Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 22:08

macuz

Dance!

ik heb de guide gevolgt, en het werkt! thnx people.
Eigenlijk miste ik nx want o2 phonemanager kon precies tzelfde... maja t kan altijd nog ergens van pas komen.

dus mensen met dezelfde soort problemen, volg de guide van de startpost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Anoniem: 68280 schreef op 25 juni 2004 @ 21:45:
Ik wil mn toestel ruilen voor een zelfde exemplaar bij Belcompany kan dat?
Had hem 1 weekje geleden gekocht.

(Ik ben niet blij met de display, geeft de kleuren niet juist weer!)
JAH dat kan, een comsument heeft sinds "huppeldepup van huppeldepup" recht om het product binnen een termijn van (ik d8) 14 dagen retour te brengen.
En ZEKER als het display niet goed funcioneerd valt dit onder de garantie voorwaarde want daar MOET tenminste 1 jaar fabrieksgarantie op zitten (binnen de EU lidstaten).

Corect me if i am wrong :).

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117264

Hoi Allemaal

Ik heb heeeeel veeeel gelezen maar kon hier niks over vinden....

Waar of hoe?

Ik heb alles geinstalleerd pc suite en de DKU-2 Nokia driver......
Als ik mijn usb kabel in mijn pc steek verschijnt het bericht dat er een probleem is opgetreden met een onbekent apparaat.....

Volgens mij heb ik alles geprobeerd maar het lukt me niet om verbinding te krijgen

Stuurprogramma bijwerken lukt ook niet want als ik die driver aanklik zegt hij dat er geen hardware driver op die plaats is gevonden,,,,,en toch staat die .inf daar..

Wie owwww wie kan mij helpen?

Afbeeldingslocatie: http://www.staffordshire.nl/usb.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 117264 op 25-06-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68280

W.Wezz schreef op 25 juni 2004 @ 22:39:
[...]

JAH dat kan, een comsument heeft sinds "huppeldepup van huppeldepup" recht om het product binnen een termijn van (ik d8) 14 dagen retour te brengen.
En ZEKER als het display niet goed funcioneerd valt dit onder de garantie voorwaarde want daar MOET tenminste 1 jaar fabrieksgarantie op zitten (binnen de EU lidstaten).

Als ik bijvoorbeeld met de camera ergens op kijk en zet daar een andere nokia 6230 bij, heeft die een sterker kleur.

Ik heb al die plastic weggehaald dat op de display was, is dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 20:15
W.Wezz schreef op 25 juni 2004 @ 22:39:
[...]

Je hoeft je niet eens te beroepen op 't eventuele consumentenrecht, aangezien Belcompany zelf al een nette 30 dagen omruil garantie heeft. Gewoon je toestel inpakken in de originele verpakking inclusief alle accessoires en terug naar de winkel gaan met de orginele bon. Deze hebben ze namelijk nodig om bij omruil het IMEI nummer op aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Anoniem: 68280 schreef op 25 juni 2004 @ 22:58:
[...]

Als ik bijvoorbeeld met de camera ergens op kijk en zet daar een andere nokia 6230 bij, heeft die een sterker kleur.

Plasticje weghalen is geen probleem. Als er krasjes op je cover zitten, ruilen ze waarschijnlijk alleen het binnenwerk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OllieMongollie schreef op 25 juni 2004 @ 23:00:
[...]

Plasticje weghalen is geen probleem. Als er krasjes op je cover zitten, ruilen ze waarschijnlijk alleen het binnenwerk om.
Dat is mooi, ik ga morgen ochtend maar even naar Belcompany. Hopelijk hebben ze het op voorraad nog!

Wat ik net ook even gezien heb is dat het oog van de camera een beetje naar beneden geschoven is. (dit was eerder ook al zo!). Ik heb deze natuurlijk wéér vergeleken en die andere staat wel mooi recht in het midden.
Wat kan dit betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117272

Heb vandaag mijn dku-2 kabel ontvangen die ik bij ebay gekocht heb.
Alles werkt perfect met nokia pc suite 5.8 en de driver voor dku-2 van dit topic!

Alle functies van nokia pc suite werken! echt toppie!

Deze kabel heb ik bij het duitse ebay beteld.
De kabel kun je meteen kopen voor 2,99 er komen dan wel nog 6,50 verzendkosten bij. Is niet al te duur lijkt me.

Heb de kabel 20-6-2004 gekocht en vandaag (25-6-2004) heb ik hem ontvangen.

Dit is de rechtstreeks links: http://cgi.ebay.de/ws/eBa...ory=30425&item=6304464639

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Anoniem: 68280 schreef op 25 juni 2004 @ 22:58:
[...]

Ik neem aan dat je dat plakplastic bedoeld, dat moet je er zelfs afhalen, dat is alleen transportbescherming.

Als je het plastic van de behuizing zelf bedoeld.. dat kun je beter niet doen, dan creëer je een opening voor stof en vuil om rechtstreeks op het (miniscule) lensje te gaan zitten. Het lensje schoonmaken is echt stukken lastiger dan dat plastic kijkvenstertje, en het venster an sich heeft geen enkele invloed op het beeld (tenzij het smerig is uiteraard).

Ik neem eigenlijk aan dat jij het over het transportplastic hebt, het 'zelfklevende' dunne laagje folie wat over het glaasje in de behuizing zit. Die moet er af, de rest dus beter laten zitten :)

//edit
over die kabels trouwens, ik ben een beetje in de war. Ik dacht dat je voor deze telefoon een DKU-2 kabel moest hebben, en dat die USB was. Ik was in de veronderstelling dat de DKU-5 kabel 'de oude' kabel was voor andere toestellen, met een serieele aansluiting.

Nu was ik vandaag in de winkel, en daar werd het precies andersom gezegd. Die jongen heeft een DKU-5 uit de verpakking gehaald (althans, hij zij dat het een DKU-5 was, heb het nummer niet zelf gecontroleerd) en dat was idd. gewoon een kabel met POP-connector en USB.

Wat is nu waar? Of kunnen beide kabels op deze telefoon? En de '3' kabel? (DKU-3 oid, of SLR-3, iets met een 3 erin) wat kan die meer? (m-bus? fbus?)
De kabel kun je meteen kopen voor 2,99 er komen dan wel nog 6,50 verzendkosten bij. Is niet al te duur lijkt me.
Sterker nog: dat is spotgoedkoop. Bedankt voor de tip, ik heb nr. 25 besteld (er waren er 28 volgens ebay). De kabel uit de TS is 12,50 en de off. nokia-kabel zit al snel rond de EUR 35 (hier in Leusden durven ze zelfs 75 euro voor een DKU-5 te vragen).

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 25-06-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb idd het 'zelfklevende' dunne laagje folie weggehaald en niets anders. :)

Hopelijk heeft Belcompany deze gsm nog in voorraad en anders wordt het balen!

P.S: misschien nog keuze voor een witte. (i.p.v zwart wat ik nu heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117272

quote:

Sterker nog: dat is spotgoedkoop. Bedankt voor de tip, ik heb nr. 25 besteld (er waren er 28 volgens ebay). De kabel uit de TS is 12,50 en de off. nokia-kabel zit al snel rond de EUR 35 (hier in Leusden durven ze zelfs 75 euro voor een DKU-5 te vragen).

Graag gedaan hoor!
Hij heeft trouwens ook auto-opladers voor € 1,29!
Maar nou ga ik stappen! :7

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 117272 op 25-06-2004 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68280 schreef op 25 juni 2004 @ 23:49:
Ik heb idd het 'zelfklevende' dunne laagje folie weggehaald en niets anders. :)

Hopelijk heeft Belcompany deze gsm nog in voorraad en anders wordt het balen!

