meer informatie, zodra ik iets (interessants) hoor laat ik het je weten :)
offtopic:
ik heb geen mail ontvangen, stuur even opnieuw, maar dan naar bb [at] nl3gta.nl :)
je hebt waarschijnlijk naar msn@ gestuurd, en daar komt niets op aan ..

zodra ik mailtje heb kan ik je idd meer info geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Zover ik weet verkopen de meeste dealers hem nog wel maar niet openlijk. Dit omdat er gewoon een behoorlijk dikke boete opstaat op 't verkoop van die dingen. Oftewel, gewoon navragen dus en niet te achterdochtig overkomen. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

je mag hier niet verkopen maar ik heb voor de 5Gig iPod nog 1 iTrip die heb ik een paar week geleden gekocht voor mij zelf, maar werkt niet goed in onze auto (te veel storing door Autonav. autotelefoon enz)

tenzij iemand weet hoe je dit oplost, het gaat om een Volvo XC90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:05
[spam]
Zoek je een manier om alleen het geluid in de radio te krijgen?
Kijk dan eens op www.connects2.nl en zoek naar de AUX-interface!
Directe link: http://www.connects2.com/...DF/C_2_AUX001_holland.pdf
Voor vragen kun je me meelen op sales@connects2.nl ik verkoop deze dingen nl.
[/spam]

Wil je ook je IPod kunnen bedienen via de stuurwielbedieing? Daar is ook een steempje voor, heb nu ff de info niet bij de hand, maar meel me gerust!

offtopic:
Ja, ik weet dat onze website er verschrikkelijk uitziet, nieuwe site is nl nog niet klaar!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
@Baemex: ik denk dat die mensen van Hertz het niet leuk vinden als ik draadjes aan hun huurauto autoradio ga verbinden - als ik al zowiezo zou weten welk merk het gaat worden...

Weet iemand of zo'n Itrip ook werkt op een 2e generatie Ipod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb nog wel een andere FM-transmitter liggen. Die kan maar op 3 frequenties uitzenden <90MHz)... Laat daat nu net die gasten van ID&T opzitten :( :(
In de Sahara doet dat ding het fantastisch. Hier heb je er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
M_v_A schreef op 13 juni 2004 @ 19:47:
@Baemex: ik denk dat die mensen van Hertz het niet leuk vinden als ik draadjes aan hun huurauto autoradio ga verbinden - als ik al zowiezo zou weten welk merk het gaat worden...

Weet iemand of zo'n Itrip ook werkt op een 2e generatie Ipod?
Ja, ik heb er namelijk een. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 11:08
Die iTrip is te koop bij de mensen van Grifin Technology. Ik heb 'm nu een maandje of 2 in gebruik op mijn iPod en het is m'n beste aankoop tot nu toe.

iPod ligt de ganse dag naast me in de auto en ik rij het hele belgenland door op 2 frequenties.
92.7 & 91.1, helder en ongestoord ;)

Ik zou er alleszins niet meer zonder kunnen, iTrip kost iets van een 35$, verzending naar belgie was 40$ en die irri apen van de douane vroegen achteraf nog eens 21 euri om het ding het land binnen te laten. Mhja, geld waard.

En je mag zo'n ding in Belgie ook niet hebben. Zendbereik is +- 15 meter. Auto met zonnewerende voorruit is met momenten wat moeilijk, auto met antenne in het glas eveneens. Maar dan zoek je gewoon een plekje dicht bij de radio.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op 13 juni 2004 @ 17:42:
je mag hier niet verkopen maar ik heb voor de 5Gig iPod nog 1 iTrip die heb ik een paar week geleden gekocht voor mij zelf, maar werkt niet goed in onze auto (te veel storing door Autonav. autotelefoon enz)

tenzij iemand weet hoe je dit oplost, het gaat om een Volvo XC90
Hm, das wel jammer. Ik wou hem ook hebben, wij hebben de Volvo V50 met Mobility line (ik neem aan dat je die bedoeld, met schermpje en simmetje in je dash?)

Werkt het echt ronduit klote of niet zo goed, het zou wel jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

dot.K schreef op 13 juni 2004 @ 22:57:
Die iTrip is te koop bij de mensen van Grifin Technology. Ik heb 'm nu een maandje of 2 in gebruik op mijn iPod en het is m'n beste aankoop tot nu toe.

iPod ligt de ganse dag naast me in de auto en ik rij het hele belgenland door op 2 frequenties.
92.7 & 91.1, helder en ongestoord ;)

Ik zou er alleszins niet meer zonder kunnen, iTrip kost iets van een 35$, verzending naar belgie was 40$ en die irri apen van de douane vroegen achteraf nog eens 21 euri om het ding het land binnen te laten. Mhja, geld waard.

