Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Orange]Ingeschreven bij "mijn Orange" nu lid van SMSdienst?

Pagina: 1
Acties:

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
1-Sorry van de rottitel, maar langer kan hij niet dus ik moest wat toegeven aan de interpunctie :)

Maar het probleem: Ik heb sinds een paar dagen een SE T610 met een Orange prepaid kaart (Orange Ready). Ik dacht: ik schrijf me in bij "Mijn Orange". Ik vul daar m'n 06 in en krijg een SMS'je met 'n wachtwoord. Dat verander ik gelijk, en hierover krijg ik ook een SMS'je. Alles goed dus.

In "Mijn Orange" kijk ik onder "SMS' bij "nieuws & weer". Meer niet, toen sloot ik de browser. Nu krijg ik vanochtend de volgende SMS van de afzender "126". Deze moet haast wel van orange komen, op orange.nl staat: "Wil je eenmalig informatie ontvangen: stuur dan een sms'je met de code naar 126. De code zie je in de rechterkolom. Je zit dus nergens aan vast." Dit heb ik _NIET_ gedaan! In het SMS'je staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Gratis bericht.
Welkom bij SMS info 
van Orange. Elk
ontvangen bericht
kost 68c, behalve
e-mail 22c. Kijk voor
uitleg van alle SMS
Info diensten op
www.orange.nl

Ben ik nu, zonder dat ik erom gevraagd heb, lid geworden van een SMS dients of niet :?

Ik zit hier namelijk met €15,- beltegoed en dat is zo op als ik straks elke dag een SMS van 68 eurocent krijg :X

leoaq.fm // Jeune Loop

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Volgens mij kan je via 'Mijn Orange' dat lidmaatschap weer stoppen; bel anders ff met de klantenservice.

Overigens denk ik dat je ergens 'per ongeluk' een vinkje aan hebt gezet, want het is bij wet verboden om iemand ongevraagd lid te maken.

Nu lees ik je bericht wat beter: er staat duidelijk bij dat het gratis is; lijkt me stug dat je SMSjes gaat ontvangen die je geld kosten.

[ Voor 27% gewijzigd door pven op 13-06-2004 10:32 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Dit is alleen de activatie van SMS Info van orange en dat houdt in dat
je vanaf nu gebruik kunt maken van die dienst. Er is dus nog geen enkel
sms abonnement gestart, maar je hebt nu de mogelijkheid om dagelijks
alleerhande rotzooi handige informatie op te vragen.

geen paniek nog dus, niks aan de hand so far... :)

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Pfiieeuuw....dank voor de geruststellingen :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Anders stuur je "BLOCK 12345" (zonder aanhalingstekens) naar 126. Dan ben je voor altijd geblokkeerd voor die onzin.

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kreeg ook zo'n SMS van Orange toen ik op de site aan het rondkijken was. Ik heb toen contact opgenomen met de klantenservice en gevraagd wat dat nou was, en of dat bericht me ook iets kostte. Het is gewoon een melding omdat je dan op de site daar voor het eerst rondkijkt, met extra info. Het bericht zelf kost niks.

Ze hebben er inmiddels bijgezet dat het "welkomstbericht" gratis is zie ik :)

[ Voor 8% gewijzigd door AtHomer op 13-06-2004 17:43 ]

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 09:15
ik heb vandaag 2 sms-jes gehad.

de 1ste is van 1415 dat ik mijn saaie scherm van orange op kan fleuren. en stop moet antwoorden als ik het wil stoppen. Heb er niet om gevraagd en weet ook niet van wie het is?

2e is de standaard van 126. dat sms-jes 63c kosten ofzo. die eerder in dit topic is verschenen.

kost die 1ste sms me nu geld en moet ik me hiervoor afmelden>???

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:20

Padvinder

doet z'n best

Carnagy schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:05:
ik heb vandaag 2 sms-jes gehad.

de 1ste is van 1415 dat ik mijn saaie scherm van orange op kan fleuren. en stop moet antwoorden als ik het wil stoppen. Heb er niet om gevraagd en weet ook niet van wie het is?

2e is de standaard van 126. dat sms-jes 63c kosten ofzo. die eerder in dit topic is verschenen.

kost die 1ste sms me nu geld en moet ik me hiervoor afmelden>???
Die eerste heb ik ook een paar keer gehad, laatst ook nog, terwijl ik helemaal geen klant meer ben van Orange sinds 11 januari (heb wel m'n nummer behouden, dus daar zal het wel door komen). Toch maar ff "stop" gesms-t, en sindsdien geen sms meer ontvangen, maar da's dus 2 weken ofzo... voor hetzelfde geld krijg ik er volgende week weer één...

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2004 @ 16:34:
Anders stuur je "BLOCK 12345" (zonder aanhalingstekens) naar 126. Dan ben je voor altijd geblokkeerd voor die onzin.
Is dat een algemeen iets? Geldt dat voor alle providers? Hoe werkt dat... bron... :? :)

Verwijderd

Barca schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:42:
Is dat een algemeen iets? Geldt dat voor alle providers? Hoe werkt dat... bron... :? :)
Dat geldt alleen voor de diensten van 126 die Orange aanbied. Dat nummer wordt weer gefaciliteerd door GIN en die bieden die diensten ook voor T-Mobile, KPN, Vodafone en Telfort, dus wellicht werkt diezelfde code ook bij andere netwerken maar dan met hun eigen "126". Bij T-Mobile is het bijvoorbeeld 555.

Het werkt dus niet met externe smsdiensten met een viercijferig nummer.

De bron is mijn eigen brein.... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 22:49 ]

Pagina: 1