P.S: misschien nog keuze voor een witte. (i.p.v zwart wat ik nu heb)
Winkels ruilen toestellen nooit, tenzij je tegen een ander type wil ruilen, dat zijn ze bij de wet verplicht.

Bij een defect moet het toestel opgestuurd worden, wat je minimaal 10 werkdagen gaat kosten.

Je kunt er ook zelf mee langs het dichtsbijzijnde nokia servicepunt gaan, deze zijn op papier verplicht het toestel ter plekke te fixxen of te swappen, alleen doet bijna geen enkele dat, hoe hard je ze ook op deze regels op de Nokia site wijst :(

(ja maar jullie zijn toch officieel servicepunt? Op de site van Nokia staat dat jullie verplicht zijn mijn toestel direct te fixen, swappen, indien mogelijk. Jullie hebben 'm op voorraad, swappen kan dus. 'Nou meneer dat kan wel bij nokia op de site staan, maar doen wij niet').

(fuck Reitsma in Nijkerk en fuck Majoor in Bussum/Laren).

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 26-06-2004 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556 schreef op 26 juni 2004 @ 00:00:
[...]

Winkels ruilen toestellen nooit, tenzij je tegen een ander type wil ruilen, dat zijn ze bij de wet verplicht.

Bij een defect moet het toestel opgestuurd worden, wat je minimaal 10 werkdagen gaat kosten.

Je kunt er ook zelf mee langs het dichtsbijzijnde nokia servicepunt gaan, deze zijn op papier verplicht het toestel ter plekke te fixxen of te swappen, alleen doet bijna geen enkele dat, hoe hard je ze ook op deze regels op de Nokia site wijst :(

(ja maar jullie zijn toch officieel servicepunt? Op de site van Nokia staat dat jullie verplicht zijn mijn toestel direct te fixen, swappen, indien mogelijk. Jullie hebben 'm op voorraad, swappen kan dus. 'Nou meneer dat kan wel bij nokia op de site staan, maar doen wij niet').

(fuck Reitsma in Nijkerk en fuck Majoor in Bussum/Laren).
Hoe kan dat nou? Op de bon staat gewoon ''Ruilen kan binnen 14 dagen''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Anoniem: 68280 schreef op 25 juni 2004 @ 23:11:
[...]

Dat is mooi, ik ga morgen ochtend maar even naar Belcompany. Hopelijk hebben ze het op voorraad nog!

Wat ik net ook even gezien heb is dat het oog van de camera een beetje naar beneden geschoven is. (dit was eerder ook al zo!). Ik heb deze natuurlijk wéér vergeleken en die andere staat wel mooi recht in het midden.
Wat kan dit betekenen?
Weinig. Ik heb verschillende 6230's gezien en bij allemaal zat 't lensje niet precies in 't midden. Waarschijnlijk heeft dat eerder te maken met de variaties in 't afdekkapje voor de antenne, dan met de camera zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68280 schreef op 26 juni 2004 @ 00:08:
[...]

Hoe kan dat nou? Op de bon staat gewoon ''Ruilen kan binnen 14 dagen''.
Ruilen is iets anders dan 'reparatie'. Ruilen is als je niet tevreden bent met dit type toestel, zeg dat je besloten hebt toch een Nokia 6600 te nemen.

Een defecte 6230 'ruilen' voor een nieuwe valt niet binnen de beschrijving van het 'ruilen' zoals het op de bon staat. Dat is 'repareren' of 'zorgen dat de verkochte waar voldoet aan datgene wat je er van mag verwachten'.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 26-06-2004 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Anoniem: 25556 schreef op 26 juni 2004 @ 00:00:
[...]

Onzin. Bij Belcompany kan je binnen dertig dagen terug, mits het toestel niet beschadigd is. Als er krasjes op je frontje zitten, ruilen ze alleen 't binnenwerk om. Als ze het toestel niet op voorraad hebben, wat op dit moment bij de 6230 best kan, zullen ze je inderdaad doorverwijzen naar een SP. Wil je gewoon een nieuwe, dan moet je die reserveren. Heb je de link wel gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OllieMongollie schreef op 26 juni 2004 @ 00:14:
[...]

Onzin. Bij Belcompany kan je binnen dertig dagen terug, mits het toestel niet beschadigd is. Als er krasjes op je frontje zitten, ruilen ze alleen 't binnenwerk om. Als ze het toestel niet op voorraad hebben, wat op dit moment bij de 6230 best kan, zullen ze je inderdaad doorverwijzen naar een SP. Wil je gewoon een nieuwe, dan moet je die reserveren. Heb je de link wel gelezen?
Ja, dat denk ik ook ja! Laatst had een vriend dit ook gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OllieMongollie schreef op 26 juni 2004 @ 00:14:
Ok.. de 'nooit' is overdreven, had ik beter 'zelden' neer kunnen zetten. Heb je zelf de link wel gelezen? Ze sluiten namelijk het merendeel van de toestellen uit hoor:
- Alleen losse toestellen of toestellen i.c.m. een abonnement komen in aanmerking, mits simlockvrij.
- Prepaid toestellen kunnen niet retour genomen worden
- Het toestel dient compleet in de originele onbeschadigde verpakking te worden ingeleverd.
Daarnaast zijn 'iets op de site zetten' en 'het ook daadwerkelijk doen' twee verschillende zaken. Ik heb zelf 2 keer bij een belcompany winkel gestaan met een kapot toestel (wat overigens aan de voorwaarden voldeed, ik kende die voorwaarden toen helaas niet), welke op voorraad was, maar mooi dat ik geen nieuwe kreeg. (ca. 3/4e jaar geleden).

Nokia heeft ook op de site staan dat servicepunten het toestel moeten swappen.. gebeurd ook niet.

Als laatste is de 6230 zo ongeveer overal uitverkocht, maar goed dat heeft met mijn stelling (ruilen doen ze niet) niets te maken.

Overigens geldt deze voorwaarde alleen voor belcompany, het is geen recht. Mijn opmerking over het 'ruilen' zoals op de bon omschreven is gewoon waar. Dat is ruilen tegen een ander type toestel, niet tegen hetzelfde type.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 26-06-2004 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117280

Problemen met Content Manager

Heb alles op de site doorgelezen en volgens mij inmiddels ook echt alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar om de backup van mijn nokia 6230 terug te zetten met behulp van bluetooth en de Nokia Content Manager.
Het lijkt wel of ie na een tijdje gewoon de bluetooth verbindg verliest.
Ik gebruik de conceptronic usb voor bluetooth en Nokia PC Suite 6.2 Firmware is 3.15

Iemand enig id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556 schreef op 26 juni 2004 @ 00:37:
[...]

Ok.. de 'nooit' is overdreven, had ik beter 'zelden' neer kunnen zetten. Heb je zelf de link wel gelezen? Ze sluiten namelijk het merendeel van de toestellen uit hoor:

[...]

Daarnaast zijn 'iets op de site zetten' en 'het ook daadwerkelijk doen' twee verschillende zaken. Ik heb zelf 2 keer bij een belcompany winkel gestaan met een kapot toestel (wat overigens aan de voorwaarden voldeed, ik kende die voorwaarden toen helaas niet), welke op voorraad was, maar mooi dat ik geen nieuwe kreeg. (ca. 3/4e jaar geleden).