En je mag zo'n ding in Belgie ook niet hebben. Zendbereik is +- 15 meter. Auto met zonnewerende voorruit is met momenten wat moeilijk, auto met antenne in het glas eveneens. Maar dan zoek je gewoon een plekje dicht bij de radio.
hmm hoe kan dat nou, ik heb echt BAGGER geluid lijkt wel mono ofzo, bijna alle tonen vallen weg, tot nu toe vind ik mijn iTrip de miskoop van het jaar 2004.
Als iemand weet hoe dit beter kan graag!
ik heb de 5GIG iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Qorne schreef op 13 juni 2004 @ 23:46:
[...]

hmm hoe kan dat nou, ik heb echt BAGGER geluid lijkt wel mono ofzo, bijna alle tonen vallen weg, tot nu toe vind ik mijn iTrip de miskoop van het jaar 2004.
ik heb de 5GIG iPod.
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 23:43:
[...]

Hm, das wel jammer. Ik wou hem ook hebben, wij hebben de Volvo V50 met Mobility line (ik neem aan dat je die bedoeld, met schermpje en simmetje in je dash?)

Werkt het echt ronduit klote of niet zo goed, het zou wel jammer zijn.
Wij hebben dus de XC90 met alle opties, idd met dat grafische auto radio display en simkaart in de dashboard. en nog een navigatie. (Volvo RTI)
ik ga nog eens kijken of het beter kan, maar me ouders vinden het verschrikkelijk hoe bagger het er uit komt.

het is rond uit kloten, want de radio heeft ook de neiging als het signaal slecht wordt een andere zender op te zoeken.

als ik een oplossing heb voor het Volvo(echte auto) en iTrip probleem maak ik misschien ook wel even een topicje aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op 13 juni 2004 @ 23:50:
[...]

[...]

Wij hebben dus de XC90 met alle opties, idd met dat grafische auto radio display en simkaart in de dashboard. en nog een navigatie. (Volvo RTI)
ik ga nog eens kijken of het beter kan, maar me ouders vinden het verschrikkelijk hoe bagger het er uit komt.

het is rond uit kloten, want de radio heeft ook de neiging als het signaal slecht wordt een andere zender op te zoeken.

als ik een oplossing heb voor het Volvo(echte auto) en iTrip probleem maak ik misschien ook wel even een topicje aan :)
Owk, wel jammer ja. Wij hebben ook RTI trouwens, werkt wel lekker. Ik hoor het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Qorne schreef op 13 juni 2004 @ 23:46:
[...]

ik heb de 5GIG iPod.
Heb je al eens geluisterd of de frequenty waarop je afstelt wel degelijk een geruisloze vrije freq is ?

Ik heb een blaupunkt radio ding erin steken, carnav & mobiele foon, nix last van storing. De radio is wel afgesteld op de hoogste gevoeligheid (Sens 6) en SharX, hetgeen zoveel betekend als "geen zwaai berekenen, juust de frequentie". Hij gaat dan enkel en alleen op de afgestelde frequentie luisteren en niet op de 0.10 erboven en eronder.

Prachtig stereo beeld, goeie accenten, enkel het uitgangsvolume van de ipod is wat aan de lage kant. Nuja, iTrip is zo gevoelig ingeregeld dat je hem vlot kan oversturen, hetgeen bagger geluid met zich meebrengt.

Je houdt op de iPod de "geluidscontrole" best aangeschakeld, de EQ helemaal uit en het volume op een 85 a 90%.

Ik was eigenlijk al van plan om voor de iTrip eigenaars een siteje te launchen met daarop de meest ideale frequentie / locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

dot.K schreef op 14 juni 2004 @ 07:53:
[...]

Heb je al eens geluisterd of de frequenty waarop je afstelt wel degelijk een geruisloze vrije freq is ?

Ik heb een blaupunkt radio ding erin steken, carnav & mobiele foon, nix last van storing. De radio is wel afgesteld op de hoogste gevoeligheid (Sens 6) en SharX, hetgeen zoveel betekend als "geen zwaai berekenen, juust de frequentie". Hij gaat dan enkel en alleen op de afgestelde frequentie luisteren en niet op de 0.10 erboven en eronder.

Prachtig stereo beeld, goeie accenten, enkel het uitgangsvolume van de ipod is wat aan de lage kant. Nuja, iTrip is zo gevoelig ingeregeld dat je hem vlot kan oversturen, hetgeen bagger geluid met zich meebrengt.

