Toon posts:

PLASMA probleem help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 dagen geleden eindelijk een plasma scherm gekocht :) , voor het EK offcourse :p, alleen heb ik een probleem:
Het beeld schokt nogal, en vooral bij voetbal wedstrijden.
Komt dit door dat het scherm nog maar 2 dagen oud is? en dat ie iets moet inbranden of wat dan ook?
hoop dat jullie hier meer over weten!

pioneer scherm: http://www.pioneer.nl/nl/...id=5588&taxonomy_id=62-63

Greetz, david

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Lijkt me niet liggen aan het feit dat het scherm pas twee dagen oud is. Ik denk dat het iets is met bekabeling....niet goed aangesloten, verkeerde instellingen of gewoon brakke ontvangst (lijkt mij niet waarschijnlijk ;)).

Heb je de kabels en de instellingen gechecked?

|Specs|

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:22
schokt als in lage "fps" ?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
najah , ik heb een paar kabels gekocht terwaarde van 400 euro :S s-video , scart kabels, wel beste kwaliteit. maar die komt de monteur over een weekje aanleggen.

Maar ik heb ook sataliet, dus maybe ligt het daar aan, bij mijn vorige t.v trilde het beeld ook een beetje, en ging het na verloop van tijd weer weg.

Alle kabels liggen allemaal een beetje doorelkaar op de vloer nu, van de receiver , versterker etc. Dus dat moet ik allemaal even netjes in een kastje onder de plasma verwerken.

Ik denk ook dat het allemaal aan de bedrading ligt etc. Want kan me niet voorstellen voor een scherm van 7000 euro, dat je dan zo'n beeld krijgt :P

• Maverick
je hebt het over trillen? Ook gewoon bij een stilstaand beeld? Das namelijk normaal en ligt aan je videosignaal.

Verwijderd

Topicstarter
hmzz... b.v als je iemands hoofd op de t.v ziet en hij draait met zijn hoofd naar links en naar rechts, dan zit er een lichte trilling in het midden van het beeld.
en zeker met b.v een voetbal wedstrijd als de camera van links naar rechts gaat heel snel, dan lijkt het net een soort van golfje in je beeld

• Maverick
hm, en hoe is het als het beeld stilstaand is? Zet eens een testbeelje op en kijk dan eens, is het dan trillingsvrij?

Verwijderd

Topicstarter
jah als het beeld gewoon rustig is , dan trilt het niet.. , ligt het denk je aan de bekabeling?

• [FSF]Moses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Ik heb net even de specs bekeken maar kon het niet zo snel terugvinden wat ik zocht. IK weet niet of het er op zit maar heb je de mogelijkheid op bv ruisonderdrukking en dergelijke lager of uit te zetten? Bij een CRT (ikzelf heb een JVC BBTV) kun je dat soort dingen uitzetten; het beeld gaat dan wat soepeler sonder vertragings-effecten en/of artifacts. Heb je al geprobeert te achterhalen of dat ook op jouw toestel zit?
Ik zet zoiets meestal uit aangezien het beeld via de kabel/sat best wel goed goed is over het algemeen.

Door een extra digitale bewerking van het beeld door de hardware in het toestel zou dit een oorzaak kunnen hebben, maar zeker weten doe ik dat helaas niet. Echter wel het probere waard dacht ik zo.

Probeer dat eens uit, mocht ik het fout hebben, dan hoor ik dat graag.... slik ik mijn suggestie weer in :)

[ Voor 16% gewijzigd door [FSF]Moses op 13-06-2004 13:05 ]

Moses

• Maverick
nee, als het aan de bekabeling ligt dan zou je bij stilstaand beeld ook problemen hebben, een kabel weet niet of ie bewegend of stilstaand beel transporteert, dat maakt niet uit. Je zult het denk toch in de instellingen moeten zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
jah dat klopt zit ook op mijn toesttel, zoals trillingen verwijderen uit beeld voor een natuurlijker beeld , heb ike gedaan. maar heeft nog weinig nut :(

Verwijderd

Topicstarter
jah.. najah over 3 dagen komt de monteur , ik denk dat hij het wel kan fixen :p

• [FSF]Moses
Ook zoiets als die digitale ruisonderdrukking die een aantal toestellen hebben?

Anders weet ik het ook niet meer.

edit:
Ik hoop dat de monteur het kan oplossen

[ Voor 20% gewijzigd door [FSF]Moses op 13-06-2004 13:06 ]

Moses

Verwijderd

Topicstarter
najah ik persoonlijk denk dat de sataliet de trilling veroorzaakt ^^,
digitale ruisonderdrukking hmzz waar zit dat precies?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Geen populaire opmerking tegenover plasmabezitters, maar persoonlijk ben ik van mening dat dit soort schermen niet geschikt zijn voor snel bewegende beelden met veel detail, zoals een voetbalwedstrijd.

Maar als je mazzel hebt is je scherm gewoon defect, of je kabelaansluiting brak ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-02 16:14
probeer ook eens een 100Hz antenne kabel

• [FSF]Moses
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 13:08:
najah ik persoonlijk denk dat de sataliet de trilling veroorzaakt ^^,
digitale ruisonderdrukking hmzz waar zit dat precies?
Heb je alleen maar sat of heb je ook nog reguliere kabel/antenne signaaltjes voorhanden? Of misschien een DVD speler (lijkt me logisch maar niet iedereen heeft zo'n ding )?

Digitale ruisonderdrukking? Hmmm, geen idee bij een Pioneer. Ik denk dat je meer aan de handleiding hebt dan aan eventuele (foute) suggesties van mijn kant... oke ik probeer het toch: ergens onder beeld/geavanceerd misschien?

[ Voor 8% gewijzigd door [FSF]Moses op 13-06-2004 13:25 ]

Moses

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sataliet en kabel.
maar het raare is, dat ik bij een dvd film geen trillingen heb

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 13:56:
ik heb sataliet en kabel.
maar het raare is, dat ik bij een dvd film geen trillingen heb
Raar? Dat is volstrekt normaal! Je kan er dus vrij zeker van zijn dat het een kabel probleem is. De kans bestaat natuurlijk ook dat er een probleem met de tunerfunctie is. Maar die is zo klein dat ze te verwaarlozen is.

Hier sukkelen wij ook met ruis en bibberingen op verschillende zenders. Ligt aan de Coax kabel :'(

Verwijderd

Topicstarter
majah maar als ik trillingen heb op de kabel. waarom heb ik t dan ook op sataliet ? ;(

Verwijderd

Topicstarter
wat doe jij eraan dan nonkel?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sluit het weer eens aan op een normale tv.

Als het dan nog zo is, ligt het aan OF de kabels OF de ontvangst.

Heb je het dan niet, ligt het dus aan je Plasmascherm. Dus of een defect of iets met de instellingen. Kijk eens in je manual voor een probleemoplossing.

Kijk trouwens ook of je plasmascherm in de buurt staat van andere apparaten die storing kunnen veroorzaken.

PS Gebruik de editknop ;)

Verwijderd

Heb je die trillingen gister gehad bij t voetbal? Zo ja, dat had ik een vriend van me ook, dus dat is de verbinding vanuit portugal..

Edit: /me moet leren lezen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 16:10 ]

Pagina: 1