Nokia heeft ook op de site staan dat servicepunten het toestel moeten swappen.. gebeurd ook niet.

Als laatste is de 6230 zo ongeveer overal uitverkocht, maar goed dat heeft met mijn stelling (ruilen doen ze niet) niets te maken.

Overigens geldt deze voorwaarde alleen voor belcompany, het is geen recht. Mijn opmerking over het 'ruilen' zoals op de bon omschreven is gewoon waar. Dat is ruilen tegen een ander type toestel, niet tegen hetzelfde type.
Toestel Kwaliteits Garantie
"Ik heb 16 dagen geleden een toestel gekocht en nu is het al kapot. Hoe lang blijf ik nu onbereikbaar?".

Indien uw toestel binnen 30 dagen defect raakt, kunt u het omruilen voor een zelfde nieuw toestel (mits toestel en verpakking compleet en onbeschadigd zijn). Wij controleren gratis uw toestel, wanneer en zo vaak u maar wilt.

bron: belcompany.nl :)

Ik heb straks mijn datakabel binnen, kan haast niet wachten. :p

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 68280 op 26-06-2004 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33167

Ik heb afscheid genomen van mijn 2 jaar oude 6310i :'(

Ik hou van je 6310i, en ik zal je nooit vergeten! Je hebt mij 2 jaar lang de verbindingen gegeven die ik nodig had. Ik hoop dat je het goed zal hebben in de eeuwige jachtvelden :> en dat de 6230 een waardige opvolger zal zijn.

Ik heb dus een 6230 gekocht. Het eerste wat me opvalt is dat de 6230 niet zo lekker belt als de 6310i. Hij is veel te kort. Goed, ik was toch al bezig met wennen aan een headset dus dat is niet zo'n probleem.

Verder vind ik het vervelend dat je voor de iPAQ 2215 eerst een patch moet downloaden alvorens bluetooth werkt. Zo zie je maar weer dat HP zich ook niet aan de Bluetooth standaard houdt, net als Nokia met de 6310i (software onder 5.0) destijds.

De 6310i was relatief gezien veel beter, maar dat neemt niet weg dat ik tot nu toe tevreden ben over de 6230. De 6310i blijft voorlopig echter bij me als tweede telefoon. Gezien de lange batterijtijd is het de ideale telefoon om in je tas te bewaren :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 33167 op 26-06-2004 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Laatst online: 08-07 04:48
Anoniem: 33167 schreef op 26 juni 2004 @ 10:40:
Ik heb afscheid genomen van mijn 2 jaar oude 6310i :'(

Ik hou van je 6310i, en ik zal je nooit vergeten! Je hebt mij 2 jaar lang de verbindingen gegeven die ik nodig had. Ik hoop dat je het goed zal hebben in de eeuwige jachtvelden :> en dat de 6230 een waardige opvolger zal zijn.

Ik heb dus een 6230 gekocht. Het eerste wat me opvalt is dat de 6230 niet zo lekker belt als de 6310i. Hij is veel te kort. Goed, ik was toch al bezig met wennen aan een headset dus dat is niet zo'n probleem.

Verder vind ik het vervelend dat je voor de iPAQ 2215 eerst een patch moet downloaden alvorens bluetooth werkt. Zo zie je maar weer dat HP zich ook niet aan de Bluetooth standaard houdt, net als Nokia met de 6310i (software onder 5.0) destijds.

De 6310i was relatief gezien veel beter, maar dat neemt niet weg dat ik tot nu toe tevreden ben over de 6230. De 6310i blijft voorlopig echter bij me als tweede telefoon. Gezien de lange batterijtijd is het de ideale telefoon om in je tas te bewaren :)
Ben ook overgestapt van de 6310i op de 6230, maar de batterijtijd is echt een teruguitgang moet ik zeggen!

Bleutooth verbinding tussen 6310i en Ipaq 2210 werkte feilloos.Is met de 6230 niet het geval helaas.

Heb het nu zo voor elkaar dat ik een gprs verbing via bleutooth kan maken met de 2210 en 6230, maar wel met de nodige omzeilingen .

Gewone bleutooth verbinding tussen de 2 apparaten is zo gebeurd, maar met gprs wordt het moeilijker allemaal.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EvoII schreef op 26 juni 2004 @ 11:41:
Gewone bleutooth verbinding tussen de 2 apparaten is zo gebeurd, maar met gprs wordt het moeilijker allemaal.
Wat was het probleem dan? Ik heb met mijn Palm geen enkel probleem gehad, was praktisch plug and play?

Verder vind ik de vergelijking met de 6310 een beetje triest. Geen kleurenscherm, geen radio, geen MP3, enzovoort. Daarnaast is de 6310 ook nog eens een keer 10 keer zo groot. Niet raar dat die het langer met een Accu doet.

Mijn vaders 'draagbare accu met telefoonhoorn' uit de jaren 80 deed het 4 dagen op één accu. Goed, je had zo ongeveer een steekwagen nodig om het ding te transporteren, maar hij deed het wel 4 dagen. Waardeloos apparaat die 6230 toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116876

Hallo , eindelijk mijn data kabel binnen, maar helaas ik krijg hem niet geinstalleerd..

ik heb win xp home en heb beide drivers uit de SP een keer geprobeerd. :(

HELPPP wie heeft er een tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 14:36
Ik heb hetzelfde hexeen!!!!!

HELP!?

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phart schreef op 26 juni 2004 @ 13:02:
Ik heb hetzelfde hexeen!!!!!

HELP!?
goed balen he, nu maar hopen dat er iemand is die weet wat er mis gaat. bij het installeren krijg ik al de melding dat diver niet geschikt is voor XP als ik toch doorga werkt het dus niet ook niet na opstarten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116239

Anoniem: 116876 schreef op 26 juni 2004 @ 13:15:
[...]

goed balen he, nu maar hopen dat er iemand is die weet wat er mis gaat. bij het installeren krijg ik al de melding dat diver niet geschikt is voor XP als ik toch doorga werkt het dus niet ook niet na opstarten |:(
Misschien dat het ligt aan XP. Probeer windowsupdate.com en download dan service pack 1. Is wel ongeveer 95 mb, maar misschien dat het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116239 schreef op 26 juni 2004 @ 13:25:
[...]

Misschien dat het ligt aan XP. Probeer windowsupdate.com en download dan service pack 1. Is wel ongeveer 95 mb, maar misschien dat het daaraan ligt.
Ja heb ik ook aan gedacht maar ik ben uptodate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03-2023

Darkace

Super Kommandant

Windows updaten betekent vaak alleen nog maar meer problemen lol. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.

Ik snap alleen niks van dat bluetooth gedoe, als ik iets wil sturen naar iemand vraagt ie om een password en dan kan ik niks. Tevens als ik in de trein zit en wil gewoon dat geintje eens proberen om iets te sturen naar een ander werkt dat niet. Hij vindt wel telefoons maar als ik dan verzenden druk krijg ik later een error van niet verzonden. Waar ligt dat an?

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb die kabel ook ontvangen en ik krijg het ook niet aan de praat! :(

Windows is helemaal Up-to-Date dus daar ligt het niet aan.

Als ik mijn kabel in de USB poort stop komt er een melding met onbekend apparaat.

Wat moeten ik doen? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wibs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Ik had deze oplossing nog niet eerder gezien in dit topic.

Voor alle mensen die nog problemen hebben met het aanmaken van playlist voor hun mp3's die in mappen op je MMC staan en waarbij eerde genoemde methoden met de Nokia Audio Manager niet werken. Ik kan namelijk ook via de audiomanager geen listing krijgen van mp3's op mijn MMC.