Je houdt op de iPod de "geluidscontrole" best aangeschakeld, de EQ helemaal uit en het volume op een 85 a 90%.

Ik was eigenlijk al van plan om voor de iTrip eigenaars een siteje te launchen met daarop de meest ideale frequentie / locatie.
Bedankt voor de tips, me vader vertelde net dat het ook kan komen omdat de auto radio op Pro-logic staat, en niet op stereo :P dat zal het wel zijn ik ga het vanavond even testen :) jullie horen nog van mij!

(want het is wel een top app. als het eenmaal werkt :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand nog een adresje waar ik zo'n iTrip kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 11:57:
staan ze niet meer op tweedehansmac.nl daar komt mijne ook weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op 14 juni 2004 @ 11:24:
[...]

Bedankt voor de tips, me vader vertelde net dat het ook kan komen omdat de auto radio op Pro-logic staat, en niet op stereo :P dat zal het wel zijn ik ga het vanavond even testen :) jullie horen nog van mij!

Dat zou ook nog kunnen, bij ons staat die vaak ook op Dolby ProLogic of 3Ch. Ik hoor het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 11:57:
:*)

[ Voor 3% gewijzigd door bbrother op 14-06-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij jou dus :P

Wat kosten de iTrip's voor de 5GB iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 18:35:
[...]

Bij jou dus :P

Wat kosten de iTrip's voor de 5GB iPod?
Ik mag niet verkopen op GoT dus eh mail maar het 2e adres in mn profile, niet msn dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er vanmiddag 1 gekocht bij de apple store :D

Ik vroeg er om en de verkoper zei dat dat niet legaal was in nederland. Ik vertelde dat ik er zoooooo graag een wilde hebben. Vervolgens kijk hij in zijn computer en even later haalde hij er een tevoorschijn :D

Ik ben blij :D Ik heb em tot nu toe alleen nog op de standaard frequentie geprobeerd. daar had ik helaas wel wat ruis. Straks even proberen met wat andere frequenties :D

Ik heb er trouwens volgens mij wel iets te veel voor betaald. 41,50 betaalde ik... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 19:11:
Ik heb er trouwens volgens mij wel iets te veel voor betaald. 41,50 betaalde ik... ;(
Ruilen tegen mijn 35$+40$+21 euri ? ;)

Succes ermee, post zeker je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bevalt opzich wel goed, alleen naar er even een stilte in je muziek is, dan hoor ik wel een lichte ruis, ik heb nog niet echt ervaringen opgedaan tijdens het rijden. Dat ga ik zo even doen.

108.00 is op dit moment naar mijn mening in mijn regio het beste.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik minder ruis had verwacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 21:29:
Bevalt opzich wel goed, alleen naar er even een stilte in je muziek is, dan hoor ik wel een lichte ruis, ik heb nog niet echt ervaringen opgedaan tijdens het rijden. Dat ga ik zo even doen.

108.00 is op dit moment naar mijn mening in mijn regio het beste.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik minder ruis had verwacht....
Ruis is eigen aan het FM signaal. Als ze op de radio stoppen met plaatjes draaien hoor je ook daar een vorm van ruis. Dit heeft meer te maken met de draaggolf die eronder zit. Ik heb de ruis nochtans goed onder controle. Hoe hard staat je ipod ? Welk type heb je uberhaupt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruis is eigen aan het FM signaal. Als ze op de radio stoppen met plaatjes draaien hoor je ook daar een vorm van ruis. Dit heeft meer te maken met de draaggolf die eronder zit. Ik heb de ruis nochtans goed onder controle. Hoe hard staat je ipod ? Welk type heb je uberhaupt ?[/quote]

Ik heb de iPod 3de generatie 20 GB. Het lijkt wel of ik juist heb beste geluid heb wanneer ik mijn iPod op maximaal volume zet.

Ik kwam er net wel achter dat ik de EQ nog niet had uitgezet. Misschien helpt het. Ga ik zo even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ik zou er mee uitkijken wat je zegt. Collega dealers hebben al een hele dikke boete gekregen voor de verkoop van deze apparaten. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
bbrother schreef op 14 juni 2004 @ 18:52:
[...]

Ik mag niet verkopen op GoT dus eh mail maar het 2e adres in mn profile, niet msn dus ;)
... heb ik gistermiddag gedaan, maar nog geen reactie terug gehad - is 'ie wel aangekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op 14 juni 2004 @ 11:24:
[...]

