Toon posts:

Subwoofer werkt niet bij Hercules XPS 5.100 silver

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle gerelateerde topics over dit probleem gelezen maar geen oplossing gevonden voor mijn configuratie. Ook bij mij werkt de subwoofer niet van het Hercules XPS 5.100 silver setje alleen heb ik, zoals in veel topics voorkomt, geen Soundblaster geluidskaart maar gebruik ik de onboard sound van mijn moederbord(Realtek AC'97 6 channel). Het volgende heb ik geprobeerd:

- Kabels op alle mogelijke manieren (naast de juiste) aangesloten op de audio uitgangen van 't moederbord.
- Laatste drivers van Nvidia geinstalleerd
- Settings in Windows gedaan..In soundsettings 5.1 surround ingesteld en onder advanced ingesteld dat de mic en line out gebruikt worden voor de surround speakers.
- Met NVmixer speakerconfiguratie ingesteld: Test ging als volgt...Front speakers(white noise..goed dus), rear speakers (White noise..goed dus), center speaker (Hoog piepend geluid...(niet goed dus) en subwoofer (brommend geluid....wat ook niet goed is).
- Gemaild met Hercules en Winfast maar nog geen reactie gekregen

In een ander topic zag ik dat iemand een oplossing had voor Soundblaster namelijk het instellen van Bass Redirection. Deze optie kan ik bij Nvidia alleen nergens vinden.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Volgens mij is het wel eens eerder voorbij gekomen.
Je hebt zeker een moederbord met een nVidia nForce chipset?
Want daar zaten wat haken en ogen aan mbt het onboard-geluid.

Misschien als je daarop zoekt dat je meer oplossingen zal vinden (want ik wet de oplossing niet meer... :) )

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
THX

Ik heb gezocht op Nvidia Nforce sound\geluid problemen en een oplossing gevonden. Ik overigens duidelijk niet de enige met een probleem met de het Realtek AC'97 5.1 geluid.
De oplossing om alle speakers werkend te krijgen is een uninstall te doen van de Nvidia Audio drivers -> Restart -> Installeren van de laatste Realtek AC'97 drivers (WDM 3.59) -> restart -> Nog wat rommelen met de instellingen in het Realtek controlpanel en het werkt allemaal perfect.
Het lag dus gelukkig niet aan de boxen maar aan brakke de drivers van Nvidia voor het geluid.

Nogmaals THX voor de hulp bij het zoeken in de goede richting _/-\o_