1) zet al je mp3's lekker in hun eigen map op je MMC (via cardreader of phonebrowser)

2) maak een m3u playlist (handig met winamp) en geeft daarbij het pad naar de mappen als volgt aan (voorbeeld):

B:\MP3\Phish-Undermind-Retail-2004-XXL\01-phish-scents_and_subtle_sounds_(intro)-xxl.mp3

Hierbij kom je met B:\ in de root van je MMC kaart.
Op mijn MMC kaart is dus een map 'MP3' met daarin verschillende mappen met albums.

3) maak nu met een programma de map PredefPlaylist aan in c:\Documents and Settings\windowslogin\Phone Browser\telefoonnaam\

4) Kopieer vervolgens de playlist die je zojuist hebt aangemaakt naar die PredefPlaylist map met behulp van je Nokia Phone Browser.

5) Check dan je musicplayer, lees de lijsten in of herstart je telefoon. Et voila, werkzame playlists.

...verder fijn apparaat die 6230... ;)

je schijnt iets dergelijks ook nog te kunnen doen met PredefJava (voor toepassingen dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 14:36
Ik heb precies hetzelfde ortega.

Had wat dingen bedacht...

1) windows volledig updaten
2) andere usb poort gebruiken --> werkt niet
3) de drivers moeten ergens anders geplaatst worden
4) we moeten elders hele andere drivers vandaan halen
5) we zijn collectief genaaid

[ Voor 64% gewijzigd door TafkaP op 26-06-2004 14:10 ]

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phart schreef op 26 juni 2004 @ 14:07:
Ik heb precies hetzelfde ortega, nou maar hopen dat stuntprijzen ons geen ontzettende zooi heeft geleverd :(
Ja, zeg dat wel! Hopelijk doen WIJ iets fouts. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68280 schreef op 26 juni 2004 @ 13:53:
Heb die kabel ook ontvangen en ik krijg het ook niet aan de praat! :(

Windows is helemaal Up-to-Date dus daar ligt het niet aan.

Als ik mijn kabel in de USB poort stop komt er een melding met onbekend apparaat.

Wat moeten ik doen? :s
Heb je de driver voor de kabel (zie TS) ook geinstalleerd? Ik denk het niet, gezien je omschrijving van 'onbekend apparaat'.

Wel de gebruiksaanwijzing lezen jongens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556 schreef op 26 juni 2004 @ 14:20:
[...]

Heb je de driver voor de kabel (zie TS) ook geinstalleerd? Ik denk het niet, gezien je omschrijving van 'onbekend apparaat'.

Wel de gebruiksaanwijzing lezen jongens :P
Ja heb ik al gedaan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, excuses voor mijn RTFM opmerking dan :)

Wat als je windows dat 'onbekende apparaat' gewoon laat installeren, en dan na installatie in het apparaatbeheer via 'update driver' daar de juiste driver aan koppelt?

Zet eens alle andere on-board meuk uit (geluid, lan, enzovoort) en sluit op je USB alleen die ene kabel aan.

/edit
ik kan me nouwelijks voorstellen dat er echt iets mis is met de kabel zelf. Eerder in dit topic poste ik al 'het schema' van deze kabel, en dat stelt geen ruk voor. De enige electronica die er in zit is een diode, en die is bedoeld om je toestel de kabel te laten detecteren. Als je bv. de radio aan kunt zetten terwijl die kabel erin zit (en hij niet zegt 'sluit toebehoor aan' dan weet je dat de diode goed werkt.

Voor de rest is het gewoon een 1-op-1 verbinding, rechtstreeks van de telefoon naar de USB bus (4 draadjes). Daar zit geen electronica tussen.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 26-06-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles geprobeert en nog steeds geen resultaat. :(

Heb jij ook deze kabel? Er staat 3300 op, het moet in principe wel werken aangezien het een DKU-2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556 schreef op 26 juni 2004 @ 14:26:
[...]

Wat als je windows dat 'onbekende apparaat' gewoon laat installeren, en dan na installatie in het apparaatbeheer via 'update driver' daar de juiste driver aan koppelt?

Zet eens alle andere on-board meuk uit (geluid, lan, enzovoort) en sluit op je USB alleen die ene kabel aan.

/edit
ik kan me nouwelijks voorstellen dat er echt iets mis is met de kabel zelf. Eerder in dit topic poste ik al 'het schema' van deze kabel, en dat stelt geen ruk voor. De enige electronica die er in zit is een diode, en die is bedoeld om je toestel de kabel te laten detecteren. Als je bv. de radio aan kunt zetten terwijl die kabel erin zit (en hij niet zegt 'sluit toebehoor aan' dan weet je dat de diode goed werkt.

Voor de rest is het gewoon een 1-op-1 verbinding, rechtstreeks van de telefoon naar de USB bus (4 draadjes). Daar zit geen electronica tussen.
Ik heb ondertussen vanalles geprobeerd....... nix noppes nada.... ik kap er ff mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556 schreef op 26 juni 2004 @ 14:26:
[...]

/edit

Als de kabel erin zit en ik wil de radio aanzetten zegt hij ''sluit toebehoren aan!'' :(

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 68280 op 26-06-2004 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt deze driver geinstalleerd?

http://www.nokia.com/nokia/0,8764,48246,00.html

Je moet idd. een DKU-2 hebben, zie ook op de site van nokia onder 'accesoires' voor de 6230, daar staat de DKU-2.

//edit
oordeel niet te snel over stuntprijzen. Er zijn genoeg mensen hier die die kabel wel aan het werk hebben. Wat ik hier post is wat ik er van begrepen heb, misschien zie ik het wel helemaal fout. Het zou natuurlijk ook kunnen dat je gewoon pech hebt gehad en net die ene DOA.

Hoe ziet die kabel eruit van stuntprijzen? kun je 'm open maken? In dat geval is het interessant om de diode even te controleren, of om er desnoods zelf eentje in te zetten. Een 1n4148 is prima.

//edit2
het kan best zijn dat die kabel prima kan zonder diode hoor. Ik weet alleen dat er in de officiele kabel wel zo'n diode zit.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 26-06-2004 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556 schreef op 26 juni 2004 @ 14:40:

Je moet idd. een DKU-2 hebben, zie ook op de site van nokia onder 'accesoires' voor de 6230, daar staat de DKU-2.
Ja, dat heb ik gedaan.

P.S: als ik radio aan wil zetten krijg ik een melding met: sluit een toebehoren aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

//edit
oordeel niet te snel over stuntprijzen. Er zijn genoeg mensen hier die die kabel wel aan het werk hebben. Wat ik hier post is wat ik er van begrepen heb, misschien zie ik het wel helemaal fout. Het zou natuurlijk ook kunnen dat je gewoon pech hebt gehad en net die ene DOA.

Hoe ziet die kabel eruit van stuntprijzen? kun je 'm open maken? In dat geval is het interessant om de diode even te controleren, of om er desnoods zelf eentje in te zetten. Een 1n4148 is prima.
Daar heb ik helaas geen verstand van dus dat gaat niet. Oké, als ik die ene DOA heb, waarom zijn er dan nog 2 mensen die het niet lukken? Ook DOA, wat toevallig hé. :(

edit// Hoe installeer ik het nou via apparaatbeheer enzo? Ik kan wel kiezen tussen folders maar ik krijg dat setup.exe niet te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 68280 op 26-06-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als het goed is, zit er ergens een .inf in die drivers. Die map moet je openen, en dan zou hij 'm zelf moeten pakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 07:04
Anoniem: 68280 schreef op 26 juni 2004 @ 14:39:
[...]