Heb je nog nieuws? Ik ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Ondertussen heb ik m'n iTrip en auto-oplader maar bij de bron besteld, griffin technologies.. Wel duur in de verzendkosten en d'r zal ook nog BTW besteld moeten worden, maar gelukkig staat de dollar nog gunstig.

Overigens kan je daar twee soorten iTrips bestellen: voor de nieuwe generatie iPods en voor de 1e/2e generatie. (en eigenlijk nog een derde soort voor de mini-iPods). Daaruit zou je kunnen concluderen dat die iTrips *niet* zo maar uit te wisselen zijn tussen de generaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:37

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Even een inhaakje op dit topic:

Ik heb een iPod, en kocht bij aankoop een iTrip erbij - omdat die er nou eenmaal bij zat, de vorige eigenaar had er ook niks meer aan.

Nu is het echter zo dat de iPod een klein rubberklepje op de Firewire aansluiting heeft. Dit klepje moet open en aan de zijkant geduwd worden, wil de iTrip aangesloten worden, wil het zijpootje van de iTrip erin passen.

Don't get me wrong, de iTrip heeft als je hem er recht op zet dus een plastic loos zijpootje en een aansluitingspootje. Dat aansluitingspootje druk ik erin, maar doordat het rubber klepje onder het zijpootje nogal terugveert, duwt die het zijpootje eruit... waardoor de iTrip scheef komt te zitten en niet meer uitzendt :{

Wat is hieraan te doen? Ik heb dat rubber klepje al een beetje geforceerd maar doe dat niet verder, en wil m er ook natuurlijk niet afhalen,... k zou wel gek zijn.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Gewoon een beetje doordrukken. Kan geen kwaad, in ieder geval niet bij de mijne. ;)

Als dat lipje afbreekt kan je, als je nog garantie hebt tenminste, gewoon naar Apple bellen voor garantie. Ik kreeg in dit geval een geheel nieuwe iPod! :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Sage schreef op 22 juni 2004 @ 20:08:
Als dat lipje afbreekt kan je, als je nog garantie hebt tenminste, gewoon naar Apple bellen voor garantie. Ik kreeg in dit geval een geheel nieuwe iPod! :P
...like... dat stelt me gerust!! 8)7 iig bedankt :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok iTrip is in Nederland nergens meer te koop dat weten we nu, kan iemand me wat alternatieven geven. Degene die me trouwens toch aan een iTrip kan helpen, 3e generatie, wil ik zelfs meer betalen dan de werkelijke winkelwaarde en die 60 euro verzend kosten begin ik ook niet aan natuurlijk:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Heeft er iemand al ervaring met de nieuwe FM transmitters?

De Belkin TuneCast FM Transmitter en zijn opvolger (?) de Belkin TuneCast II FM Transmitter.

Bron: apple.com store

http://store.apple.com/1-...Ax/1.3.0.6.10.3.72.1.13.0

http://store.apple.com/1-...Ax/1.3.0.6.10.3.73.1.13.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
notgib schreef op 28 juni 2004 @ 11:46:
Heeft er iemand al ervaring met de nieuwe FM transmitters?

De Belkin TuneCast FM Transmitter en zijn opvolger (?) de Belkin TuneCast II FM Transmitter.

Bron: apple.com store

http://store.apple.com/1-...Ax/1.3.0.6.10.3.72.1.13.0

http://store.apple.com/1-...Ax/1.3.0.6.10.3.73.1.13.0
Die dingen krijg je het land niet in. Been there, tried it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

dot.K schreef op 28 juni 2004 @ 13:11:
[...]
Die dingen krijg je het land niet in. Been there, tried it.
... omdat ze onderschept worden bij de douane? Ook niet vanuit Engeland? Zoals b.v. vanaf deze site:

http://www.mann-electronics.com/ccp51/cgi-bin/cp-app.cgi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Omdat ze op de site, als wil uitchecken ineens niet beschikbaar zijn voor Europa. Ik heb het op 10 verschillende sites geprobeert, zelfs via de invoerder van Belkin in Belgie .. nul op request

Als je die UK dealer zover krijgt, doen !

[ Voor 11% gewijzigd door iworx op 29-06-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
Gelukkig is er nog een winkel in NL die ze wel verkoopt ;) *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

bbrother schreef op 29 juni 2004 @ 15:54:
Gelukkig is er nog een winkel in NL die ze wel verkoopt ;) *D
Jep ;) Daar ben ik, dankzij een mailtje, ook achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Aangezien bbrother niet op m'n mailtje reageerde heb ik 'm maar direct bij Griffin Technologies besteld. Duur, dat wel - 35 dollar plus 30 dollar verzending, plus 19% BTW - maar ja, wat moet je anders...
Op donderdag vanuit de USA met UPS verzonden, maandag had ik 'm in huis.

