Toon posts:

Aankoop nieuwe versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 20j oude onkyo TX-38 heeft de geest gegeven :| , dus wordt het tijd voor een nieuwe :).

Nu zijn er wel wat vragen die ik heb. Bepaalde waarden van de versterker zijn voor mij chinees. Wie kan mij hierover wat uitleg geven?

Harmonische Vervorming
Dempingsfactor
Signaal ruisverhouding

Ik zoek een uiteraard degelijke (en betaalbare) stereo versterker. De speakers die eraan hangen zijn McLaren 200W 8ohm (degelijke flightcase speakers), maar meer als 100W hoeft het echt niet te zijn.

Men heeft mij al Teac, Pioneer, Technics en Sony aangeraden

Prijsklasse € 250-300

Als het in orde is mogen jullie eens komen luisteren (wel in de Vlaanders) >:)

Verwijderd

Yamaha? >:)

Verwijderd

Zeg dan niks.....

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:14
Jij dan ook niet, plaatst dan een topic report als het je niet aan staat.

Ikzelf heb goede ervaringen met Denon. De PMA series zijn goed te betalen en produceren een bult geluid. Verder is het met amps hetzelfde als met speakers. Listen before you buy :)

offtopic:
Geen NAD. Die staat hier in de regio ook wel bekend als Na Aanzetten Deffect ;)

[ Voor 12% gewijzigd door internetinfo op 13-06-2004 11:27 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Geweldig toch, al die argumenten om je voorkeur te onderbouwen |:( Daar is TS nou echt iets mee opgeschoten.
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 10:39:
Nu zijn er wel wat vragen die ik heb. Bepaalde waarden van de versterker zijn voor mij chinees. Wie kan mij hierover wat uitleg geven?

Harmonische Vervorming
Dempingsfactor
Signaal ruisverhouding
Ik zou me niet erg druk maken om specs. Vrijwel elke versterker van een fatsoenlijk merk in die prijsklasse (en de merken die je noemde zijn allemaal goed) heeft zulke goeie specs dat de verschillen onhoorbaar zullen zijn.

Je zult een versterker vooral moeten beoordelen op het geluid. Een subjectieve beoordeling dus, dus zelf gaan luisteren bij een winkel, en bepalen wat jij het mooist vindt.
Daarnaast moet je bedenken welke minimumeisen je qua features stelt (hoeveel ingangen, wil je afstandsbediening, etc). Neem de versterker die aan je minimumeisen voldoet en die niet allerlei onnodige extra's biedt.
Hoe kaler hoe beter, naar mijn smaak, want voor alle onnodige dingen is geld uitgegeven waardoor er minder geld overblijft voor de onderdelen die bepalend zijn voor de geluidskwaliteit. De specs kun je negeren. Ze zijn niet belangrijk.
Je kunt veel beter wat hifi-sites afgaan en aan de hand van hun beoordelingen een shortlist maken van versterkers die je gaat bekijken en liefst ook beluisteren.
Ik zoek een uiteraard degelijke (en betaalbare) stereo versterker. De speakers die eraan hangen zijn McLaren 200W 8ohm (degelijke flightcase speakers), maar meer als 100W hoeft het echt niet te zijn.
Voor dat budget hoef je zeker ook niet meer dan 100W per kanaal te verwachten. 100W per kanaal is zelfs al onzinnig veel tenzij je een discotheek wilt beginnen. De meeste goede versterkers van die prijs zullen niet veel verder dan pakweg 50W gaan. Dat is redelijk voor die prijsklasse en ook al meer dan genoeg om je buren het leven zuur te maken })

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
In die prijsklasse zou ik gewoon naar het geluid gaan luisteren van enkele favorieten. Het zal elkaar qua technische specs niet veel ontlopen.

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Harman-Kardon (gewoon goed geluid, warm). Denk alleen wel aan de speakers want die kunnen het geluid uit een goede versterker compleet verzieken.

Ik raad je aan het blad Audio te halen bij de boekhandel. Is duits, maar daar kom je wel uit. Vooral de tests zijn erg goed in dat blad. Staat soms verassende uitkomsten in (zoals dat een versterker van 300 euri best wel beter kan klinken dan eentje van 10.000).

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

De charts van de verschillende hifi bladen zijn juist niet erg verrassend de regel hoe duurder hoe meer punten gaat daar meestal wel op. Enkele uitzonderingen daargelaten.

Maar aan zulke charts heb je eigenlijk niks. Het gaat er uiteindelijk toch om of je de touch die de ene versterker geeft aangenamer vind dan de andere. Je zult zelf moeten gaan luisteren dus. De specs zijn meestal erg weinigzeggend voor het uiteindelijke geluid. Ik hoop dat je snapt dat een discussie hierover dan ook weinig nut heeft aangezien iedereen wel z'n favoriet heeft. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.