Als de kabel erin zit en ik wil de radio aanzetten zegt hij ''sluit toebehoren aan!'' :(

Stuntprijzen.net NOOIT MEER! :(
De headset functioneerd als een antenne, jij wil je radio laten spelen met een datakabel erin? dat gaat niet lukken ook niet met de officiele.

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556 schreef op 26 juni 2004 @ 14:49:
als het goed is, zit er ergens een .inf in die drivers. Die map moet je openen, en dan zou hij 'm zelf moeten pakken..
en die pakt hij dus niet.......

ik denk : we zijn collectief genaaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556 schreef op 26 juni 2004 @ 14:49:
Ja, gedaan. Op die .info stond 6100, geloof nie dat dat gaat werken. In de officiele installatie is geen .inf bestand te bekennen.

edit// heb het geprobeerd, hij pakt hem eerst wel maar daarna ziet hij hem niet. Dit helpt dus ook niet.

Ik was eindelijk eens blij dat ik de kabel had en nu weer dit! Ik moest al 4 weken wachten voordat ie kwam. Worden deze kabels dan niet getest of ze wel werken of niet?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 68280 op 26-06-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

Pinobigbird

doesn't share food!

...
Ik heb vandaag ook de DKU-2 kabel van stuntprijzen.net ontvangen en heb dezelfde problemen :(
Ik heb de stekker opengemaakt en ziet er zo uit (clickable):
Afbeeldingslocatie: http://prijs.speedlinq.nl/GoT/dku2.jpg
Als je dit vergelijkt met het schema van De Generaal is het als volgt aangesloten:
code:
1
2
3
4
5 rood
6 wit
7 blauw
8 zwart

@ De Generaal: Wat wordt bedoelt met het teken dat bij 2 en 3 staat in jouw schema? Betekent dat dat die pinnen met elkaar verbonden moeten worden? Want dat is namelijk niet het geval!?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We zijn collectief genaaid dus! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pinobigbird schreef op 26 juni 2004 @ 15:35:
@ De Generaal: Wat wordt bedoelt met het teken dat bij 2 en 3 staat in jouw schema? Betekent dat dat die pinnen met elkaar verbonden moeten worden? Want dat is namelijk niet het geval!?
Dat is die diode. Die verteld het toestel dat er 'een toebehoren' is aangesloten. In principe volstaat het om tussen die twee pinnen een 1n4818 te zetten.

Ik durf echter niet met zekerheid te zeggen dat die diode persé noodzakelijk is, maar gezien jullie problemen lijkt het daar wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 25556 schreef op 26 juni 2004 @ 15:40:
[...]

Dat is die diode. Die verteld het toestel dat er 'een toebehoren' is aangesloten. In principe volstaat het om tussen die twee pinnen een 1n4818 te zetten.

Ik durf echter niet met zekerheid te zeggen dat die diode persé noodzakelijk is, maar gezien jullie problemen lijkt het daar wel op.
Een 1n4818 :?
Ja die heb ik nog wel liggen hier 8)7
WTF is dat? Lijkt me niet dat het de bedoeling is dat we die er zelf in gaan zetten.
Ik denk dat we maar contact op moeten nemen met stuntprijzen.net

[edit]
Je bedoelt dus een 1 N 4148 ? Bij Conrad € 0.06 KLIK

[ Voor 36% gewijzigd door Pinobigbird op 26-06-2004 16:00 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33167

Ter info:

De TDK PCMCIA bluetooth card welke als enige met de eerste softwareversies van de 6310i werkte, werkt perfect met de Nokia 6230 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116405

Ik heb vandaag ook na LANG wachten de DKU-2 kabel ontvangen van Stuntprijzen.net. En na LANG kloten ook nog altijd niet aan de praat gekregen :(

Ik heb zelfs alles wat met de telefoon te maken heeft gedeinstalleerd. Nokia Regcleaner 2 gedraaid. Tussendoor telkens overnieuwd opgestart. Toen weer:
- DKU-2 drivers van Nokia website geinstalleerd.
- Opnieuw opstarten
- Kabel erin
- Windows vind een Onbekend USB apparaat, en zegt dan dat er een fout is opgetreden en klaar is Kees. Verder kun je geen ene bal...

Ik werk overigens met Windows 2000 SP4. Ik heb het nu op twee PC's geprobeerd: Twee keer exact hetzelfde... Moet je niks instellen op je telefoon? (De telefoon staat overigens NIET op toestblokkering ofzo).

Zucht... Wrm werkt het nu niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo ongeveer de meest standaard diode die er te krijgen is. Kosten: een paar cent. Elke electronicazaak heeft 'm, anders is het geen electronicazaak.
WTF is dat? Lijkt me niet dat het de bedoeling is dat we die er zelf in gaan zetten.
Ik denk dat we maar contact op moeten nemen met stuntprijzen.net
Zondermeer waar, dat is natuurlijk het 1e wat je moet doen. Als blijkt dat het idd aan die diode ligt heb je de keuze: kabel opsturen en een andere terug krijgen, of voor een paar cent zelf die diode erin zetten. Ik zou dan het laatste doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is stuntprijzen zelf genaaid en wél waar ze die kabels vandaan hebben! (China, dacht ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 68280 schreef op 26 juni 2004 @ 16:02:
Volgens mij is stuntprijzen zelf genaaid en wél waar ze die kabels vandaan hebben! (China, dacht ik.)
Dat denk ik ook ja! En om nou 1 diode van € 0.06 bij Conrad te bestellen met € 8.00 verzendkosten... En dat terwijl de kabel zelf € 12.50 is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556 schreef op 26 juni 2004 @ 16:01:
[...]

zo ongeveer de meest standaard diode die er te krijgen is. Kosten: een paar cent. Elke electronicazaak heeft 'm, anders is het geen electronicazaak.

[...]

Zondermeer waar, dat is natuurlijk het 1e wat je moet doen. Als blijkt dat het idd aan die diode ligt heb je de keuze: kabel opsturen en een andere terug krijgen, of voor een paar cent zelf die diode erin zetten. Ik zou dan het laatste doen :P
Ik heb geen keuze, want ik kan dat laatste niet!
En als we de kabels terug sturen krijgen we waarschijnlijk 99,9% weer defecte kabels voor ons neus. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik ben gewoon bang dat we indd collectief genaaid zijn :'( Ik heb echt al vanaf vanmorgen dat ik de kabel heb ontvangen zitten zoeken. Ik heb alle oplossingen en drivers geprobeerd. Er zit gewoon niks anders op, ben ik bang :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116405 schreef op 26 juni 2004 @ 16:10:
Nou, ik ben gewoon bang dat we indd collectief genaaid zijn :'( Ik heb echt al vanaf vanmorgen dat ik de kabel heb ontvangen zitten zoeken. Ik heb alle oplossingen en drivers geprobeerd. Er zit gewoon niks anders op, ben ik bang :'(
Dat de kabels allemaal defect zijn is nu een feit! Zoveel mensen die hem hebben ontvangen en geen ééntje met een werkende kabel.
Ik ga de kabel morgen weer terug opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68280 schreef op 26 juni 2004 @ 16:12:
Dat de kabels allemaal defect zijn is nu een feit! Zoveel mensen die hem hebben ontvangen en geen ééntje met een werkende kabel.
Niet _te_ snel conclusies trekken he.. het kan ook zijn dat we hier toevallig met drie man te maken hebben bij wie de driver niet werkt oid. Het heeft iig wel de schijn tegen, dat ben ik met je eens. Maar ga nu niet gelijk schelden oid, daar koop je niets voor. Ook als je stuntprijzen.net belt zou ik niet gelijk agressief zijn, een fout kan iedereen maken en je koopt een wel erg goedkope kabel. Daarnaast wil je iets van 'm: een goede kabel, en met stroop vang je nu eenmaal meer vliegen dan met azijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