Ik heb 'm enkel even kort getest en hij deed het prima. Lege frequentie op de radio opzoeken, op de iPod het juiste MP3tje afspelen om die frequentie in te stellen op de zender - en that's it.

Ik hoop er op vakantie veel plezier van te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
M_v_A schreef op 30 juni 2004 @ 11:00:
Aangezien bbrother niet op m'n mailtje reageerde heb ik 'm maar direct bij Griffin Technologies besteld. Duur, dat wel - 35 dollar plus 30 dollar verzending, plus 19% BTW - maar ja, wat moet je anders...
Op donderdag vanuit de USA met UPS verzonden, maandag had ik 'm in huis.

Ik heb 'm enkel even kort getest en hij deed het prima. Lege frequentie op de radio opzoeken, op de iPod het juiste MP3tje afspelen om die frequentie in te stellen op de zender - en that's it.

Ik hoop er op vakantie veel plezier van te hebben...
weet je hoeveel van die dingen ik op een dag bestel? :{
ook geen moeite doen ofzo om nog een mailtje te sturen he :Y)

anyhow, veel plezier met je dure aankoop :)

[ Voor 13% gewijzigd door bbrother op 30-06-2004 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:00
Heb afgelopen vrijdag ook een iTrip gehaald.
€39,- bij de Apple Store in Amsterdam tegenover het Centraal Station.
Ze lagen niet in de vitrine, maar gewoon even vragen aan de verkoper, en hij haalde er 1 uit het magazijn.
Heb hem al even getest, eerst op 108.0, maar daar was af en toe aardig wat ruis. Toen las ik op de site van Griffin Technology dat de beste frequentie voor de itrip tussen de 98 en 103 FM ligt.
Nu heb ik vrijwel perfecte ontvangst op 101.4 FM!
Ik had er ook meteen maar een PowerPod bijgekocht, zodat ik me iPod tijdens de vakantie ook onderweg in de auto kan bijladen.

@ M_v_A: Jij hebt dus omgerekent €65 neergeteld voor de iTrip :X

[ Voor 27% gewijzigd door Superhuuper op 05-07-2004 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Laatst online: 14:36
ik wil eigenlijk ook een fm transmitter voor mijn Xclef hd800, dus zo'n belkin zou een uitkomst zijn.vooral die TuneCast II. maar weet iemand een plaats waar ik die vandaan zou kunnen halen? want de belkin en de apple site versturen niet buiten de vs...

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
UCH KUCH, HOEST SCHRAAP KEEL in belgie kan je ze nog kopen bij Apple winkels, zelf nog gedaan 2 weken terug

Qorne: Gaat niet werken in je XC90 => alles is te afgeschermd om die signalen goed door te krijgen.
Welk type autoradio heb je? Je hebt nu voor de BMW iPod connectors maar ik heb ze gevonden voor andere merken waaronder Volvo :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Heb er gister een gehaald bij apple center centraal stadion Amsterdam.
ze hebben ze gewoon voldoende op voorraad en ze krijgen ook steeds nieuwe binnen. top ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Ballebek schreef op 06 juli 2004 @ 00:13:
UCH KUCH, HOEST SCHRAAP KEEL in belgie kan je ze nog kopen bij Apple winkels, zelf nog gedaan 2 weken terug
de belkin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Superhuuper schreef op 03 juli 2004 @ 22:05:
Heb afgelopen vrijdag ook een iTrip gehaald.
€39,- bij de Apple Store in Amsterdam tegenover het Centraal Station.
Kijk dat is tenminste nog eens een redelijke prijs. Zelfs op marktplaats.nl betalen mensen €60,- tot €65,- voor die krengen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Heb net gebeld met een Apple Centre in Enschede; itrip is gewoon leverbaar. Tevens met een reseller in Velp (bij Arnhem) ook gewoon leverbaar, daar verkopen ze hem ook voor het mooie bedrag van 35,- (incl.btw!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne: Gaat niet werken in je XC90 => alles is te afgeschermd om die signalen goed door te krijgen.
Welk type autoradio heb je? Je hebt nu voor de BMW iPod connectors maar ik heb ze gevonden voor andere merken waaronder Volvo :)
Kut :(

Ik neem ook aan dat het net werkt in de V50 dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ik heb nu op EBAY een belkin tunecast II met car adapter-veiling gewonnen en nu voor 30 euro van uit de states naar hier verstuurd. een aanrader voor hen die de itrip niet hebben/willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

jeehaa schreef op 08 juli 2004 @ 17:57:
...een aanrader voor hen die de itrip niet hebben/willen
Want wat zijn de voordelen/features ten op zichte van de itrip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
notgib schreef op 08 juli 2004 @ 19:40:
[...]

