Toon posts:

[winXP] Bij scrollen met muis piept PC

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Uit mijn computer komt een HELE hoge onophoudende piep, hij is zo hoog dat je em bijna niet hoort. Alleen als ik met het scroll wieltje van mijn muis scroll gaat de piep per scroll even weg. Met als gevolg dat als ik een bladzijde naar beneden wil scrollen die piep bij elke regel die ik naar beneden ga doorbroken wordt waardoor het errrrg irritant geluid is. Weet iemand hoe dit komt? Ik weet dat het onduidelijk verhaal is, maar het is ook moeilijk uit te leggen.

edit: De piep wordt trouwens ook doorbroken als ik op een link klik

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 11:12 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Geef eens iets meer specificaties van je PC. Heb je een NForce 2 moederbord?
Daar is het een veel voorkomend probleem op geloof ik.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat die piep uit je PC speaker komt?

Heb je het ook als je in de BIOS zit?

In het ergste geval kan je natuurlijk de draadjes van de PC speaker lostrekken.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik geloof niet dat het in de PC speaker zat, die fluittoon bij de NForce borden toen.
Ben al even aan het zoeken naar wat het precies was, weet het even niet meer precies.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een MSI mobo, type weet ik zo snel even niet.

Het geluid komt volgens mij niet uit de pc speaker

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat zit er op de pagina als je scrollt en het dan piept?
Ik had het ooit met een 40GB maxtor icm een i850 mobo, er kwam ergens een hoge toon vandaan als ik een website openhad met foto's. Ik scrollde door de foto's en kreeg die toon, waren er geen foto's meer dan hield het ook op. :?

Edit: Die i850 is ook een MSI mobo. :?

[ Voor 11% gewijzigd door pisart op 13-06-2004 11:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het bij
- alle pagina's in explorer waarbij er gescrollt kan worden
- Het doorklikken bij de mapjes bij deze computer
- het klikken op een hyperlink

Verwijderd

Topicstarter
En als ik een venster versleep is tijdens sleep tijd het geluid helemaal verdwenen :S

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb net hetzelfde alleen krijg ik een piep te horen als ik een venster versleep, scroll of op een link klik 8)7

Dit is trouwens een laptop met een SiS 684 chipset met een Medion OEM moederbord.

Verwijderd

Op MSI Nforce moederborder staat een vierkantblokje dat gaat trillen op hoge freqenties. Ik had hier ook laatst van, maar ik heb deze demonteerd en opnieuw met een lijmpistool vast gezet op het moederbord. Het piepen is nu weg. Deze ontstorings blokjes staan ook de videokaarten met nvidia GPU's van dit merk. B)

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 22:37
Muis - Piep? Piep - Muis? Das toch normaal, dat doen muizen toch >:)

nee, misschien spanningsveld ergens? Geen geaarde stekkerdozen etc?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Er was op de t.net frontpage ooit een nieuwsbericht over het afluisteren van PC's.
nieuws: Onderzoek naar letterlijk afluisteren van processors
De frequentie die de CPU produceert verandert door de belasting, afhankelijk van de instructies die op dat moment uitgevoerd worden.

Wie weet heb je daar momenteel mee te maken: frequenties die samen die fluittoon maken. Een oplossing kan zijn de koeler opnieuw te monteren, wie weet is de toon dan weg.

[ Voor 10% gewijzigd door pinockio op 13-06-2004 12:30 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 22:36
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 11:20:
Ik heb het bij
- alle pagina's in explorer waarbij er gescrollt kan worden
- Het doorklikken bij de mapjes bij deze computer
- het klikken op een hyperlink
De onderste 2 kan je uitzetten door onderstaande uit te zetten:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/34681/full.png

:)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sir_Killalot schreef op 13 juni 2004 @ 14:29:
[...]

De onderste 2 kan je uitzetten door onderstaande uit te zetten:

[afbeelding]

:)
Um ik denk dat hij het niet heeft over een Windows geluidje maar echt een raar piepje dat uit de computer komt, waarschijnlijk door een electronisch onderdeeltje veroorzaakt.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 22:36
amour021 schreef op 13 juni 2004 @ 14:47:
[...]

Um ik denk dat hij het niet heeft over een Windows geluidje maar echt een raar piepje dat uit de computer komt, waarschijnlijk door een electronisch onderdeeltje veroorzaakt.
Weet ik, maar misschien helpt het ;)

Verwijderd

mijn pc heeft tzelfde probleem, maar deze piept niet, hij ratelt.

het is een MSI KT4 Ultra BSR.

kan iemand mij ook helpen plz?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Heb je een analoog geluidskabeltje van je cd drive naar je mobo lopen? Het zou kunnen dat die ergens wat ruis oppikt.

Probeer in de volumeregeling cd (en andere bronnen) uit te zetten. Als het probleem ineens weg is weet je welke ingang het veroorzaakte.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:49
Ik had dat ook vroeger, volgens mij lag het toen aan me voeding.

De spoelen die in de voeding zitten die maakte een ultrahoge piep bij die acties die hierboven worden genoemd scrollen/mapje openen etc. las toen dat het op te lossen was door met Kit of dat schuim wat hard word rondom de spoelen te doen.

Maar kocht toch maar een nieuwe voeding, want ik vertrouwde die qtec 550w voeding toch niet, een antec 480w gekocht en het probleem was weg, geen rare piepjes meer.

[edit]
Ik dacht al dat ik zoiets eerder had gelezen, kijk hier maar eens
shuttleX - Piepende spoelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Turismo op 14-06-2004 13:03 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Heej dat topic was nog van mij! :D

Ja ik kom t bij minstens de helft van de computers die ik repareer tegen. Vaak zit het op het moederbord, bij mijn shuttle was het een driver probleem. De nieuwe nForce drivers erop en t was weg.

Vaak hoor ik het uit voedingen komen. Als je scrollt inderdaad en een beetje browsen. Zeer irritant maar weinig aan te doen als je niet kan solderen. Je zou kunnen overwegen een echte voeding te kopen (enermax, zalman). De B merken en andere goedkope naamloze voedingen met zo'n typische blikken behuizing piepen als de neten :)

En over laptops wil ik helemaal niet beginnen, gadverdamme. Voor mij dell, toshiba en dat soort meuk want bijna alle andere merken hebben wel iets met t geluid.

Verwijderd

Bij mij is het verholpen als ik de "line in" mute. Ik zou zeggen, probeer t es :P

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 18:30 ]

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat soms kan gebeuren is dat de kabel tussen muis en PC overspreekt naar je speakers of naar de signaalkabel tussen PC en speakers. Bij het bewegen van de muis worden er namelijk pulsen op de muiskabel gezet.

Probeer eens de muiskabel te verleggen, zodat deze zoveel mogelijk afstand heeft naar je speakers en audiokabels.
Pagina: 1