tja...... mijn advies stop met kloten het werkt gewoon niet... terugsturen of in de prullenbak dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Hoe zit dat met terugsturen naar Stuntprijzen.net dan? Gewoon terugsturen met een briefje erbij ofzo? En dan maar hopen dat we ons geld nog terugkrijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116876 schreef op 26 juni 2004 @ 16:14:
tja...... mijn advies stop met kloten het werkt gewoon niet... terugsturen of in de prullenbak dat ding.
Stuur 'm dan naar mij. Voor de verzendkosten + een dubbeltje ofzo zet ik die diode er wel voor je in hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Wat De Generaal zegt klopt, het is een goede kabel. Alleen ontbreekt er dus een kleine #@@$! diode van een paar cent.

Wat ik het liefst zou zien is dat ik hem terugstuur naar stuntprijzen.net en dat ZIJ die diode er inzetten. Maar die kans is klein. Dan zouden ze er wel tig moeten doen. Maar dat zou voor hen nog wel altijd goedkoper zijn dan tig nieuwe kabels te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116405 schreef op 26 juni 2004 @ 16:14:
[...]

Hoe zit dat met terugsturen naar Stuntprijzen.net dan? Gewoon terugsturen met een briefje erbij ofzo? En dan maar hopen dat we ons geld nog terugkrijgen...
Hopen? WTF? :r

Als ik dat geld niet terug krijg kunnen ze een hoop ellende verwachten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg zo onderhand eens zin om die kabel open te maken... Hoe trek je die kabel open om te kijken of die infameuse diode erin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pinobigbird schreef op 26 juni 2004 @ 16:18:
Wat De Generaal zegt klopt, het is een goede kabel. Alleen ontbreekt er dus een kleine #@@$! diode van een paar cent.

Wat ik het liefst zou zien is dat ik hem terugstuur naar stuntprijzen.net en dat ZIJ die diode er inzetten. Maar die kans is klein. Dan zouden ze er wel tig moeten doen. Maar dat zou voor hen nog wel altijd goedkoper zijn dan tig nieuwe kabels te bestellen.
Het zou toch zo slim zijn als ze nou is een keer die kabels testten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 25556 schreef op 26 juni 2004 @ 16:17:
[...]

Stuur 'm dan naar mij. Voor de verzendkosten + een dubbeltje ofzo zet ik die diode er wel voor je in hoor :P
Kijk! Dat zou mooi zijn!! Ik zelf heb niet eens een soldeerbout, laat staan een doos vol diodes! Als dit een serieus aanbod van je is, wil ik graag je adres!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116405 schreef op 26 juni 2004 @ 16:20:
Ik krijg zo onderhand eens zin om die kabel open te maken... Hoe trek je die kabel open om te kijken of die infameuse diode erin zit?
Misschien verstandig om daar even mee te wachten totdat je weet wat stuntprijzen.nl doet?
Kijk! Dat zou mooi zijn!! Ik zelf heb niet eens een soldeerbout, laat staan een doos vol diodes! Als dit een serieus aanbod van je is, wil ik graag je adres!
Let wel dat ik je niet kan garanderen dat deze diode echt het probleem is, maar het lijkt er wel op. Mocht je willen dat ik er een diode voor je inzet: hezik [at] mytweakers [punt] net :)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 26-06-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108088

Anoniem: 25556 schreef op 26 juni 2004 @ 16:14:
[...]

...Niet _te_ snel conclusies trekken he.. het kan ook zijn dat we hier toevallig met drie man te maken hebben bij wie de driver niet werkt oid...
Ha nu vier! Ook ik ontvang net mijn bestelde kabel, en hij doet het niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 116405 schreef op 26 juni 2004 @ 16:20:
Er zitten drie "slotjes" aan de zijkant, die je een beetje om moet buigen, en dan met je nagel of kleine schroevendraaier de stekker in het midden scheiden.

[edit]
Als je de slotjes voorzichtig buigt kan je de twee helften zo weer in elkaar zetten, zonder dat iemand ooit ziet dat 'ie open is geweest

[ Voor 18% gewijzigd door Pinobigbird op 26-06-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pinobigbird schreef op 26 juni 2004 @ 16:22:
[...]

Er zitten drie "slotjes" aan de zijkant, die je een beetje om moet buigen, en dan met je nagel of kleine schroevendraaier de stekker in het midden scheiden.

[edit]
Als je de slotjes voorzichtig buigt kan je de twee helften zo weer in elkaar zetten, zonder dat iemand ooit ziet dat 'ie open is geweest
Zou ik niet doen. 99% kans dat stuntprijzen.net meeleest. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 68280 schreef op 26 juni 2004 @ 16:32:
[...]

Zou ik niet doen. 99% kans dat stuntprijzen.net meeleest. B)
En wat dan nog?
Ik ben niet Pinobigbird die hem open heeft gemaakt O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pinobigbird schreef op 26 juni 2004 @ 16:36:
En wat dan nog?
Ik ben niet Pinobigbird die hem open heeft gemaakt O-) :+
Daarnaast moet stuntprijzen.nl bij een defect aan kunnen tonen dat het de schuld is van de klant. Bij een ontbrekende diode is dat nogal lastig :P

Voor de rest zou ik idd. in eerste instantie gewoon contact opnemen met stuntprijzen.nl, voordat je alternatieven gaat overwegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Hallo allemaal. Ik ben zelf nog niet eens begonnen aan Nokia PC Suite te installeren. Dat ga ik nu maar eens doen, maar eerst wil ik nog even weten welke versie ik moet hebben. Het staat hier wel ergens, maar ik kom er niet helemaal goed uit. Ik blijf aan het zoeken en de een zegt zus en de ander zegt zo :p

Kan iemand helpen? Tevens probeer ik dus nu die playlists in orde te krijgen, want dat lukt me ook nog niet helemaal.

Alvast bedankt.

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Darkace schreef op 26 juni 2004 @ 16:44:
Hallo allemaal. Ik ben zelf nog niet eens begonnen aan Nokia PC Suite te installeren. Dat ga ik nu maar eens doen, maar eerst wil ik nog even weten welke versie ik moet hebben. Het staat hier wel ergens, maar ik kom er niet helemaal goed uit. Ik blijf aan het zoeken en de een zegt zus en de ander zegt zo :p

Kan iemand helpen? Tevens probeer ik dus nu die playlists in orde te krijgen, want dat lukt me ook nog niet helemaal.