Want wat zijn de voordelen/features ten op zichte van de itrip?
er zijn geen voordelen aan. Het is voor mensen die zo dom zijn geweest om een Xclef te kopen in plaats van een Ipod :D.
ER zijn alleen maar nadelen omdat hij op baterijen werkt en niet zoals de itrip zijn stroom uit het apparaat zelf trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Okee dan, a.s. dinsdag maar even naar Amsterdam om een iTrip te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Ik heb gisteren bij het Apple Center in Enschede (Mexpert) gewoon een iTrip gekocht, 39 euro en ik was klaar. Had van tevoren even gebeld of ze de dingen hadden, kreeg als antwoord dat ze dr zo tien hadden liggen, ontzettend makkelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

wat heb je dan :) want zou wel fijn zijn als je zo'n aansluiting als BMW in je Volvo kan krijgen, onze BMW dealer weet geloof ik niet wat een ipod is want heb nog steeds geen reactie gehad op een vraag of ze die dingen ook in nederland kunnen inbouwen in een BMW (z3)

Na wat gepruts met de iTrip draai ik nu op 97.6fm geloof ik, dat werkt wel aardig... maar zeker niet super.

Als je wat hebt hoor ik het graag je mag ook mailen naar: Corne[@]hificorner.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook wel beniewd voor die BMW connectors in de volvo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ontdekt dat je op 88.9 fm ongestoord van Groningen naar Nijmgegen kan rijden (en ook weer terug natuurlijk :) ). Ik moet nog even testen of dat ook geldt voor bijv. Groningen richting Alkmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:11
met de nieuw itrip mini (voor de ipod mini) kun je overigens zelf elke gewenste frequentie kiezen en zit je niet vast aan bepaalde vaste frequenties

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag had ik even geweten in welke apple winkel in belgie je ze kan krijgen... Ik belde naar roeselare en daar zijn ze blijkbaar niet meer verkrijgbaar...

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 09:30:
Ik heb ontdekt dat je op 88.9 fm ongestoord van Groningen naar Nijmgegen kan rijden (en ook weer terug natuurlijk :) ). Ik moet nog even testen of dat ook geldt voor bijv. Groningen richting Alkmaar
TNX in woon in Groningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 09:30:
Ik heb ontdekt dat je op 88.9 fm ongestoord van Groningen naar Nijmgegen kan rijden (en ook weer terug natuurlijk :)
Super! Thx voor de tip. Ik moet ook vaak ongeveer die route. Heb hem hier in de omgeving Arnhem op 97.0/97.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, die Trip weten we nu wel te vinden, maar wie weet er waar de tunecast II (F8V3080) te koop is?

Heb deze graag in combinatie met de i-pod mini charge kabel (F8V7067-APL).

Heb al gezocht, maar heb nog niemand gevonden die hem naar Nederland wil verschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:12
Ik heb die van linex. Die kost 27 euro inclusief verzenden. Kun je kopen op marktplaat
s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Nu snap ik nog steeds niet hoe je de iPod via die "BMW" connectoren aan je Volvo hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik begrijp het probleem niet ik heb vandaag een Itrip gekocht gewoon hier in Woerden bij een grote Apple dealer werd wel netjes bijverteld dat het gebruik eigenlijk illegaal is. Meteen een Icase erbij gekocht zodat ik helemaal klaar ben voor mobiel gebruik.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Heb net een nieuwe iTrip gehaald. Had er al een van iemand geleend, maar nu is ie echt van mijzelf.

Sluit hem aan, zoek een FM station in de playlist, echter gaat hij niet knipperen en kan ik dus het station ook niet selecteren.

Heb al de ipod al gereset, de itrip software opnieuw geinstalleerd, maar hij blijft het niet doen. Als ik een FM freq. selecteer knippert hij drie keer en blijft dan lang branden. Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

notgib schreef op 19 juli 2004 @ 21:06:
Heb net een nieuwe iTrip gehaald. Had er al een van iemand geleend, maar nu is ie echt van mijzelf.

Sluit hem aan, zoek een FM station in de playlist, echter gaat hij niet knipperen en kan ik dus het station ook niet selecteren.

