draadloos toestel zonder compressie?

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hallo

Ik heb thuis een Siemens Gigaset 3010, en het valt me op dat het geluid van dit ding wegvalt als het volume beneden een bepaald niveau komt.
Dus je bent aan het praten maar zodra je even niets zegt drukt ie alles weg.
Normaal zou je dan nog de achtergrond geluiden etc horen.
Het resultaat is dat de andere kant denk dat de verbinding wegvalt ("ben je daar nog???").
Volgens mij is dit een soort compressie waarbij alles beneden een bepaald niveau helemaal niet doorgegeven wordt. Klinkt logisch want dat scheelt data.

Ik ben op zoek naar een ander draadloos toestel, wat deze irritante eigenschap niet heeft. Het maakt niet uit of het analoog/digitaal/whatever is.
Ook maakt het niet uit of hij afgeluisterd kan worden of dat er iemand anders mee kan bellen. Het gaat erom dat hij draadloos is en een GOED geluid heeft zonder die vage compressie artefacten.
Wie?

Verwijderd

volgens mij wil je iets utopisch

analoge draadloze foons hebben bagger geluid, en worden nog amper verkocht.

alle digitale telefoons gebruiken allemaal DECT, en daarmee heb je dus soms wat wegvallen. verschilt wel per model, de duurdere sets hebben het haast nooit. het is de lengte maal de breedte

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-01 10:48
Onze samsung SPR-6100 heeft dat volgens mij niet, nog nooit opgevallen in ieder geval. Met mijn gigaset 4010 heb ik het ook regelmatig.

Volgens mij hebben ze het expres gedaan om achtergrondruis te onderdrukken. Kan me niet voorstellen dat ze het doen om data te besparen, want verkeer tussen handset en basisstation kost toch niets.

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Onze samsung SPR-6100 heeft dat volgens mij niet, nog nooit opgevallen in ieder geval. Met mijn gigaset 4010 heb ik het ook regelmatig.
hoe is het gluid van die samsung verder?

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-01 10:48
Sorry, was even druk :) Ik vind 't geluid uitstekend, maar 't is wel zo dat het klepje van dat toestel vrij snel niet meer vanzelf dichtgaat. Misschien dat samsung ook modellen zonder klepje maakt ?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
die maken ze zeker :) heb ik ook :)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:31
Ik heb vorige maand de Panasonic DECT telefoon gekocht die binnen een korte periode bij zo ongeveer alle wit-/bruingoed winkels ineens in de aanbieding was voor rond de €40. En die telefoon bevalt me uitstekend! Goed geluid, goed bereik, geen last van stilvallende verbinding als je ff niks zegt...
Pagina: 1