Alvast bedankt.
Je moet 5.8 hebben die op de cd staat
Ik had 6.1 geinstalleerd en ik kreeg geen verbinding, volgens mij staat het ook in de SP

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556 schreef op 26 juni 2004 @ 16:17:
[...]

nou das een mooi aanbod! :) ik heb de kabel opengemaakt en id geen diode...

waar kan ik hem naar toe sturen ???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slasher schreef op 26 juni 2004 @ 16:50:
Je moet 5.8 hebben die op de cd staat
Ik had 6.1 geinstalleerd en ik kreeg geen verbinding, volgens mij staat het ook in de SP
Onzin. 6.1 werkt ook, maar zitten wat bugs in. Inmiddels is van de nokia site 6.2 te downloaden, en die werkt hier als een trein.

http://www.nokia.com/nokia/0,,54692,00.html?lang=Dutch

offtopic:
wel ff lezen he.. hezik [at] mytwekers [punt] net, maar neem nou eerst even contact op met stuntprijzen.nl...

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 26-06-2004 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay, eigenaren van een (waarschijnlijk) defect geleverde DKU-2 imitatie datakabel: Verenig u :*)

Ik heb het volgende topic aangemaakt voor alle problemen met de DKU-2 datakabel: Nokia 6230 datakabel werkt niet!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 116405 op 26-06-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 116405 schreef op 26 juni 2004 @ 17:03:
Okay, eigenaren van een (waarschijnlijk) defect geleverde DKU-2 imitatie datakabel: Verenig u :*)

Ik heb het volgende topic aangemaakt voor alle problemen met de DKU-2 datakabel: Nokia 6230 datakabel werkt niet!
Zie je daar! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106823

Darkace schreef op 26 juni 2004 @ 13:42:
Ik snap alleen niks van dat bluetooth gedoe, als ik iets wil sturen naar iemand vraagt ie om een password en dan kan ik niks. Tevens als ik in de trein zit en wil gewoon dat geintje eens proberen om iets te sturen naar een ander werkt dat niet. Hij vindt wel telefoons maar als ik dan verzenden druk krijg ik later een error van niet verzonden. Waar ligt dat an?
Dit is ook niet de manier om te "bluejacken". Er is ondertussen al een hele hoop geschreven hierover.

Je maakt een notitie of een contact aan met de zin/vraag/opmerking die je wil verspreiden. Vervolgens selecteer je "visitekaartje verzenden" (contact) of "notitie verzenden" (notitie). In dit menu kan je kiezen hoe je het wilt verzenden. Hier kies je de optie "bluetooth". Vervolgens gaat je telefoon zoeken naar blutetooth apparaten in de omgeving. Als 'ie er een paar vind, dan zie je dat verschijnen in een lijst. Uit deze lijst selecteer je er eentje (willekeurig, of diegene met de spannendste naam ofzo) en dan verstuurd 'ie je contact of notitie.
Dit doet 'ie zonder eerst te pairen enzo. Geheel anoniem en erg grappig!

Duidelijk? Veel plezier! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Hoe krijg ik die aanwezigheidsdienst ingesteld en hoe werkt dat allemaal precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

EvoII schreef op 26 juni 2004 @ 17:13:
Hoe krijg ik die aanwezigheidsdienst ingesteld en hoe werkt dat allemaal precies?
Daar gaat dit topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coktatli
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 11:38
Hoe kan ik tekst T-Mobile NL weghalen? Ik weet dat je dat met datakabel enzo kan aanpassen, maar kan je niet gewoon zonder datakabel die tekst gewoon weglaten? Alvast bedankt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door coktatli op 26-06-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83963

Topicstarter
Leesch den Schtartposcht eer gij blaat.. :X

woei! bijna deel 9 al :D

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 83963 op 26-06-2004 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Bedankt De Generaal en Slasher, dan ga ik gewoon voor die 6.2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 83963 schreef op 26 juni 2004 @ 18:05:
Leesch den Schtartposcht eer gij blaat.. :X

woei! bijna deel 9 al :D
Woei!
Nog snel dan een berichtje in deel 8:

Net ontdekt: wanneer je in de galerij een foto selecteerd of bekijkt en je drukt op de groene toets, wordt er een nieuwe MMS aangemaakt met die foto :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Pinobigbird schreef op 26 juni 2004 @ 18:10:
[...]

Woei!
Nog snel dan een berichtje in deel 8:

Net ontdekt: wanneer je in de galerij een foto selecteerd of bekijkt en je drukt op de groene toets, wordt er een nieuwe MMS aangemaakt met die foto :o
Ah! Is wel leuk en aardig lol maar heeft weinig nut als ik er geen versturen kan. Dat gebeurt nu nogal met dat KPN abbonnement :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Een goede vriendin zoekt een gsm die ze kan synchroniseren met MS Outlook. Nou lijkt me dat met de 6230 en een ir-kabel/usb-kabel/BT-dongle geen probleem (en anders hoor ik het uiteraard graag!), maar ze zit nog wel met het volgende: haar agenda is altijd errug vol en ze moet afspraken lang vantevoren maken en lang achteraf nog kunnen nakijken. Ze zit dus een beetje met een mogelijk geheugenprobleem.

Mijn vraag: Weet iemand ongeveer hoeveel data er ongeveer bijgehouden kan worden standaard? En mocht nu blijken dat dat te weinig is, is het dan mogelijk om een geheugenkaartje te gebruiken als agenda-uitbreiding, of zijn die alleen voor mp3? Thanx!

PS Ik heb al gezocht dmv de Search en dan krijg ik als eerste de 8 delen van de 6230 voor m'n kiezen. Helaas heb ik geen tijd (om niet te spreken van geen zin ;)) om zo'n 7500 posts door te lezen...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Vielen dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 16:57
Het lukt mij niet om via bluetooth grote bestanden te versturen. Heb nu al iets van vijf keer een mp3 proberen te versturen, maar hij geeft steeds bijna op het einde een error.
Ik weet dat er ergens iets over is gegaan, maar iemand misschien wat meer info?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace

Darkace

Super Kommandant

Wibs schreef op 26 juni 2004 @ 14:01:
Ik had deze oplossing nog niet eerder gezien in dit topic.

Voor alle mensen die nog problemen hebben met het aanmaken van playlist voor hun mp3's die in mappen op je MMC staan en waarbij eerde genoemde methoden met de Nokia Audio Manager niet werken. Ik kan namelijk ook via de audiomanager geen listing krijgen van mp3's op mijn MMC.

1) zet al je mp3's lekker in hun eigen map op je MMC (via cardreader of phonebrowser)

2) maak een m3u playlist (handig met winamp) en geeft daarbij het pad naar de mappen als volgt aan (voorbeeld):

B:\MP3\Phish-Undermind-Retail-2004-XXL\01-phish-scents_and_subtle_sounds_(intro)-xxl.mp3

Hierbij kom je met B:\ in de root van je MMC kaart.
Op mijn MMC kaart is dus een map 'MP3' met daarin verschillende mappen met albums.

3) maak nu met een programma de map PredefPlaylist aan in c:\Documents and Settings\windowslogin\Phone Browser\telefoonnaam\

4) Kopieer vervolgens de playlist die je zojuist hebt aangemaakt naar die PredefPlaylist map met behulp van je Nokia Phone Browser.

5) Check dan je musicplayer, lees de lijsten in of herstart je telefoon. Et voila, werkzame playlists.