Heb al de ipod al gereset, de itrip software opnieuw geinstalleerd, maar hij blijft het niet doen. Als ik een FM freq. selecteer knippert hij drie keer en blijft dan lang branden. Iemand hetzelfde probleem?
krijg je er wel geluid uit dan? dit heb ik ook niet altijd, maar dan werkt het wel :)

Probeer eens je lampje uit te zetten, en dan iPod uit wacht even 2min (dan gaat hij pas echt helemaal uit)doe hem dan weer aan, en doe je lampje weer aan, werkt het dan wel?

met Lampje bedoel ik het lampje op je iTrip die kan je uit en aan zetten zoals je misschien wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Frogmen schreef op 17 juli 2004 @ 21:26:
Ik begrijp het probleem niet ik heb vandaag een Itrip gekocht gewoon hier in Woerden bij een grote Apple dealer werd wel netjes bijverteld dat het gebruik eigenlijk illegaal is. Meteen een Icase erbij gekocht zodat ik helemaal klaar ben voor mobiel gebruik.
Ook wel bekend als MacHouse. :Y)

Ik zal die frequentie van rondom Arnhem in de gaten houden, want mijn iTrip staat ingesteld op 100.7 nu en hij ruist een beetje.
Maar, om dit geheel op losse schroeven te zetten, dat was ook niet rondom Arnhem, maar op het stuk Frankfurt - Salzburg (Dld-Austria) :+ ... kwamen télkens andere zouteloze duitse zenders doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Qorne schreef op 19 juli 2004 @ 21:24:
[...]
krijg je er wel geluid uit dan? dit heb ik ook niet altijd, maar dan werkt het wel :)

Probeer eens je lampje uit te zetten, en dan iPod uit wacht even 2min (dan gaat hij pas echt helemaal uit)doe hem dan weer aan, en doe je lampje weer aan, werkt het dan wel?

met Lampje bedoel ik het lampje op je iTrip die kan je uit en aan zetten zoals je misschien wel weet.
Heb het geprobeerd maar nu blijft het lampje continu branden en knippert hij helemaal niet als ik een FM station selecteer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 15:16
Dark Blue schreef op 19 juli 2004 @ 21:30:
[...]

Ook wel bekend als MacHouse. :Y)

Ik zal die frequentie van rondom Arnhem in de gaten houden, want mijn iTrip staat ingesteld op 100.7 nu en hij ruist een beetje.
Maar, om dit geheel op losse schroeven te zetten, dat was ook niet rondom Arnhem, maar op het stuk Frankfurt - Salzburg (Dld-Austria) :+ ... kwamen télkens andere zouteloze duitse zenders doorheen.
Ik zit +/- 30 Km van Arnhem af en het tot nog toe het beste resultaat gehad op 106.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op de randen van de 3hoek Gorinchem, Utrecht, Den Haag doet 99.2MHz het redelijk

is het geen idee om hier een speciaal topic over te openen? Welke frequentie waar te gebruiken.

Vor de rest wil ik die iTrip niet meer kwijt. Best buy ever (voor de iPod dan wel te verstaan).

[ Voor 22% gewijzigd door BlaTieBla op 20-07-2004 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

BlaTieBla schreef op 20 juli 2004 @ 15:05:
is het geen idee om hier een speciaal topic over te openen? Welke frequentie waar te gebruiken.
Lijkt mij 'n goed plan. Eigenlijk moet Griffin een Trip Station Finder 2.0 voor Europa uitbrengen natuurlijk. Wellicht dat een handige tweaker deze om kan bouwen voor Nederland? ;)

Overigens kun je op de Griffin site ook FM zender 76.0 to 90.0 apart downloaden, is dat misschien een onbekend gebied om goed op uit te kunnen zenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

notgib schreef op 20 juli 2004 @ 16:50:
[...]

Lijkt mij 'n goed plan. Eigenlijk moet Griffin een Trip Station Finder 2.0 voor Europa uitbrengen natuurlijk. Wellicht dat een handige tweaker deze om kan bouwen voor Nederland? ;)

Overigens kun je op de Griffin site ook FM zender 76.0 to 90.0 apart downloaden, is dat misschien een onbekend gebied om goed op uit te kunnen zenden?
ik heb al die frequenties. Het probleem is dat de ether helaas vrij vol zit.

'Vroeger' had je in het begin van de frequentie band nog wel wat ruimte (85 - 88MHz). Daar zit tegenwoordig ID&T uitgesmeerd over een gebied van 3MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
In mijn auto pakt de radio gewoon het sterkste singaal. Dus ik zet hem gewoon op 101.0 en daarmee kan ik het hele land doorrijden zonder dat hij gaat storen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Brimme schreef op 21 juli 2004 @ 10:52:
In mijn auto pakt de radio gewoon het sterkste singaal. Dus ik zet hem gewoon op 101.0 en daarmee kan ik het hele land doorrijden zonder dat hij gaat storen _/-\o_
Netjes!

