Hardware remote control server. Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik zoek naar een speciale 'hardware' remote control van mijn server.
Dit vanwege de instabiliteit van mijn server. In dat geval heb ik 2e pc nodig die andere server dan op afstand bedient.

Het is dus geen gewone remote control. Normale is softwarematig, maar je hebt niks aan als het vastloopt of als je aanpassingen moet doen in bios en elders waar kernel niet eens draait. In dat geval moet andere pc dat maar doen.

Is het mogelijk om zelf eentje te bouwen? De hardware remote control stuurt dus op afstand de keyboard aan. En heeft videograbber die videosignaal van vga omzet en live doorstuurt via 2e pc naar de administrator. Het lijkt dus op software remote control, maar dan grafisch grabbed.

Met deze 2e pc hoef ik bijvoorbeeld niet telkens rijden naar colo ruimte. Het scheelt dus moeite en tijd.

Wie heeft wel es geprobeerd te maken? Of bestaan er niet al te dure kant-en-klare oplossingen voor?

Verwijderd

Dit bestaat al en heet een KVM switch. deze gaan buiten de computer om en is een hardware matige muis, keyboard etc.

Wat je daar nog bij moet hebben is een power switch.

zowel de KVM en de power switch krijgen hun eigen ip adres.
Met de power switch kun je de computer op afstand aan of uit zetten in case of een system failure.

veel succes.

m.v.g Progie

Verwijderd

Er zijn PCI kaarten die dit bieden. Weet zo even geen naam/merk maar ze zijn niet zo moeilijk te vinden volgens mij. In de CT staat ook altijd een advertentie, zal eens kijken waar die van zijn.

Gevonden: http://www.tcw.biz/docume...=pageProducts&CatID=35993

Test: http://62.153.241.230/home.asp (test/test)

Je kunt met zo'n kaart altijd zien waarop de server hangt, virtueel 3,5 " en CD-ROM, harde reset etc.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 11:34 ]

Verwijderd

Wat jij zoekt is een Console Server: reviews: Cyclades Alterpath console server nader bekeken

Edit: sorry, ik las over "grafisch" heen. Dan heb je niets aan een Console Server :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 11:34 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:24

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 11:21:
Er zijn PCI kaarten die dit bieden. Weet zo even geen naam/merk maar ze zijn niet zo moeilijk te vinden volgens mij. In de CT staat ook altijd een advertentie, zal eens kijken waar die van zijn.

Gevonden: http://www.tcw.biz/docume...=pageProducts&CatID=35993

Test: http://62.153.241.230/home.asp (test/test)
Compaq/HP heeft een dergelijke oplossing.
Integrated Lights-Out Advanced (de kaarten noemden vroeger RIB - remote inside board, nu RILO).
Het is bij diverse nieuwe servers reeds geintegreerd op het moederbord, voor andere types kan je een PCI kaart kopen.

Het gaat zelf zover dat remote gewoon een CD in je cdrom steekt en je server op lokatie laat booten van die CD-rom. Idem voor floppy natuurlijk. Erg handig.

IP-based KVM switches die remote KVM management toelaten kosten duurder dan een dergelijke kaart, en hebben beperken zich tot KVM.

[ Voor 11% gewijzigd door Predator op 13-06-2004 11:39 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat Predator zegt klopt idd - wel is het zo dat de basic versies van de iLO op een aantal Proliants een soort 'lite' versie is die enkel console toegang geeft.

Voor floppy en cdrom acties moet je dan een license pack kopen (+/- 400 euro per server geloof ik) die die features enabled :)

Verwijderd

Klopt. Dell heeft trouwens ERA. Niet helemaal hetzelfde als ilo maar toch komt die een heel eind. Een ERA kaart kost bij Dell € 200,- ik weet alleen niet of deze ook in andere servers werkt.

Heb je maar 1 server zou ik voor zo'n PCI kaart gaan.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ah, ERA kaarten. Ik heb maar 1 server (eigenlijk een gewone pc in 19 inch rack) dus zulke kaarten kan ik wel gebruiken.

Als ik goed heb, wordt de pci kaart geprikt in de server zelf? En het is zelfstandig '2e pc' die server kan monitoren? Zelfs aanpassen vanuit bios na koude boot zou mogelijk zijn.

Heb je hiervoor 2e netwerklijn nodig of kan het nog met 1 netwerkkaart maar dan andere PORT adres. En vervolgens doorgetunneld naar nic van server zelf.
Bij veel hosters moet men betalen voor 2e netwerkkabel (het kost immers poort op switch) dus dat wil ik graag vermijden.

Mijn server heeft al aantal keren vastgelopen en draait op een Abit VP6 moederbord, waar ook negatieve ervaringen bekend zijn. Namelijk dat er veel APIC errors zijn. Er zijn tips om boel meer vlot te trekken, zoals vcore tweak.

Met ERA of eRIC kaarten moet steeds rijden naar server enorm besparen.
Hoop ik. Wie heeft zulke kaarten es bediend?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ja, daar heb je een aparte netwerk kabel voor nodig. Een Ilo / ERA board heeft een gewone netwerk aansluiting.
Je hebt ook een apart IP adres nodig voor die kaart, daar je een connectie maakt op basis van IP.
Een dergelijke kaart draait als een aparte PC in je systeem. Hij kan dan ook geen gebruik maken van de al aanwezige netwerkkaart.
TCP Portnummers is softwarematig, dus dat gaan niet werken.

offtopic:
Mijn Abit VP6 draaide 3 jaar lang zonder problemen. Dual P3 @1Ghz. Ben je up2date met bios firmware :?

@Predator: Kosten duurder :?

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 14-06-2004 09:34 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik wil niet lullig zijn, maar dit is redelijk basic allemaal.
Zoek eens even het e.e.a op bij Dell/HP ofzo.

Bij HP heb je 2 ILO's namelijk eentje die al onboard zit (iig op die 1U pizzadozen) maar nog wel unlocked moet worden, de andere zijn gewoon grote huge ass PCI-X kaarten.
Van Dell durf ik het niet te zeggen.

Grote kans ook overigens dan een ILO/ERA niet zal gaan werken in een zelfbouw servertje, om die zooi zeer specifiek voor de eigen servers gemaakt is.
Afhankelijk van wat je wil, kun je er gewoon een LAN aansluiting inrammen (de huidige ILO's hebben LAN) of een analoog telefoonlijntje (de oudere ILO's).

Zolang die server dan ubaherhaupt stroom heeft, kun je alles met die server, je moet een ILO/ERA gewoon zien als een soort veredelde mini-computer op een PCI kaart, zodat je op afstand alles met die PC kunt doen.

Anyway, snuffel eerst eens rond zou ik zeggen ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.