...verder fijn apparaat die 6230... ;)

je schijnt iets dergelijks ook nog te kunnen doen met PredefJava (voor toepassingen dus).
Ik heb nu precies geprobeert wat jij hebt uitgelegd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Wat is die B:\ en mogen er spaties tussen staan of met alles aan elkaar in die m3u lijst? hij vindt ook niks in mijn telefoon... hopelijk kun je me ff helpen. Ik wordt een beetje depri :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Spiller schreef op 26 juni 2004 @ 19:55:
Het lukt mij niet om via bluetooth grote bestanden te versturen. Heb nu al iets van vijf keer een mp3 proberen te versturen, maar hij geeft steeds bijna op het einde een error.
Ik weet dat er ergens iets over is gegaan, maar iemand misschien wat meer info?
Je stuurt ze dan naar je telefoon zelf je moet ze naar de MMC sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wibs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Darkace schreef op 26 juni 2004 @ 21:50:

Ik heb nu precies geprobeert wat jij hebt uitgelegd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Wat is die B:\ en mogen er spaties tussen staan of met alles aan elkaar in die m3u lijst? hij vindt ook niks in mijn telefoon... hopelijk kun je me ff helpen. Ik wordt een beetje depri :p
Als je niks op je telefoon vindt dan is die lijst niet goed in die

C:\Documents and Settings\jewindowsloginnaam\Phone Browser\jetelefoonnaam\PredefPlaylist

terecht gekomen. Zorg dat je die playlist daarin zet met je phonebrowser en ook ziet dat ie overgestuurd wordt. (Bij bluetooth zie je ff een transfer verschijnen).

Spaties in de playlist maken niet uit. En dat B:\ is de 'naam' van je MMC kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-07 14:49
Anoniem: 112703 schreef op 24 juni 2004 @ 23:46:
BEMUSED

Ik heb een probleempje...
Ik heb de server geïnstalleerd, het programmatje op de telefoon gezet, verbinding gemaakt via de telefoon met de computer, werkt perfect! Ik krijg verbinding via compoort 7. Nu heb ik de playlist opgehaald, die kan ik zien op de telefoon, ik krijg nu ook het "toetsenbordje" te zien met de play- en de stopknop enz... Als ik nu een mp3 uit de playlist selecteer dan gebeurd er niets!!

Ik krijg deze melding op de bemusedserver:
Welcome to Bemused v1.7
Copyright Ashley Montanaro 2003
Connected to port COM7
Reading command "PLST"
Writing playlist to phone
Finished writing playlist
Reading command "INF2"
Read unknown command "INF2"

Snapt iemand hier iets van?

En de telefoon geeft de playlist zo ongeveer weer:
>#EXTINF:413,Artificial Funk - T
F:\Mijn muziek\...enz
#EXTINF:262,Baby D - Let....
F:\Mijn muziek\...enz

Is dit normaal?

Naast het controlpanel staat ook "not playing 8 of 0

Ik heb trouwens Winamp 5.03. Op de site staat dat ie hem wel ondersteunt, maar op het serverscherm kun je hem niet selecteren.
Heb gewoon winamp 2 geselecteerd. Heb ik misschien een verkeerde serverversie?
Hij ziet er wel hetzelfde uit als op het voorbeeldplaatje van de site van bemused bij windows XP SP1.

Ik snap het niet meer, help?

EDIT: Ik zie nu dat ik versie 1.7 heb en op het voorbeeld van de site van bemused staat versie 1.73. (Daar kun je in de server kiezen voor "Winamp 2 to 5", dat kan ik dus niet.) Die kan ik niet voor de 6230 vinden, is dat dezelfde als voor de S60? Ik kan wel een "sourcecode voor de bemused windows server" vinden, maar ik weet niet wat ik daar mee moet...
Werkt het wel om te starten/stoppen enzovoorts?
Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem, die playlist is helemaal fucked up... maar ik kan wel selecteren, maar hij gaat dan niet het nummer draaien waarvoor ik had gekozen.
Verder werkt het allemaal perfect, zelfs vanaf de benedenverdieping kan ik hem besturen... (2 dikke verdiepingen tussen... zal wel goeie Dongle zijn dan:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Ik heb sinds vanavond weer een probleem.Heb chatten&aanwezigheid ingesteld, en dat werkt nu.

Alleen werkt smsen opeens niet meer goed nu.

Ik weet niet of dat wat met die chat&aanwezigheid te maken heeft maar het is dus gekomen nadat ik dat ingesteld heb.

Ik heb een abbo bij telfort en die chat instellingen gaan over gprs.
Zou dus niks te maken moeten hebben met dat chatten.

Kwam erachter doordat ik geen afleverraporten meer kreeg.De smsjes die ik verstuur komen wel aan.Alleen als men mij wat stuurt komen ze dus niet bij mij aan.

Heb mijn simkaart echter in een andere foon gehad en daar komen ze ook niet aan.Normaalgesproken komen smsjes toch gelijk aan als je je sim in een andere foon doet?Of kan dat ff duren?Zoja, hoelang kan dat duren?

Dat chatten werkt opzich wel dus, alleen balen van dat smsen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Crashy schreef op 27 juni 2004 @ 00:08:
[...]

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem, die playlist is helemaal fucked up... maar ik kan wel selecteren, maar hij gaat dan niet het nummer draaien waarvoor ik had gekozen.
Verder werkt het allemaal perfect, zelfs vanaf de benedenverdieping kan ik hem besturen... (2 dikke verdiepingen tussen... zal wel goeie Dongle zijn dan:P)
De playlist werkt niet met winamp 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83963

Topicstarter
mensen, ik ga zo pitten... morgen post ik Deel 9 :)

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110563

Anoniem: 83963 schreef op 27 juni 2004 @ 02:00:
mensen, ik ga zo pitten... morgen post ik Deel 9 :)

:z
Zeg, weltrusten dan maar he! :7

(ps:

This stil aan de overkant!

:z )

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 110563 op 27-06-2004 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hoe lang heb je nu je Nokia 6230?
5 dagen

Waar heb je 'm vandaan?
Belcompany

Wat voor abonnement heb je erbij?
Een Orange 30 Free abbo :P

Hoe verbind je je telefoon met je PC (IR, Bluetooth, datakabel)
Bluetooth dongle van conceptronics, video en muziek, plaatjes enz. over te zetten.
Gevonde bij de media-markt voor een voordelige prijs.
Totaal geen problemen bij de installatie :9~

Heb je een andere MMC-kaart erin? (merk/grootte/winkel)
Nog niet, ik ga wil een 512 MB kaartje, maar eerst nog maar een nieuwe hd :)

Welke andere accessiores heb je nog? (indien van toepassing)
Alleen de O-) koptelefoon van Nokia, van de week soldeert een vriend mijn sony oordopjes erop _/-\o_

Welke beltoon heb je nu?
Kelis - Trick Me.mp3 ( fijne beat 8) )

Welke achtergrond heb je nu?
Dragon
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4AX8XS681O49

Welke audio-bestanden staan er *nu* op je geheugenkaart?
een mp3 die k zelf heb gemaakt >:)

Wat voor video-bestanden staan er *nu* op je geheugenkaart?
Een paar R & B Video-Clips :+ , ze zijn lekker klein (zo'n 3 mb per stuk) dus kunnen er wel een paar op tot ik m'n 512 mb kaartje heb :9~

Wat vind je de fijnste feature van de 6230?
De Mp3 speler en Videoplayer :P , en natuurlijk het bellen :+

Welke feature mis je nog? Of wat zou je graag verbeterd zien in firmware v3.16?
Shuffle mogelijkheid voor de achtergrondjes en screensavers.
Goed werke van de blootooth, moet soms de tel even uit en aanzetten anders leest hij het MMC kaartje niet :O

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109788

Crashy schreef op 27 juni 2004 @ 00:08:
[Bemused werkt niet lekker]

Heren, de bemused client die wij gebruiken op onze telefoon is ALPHA software en dat kan betekenen dat het brak is - gewoon wachten op een volgende release (bèta?) van de client dus!
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.