Volgens mij is het ook essentieel waar de antenne in de auto zich bevind t.o.v. de ipod. Mijn antenne zit middenvoor op het dak van de auto, dat is ideaal. Zeker als je ziet dat sommige auto's ze achterop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
notgib schreef op 20 juli 2004 @ 16:50:
Hier zit toch de politie op, zo rond 80 Mhz? Daar ga je wel wat moeilijkheden mee krijgen denk ik :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

koelkast schreef op 21 juli 2004 @ 12:32:
[...]

Hier zit toch de politie op, zo rond 80 Mhz? Daar ga je wel wat moeilijkheden mee krijgen denk ik :? :)
Die 70 - 80 MHz schiet niet zo erg op, omdat de 'normale' fm band in europa niet zo laag gaat. Daarbij komt dat je op 10 meter geen signaal meer heb dus het storen van de politie zal wel meevallen (als je op de politie band zou zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Vanmiddag ook een iTrip aangeschaft, Amsterdam. Erg leuk dingetje, jammer dat er niet veel vrije frequenties zijn :) Installatie ging lekker makkelijk en het kwaliteitsverlies is minimaal :P Erg vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
..en waar dan als ik vragen mag (mag dit niet, modjes, schrap dit bericht..)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zoek een iTrip mini die in Nederland te koop is, alleen heb hem tot nu toe nog niet kunnen vinden, iemand een idee? emruttoy*at*hotmail*com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:00
Ik heb hier in NL in de randstad (rond Amsterdam) nog bijna geen enkele zuivere frequentie gevonden. Er is altijd wel een beetje ruis te horen, maar dat komt omdat er hier gewoon teveel wordt uitgezonden over de FM band.
Was afgelopen 4 weken op vakantie in frankrijk, en heb daar echt heel veel plezier gehad van mijn iTrip. Zat ergens in en dal waar bijna de hele FM band leeg was, overal perfecte ontvangst. Nog geen moment spijt gehad van mij aankoop.
Tip voor de mensen die nog geen 100% heldere ontvangst hebben:
Op de site van Grifin Technology staat dat de iTrip de beste ontvangst heeft tussen de 98 en de 103 Mhz.
http://www.griffintechnology.com/products/itrip/faq.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
For the record !

De iTrip die op een 4G iPod gaat, is dezelfde als op een 3e GEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
En ik heb begrepen dat de iTrip voor de 3e en 4e gen, ook op de mini werkt, alleen heeft griffin een aparte gemaakt ivm. de vorm. Vanmiddag maar een iTrip halen bij centraal station adam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dus het best om de FM Transmitter te bestellen via http://www.griffintechnology.com/products/itrip/ Als je nergens hen wil/kan rijden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 13:36:
Het is dus het best om de FM Transmitter te bestellen via http://www.griffintechnology.com/products/itrip/ Als je nergens hen wil/kan rijden...?
Ik heb er nog wel een liggen hoor, nieuw in verpakking. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb al bestelt ;), bedankt voor aanbod.

Maar heb nog 1 vraag: In de auto heb ik een radio die zelf het kanaal zoekt, geeft dit een probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Erm, vergeten te melden in topic :) Maar ik heb mijn iTrip anageschaft in Amsterdam, de 'MacStore' bij het CS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 17:38:
Maar heb nog 1 vraag: In de auto heb ik een radio die zelf het kanaal zoekt, geeft dit een probleem :?
Als je maar een vaste FM frequentie aan kunt geven, dan is er niks aan de hand. En dat kunnen volgens mij alle radio's. Heb de iTrip zelf prima werkend gehad op een ouderwetse analoge 'draaiknop' radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

Alle radio's kunnen handmatig op een kanaal worden gezet, lees je handleiding er nog eens op door...

Meestal als je op zoeken drukt (vooruit of achteruit) dan zoekt je radio inderdaad automatisch het eerste sterkste kanaal op. Druk je dubbel, dan kan je dat zelf doen ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
FM transmiters zijn in NL illegaal. Na overleg met chem gaat deze dicht. In de algemene policy/FAQ van GoT staat dat dit soort dingen niet toegestaan zijn. Daar er bij ons enige twijfel was of het al dan niet toegestaan is, is dit topic wat langer opengebleven dan wij eigenlijk gewild hadden.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.