Sony DRU-500A en Verbatim 4x DVD+R Power Calibration

Pagina: 1
Acties:

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 11:04
Hoi hoi,

heb al een her en der gezocht, maar ik lijk wel de enige met dit probleem :(. Heb een spindle Verbatim DVD+R's (4x / media code mcc 002) en een Sony DRU-500a met 2.1a firmware (was oorspronkelijk dw-u10a). Hiervoor had ik imation DVD+R's met dezelfde firmware e.d. en hier had ik nooit problemen mee. Nadat ik mijn computer start krijg ik de eerste keer bij het branden een power calibration op verbatim dvd+r. Daarna brand hij wel, vreemd genoeg (zelfde DVD+R-tje). Althans, dit was de 1e 2 keer zo. Nu net brand hij ineens wel, maar maar op 2 speed gezien de tijd, terwijl nero 4 aangeeft en de buffers zaten vol.

Tevens, na het branden sluit het laatje vaak niet meer nadat nero hem eject (ook als je erop duwt gaat hij niet automatisch dicht). Als je dan via verkenner ofzo een software eject doet werkt het weer wel :/

Ben benieuwd naar wat jullie te zeggen hebben.... Meeste wat ik kon vinden was niks dan goed met verbatim/sony.

Overigens, met DVDInfo Pro en Nero (6.3.1.15) verify vind ik geen errors :) dus wat dat betreft mag ik niet klagen.

edit:
type foutje

[ Voor 3% gewijzigd door freaky op 13-06-2004 09:48 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
heb al een her en der gezocht, maar ik lijk wel de enige met dit probleem
Het komt wel vaker voor dat bepaalde merken DVD's niet lekker branden op bepaalde merken DVD-branders.....
Zeker met goedkopere merken zoals Verbatim traxData en Princo is het soms heel onvoorspelbaar.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

verbatim een goedkoop merk??
Van de laatste tijd zeker dan.
Ze hadden eind jaren 90 zeker de beste cdrs.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-03 17:15

The Third Man

The Third Jellyfish

_bas_ schreef op 14 juni 2004 @ 09:54:
[...]

Het komt wel vaker voor dat bepaalde merken DVD's niet lekker branden op bepaalde merken DVD-branders.....
Zeker met goedkopere merken zoals Verbatim traxData en Princo is het soms heel onvoorspelbaar.
Wat zijn dan wel goede merken?

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 11:04
Verbatim goedkoop? Heb toch een aardig tijdje rond gezocht en heb o.a. op de fora hier uitgevonden, of althans dat dacht ik, dat verbatim toch 1 v/d betere merken was en een lange levensduur heeft.

Daarnaast, als dit het geval zou zijn lijkt het mij dat het probleem zich consequent voor zou doen. Dit is -niet- het geval. Hij heeft alleen problemen de 1ste keer dat ik probeer te branden na een reboot op Verbatim DVD-R's. Daarna brand ie alle verbatim's als een trein, alhoewel het soms spontaan op 2x ipv 4x gaat (dit komt zelden voor tho'). Totdat ik reboot dus, dan komt ie de 1ste keer weer met een power calibration error.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ik heb dezelfde brander (eerst een U10 en nu een 500), met dezelfde firmware en ik heb hetzelfde probleem met Platinum. Ik krijg nu best wel vaak power-calibration-errors, maar alleen op 4x.
Ik denk dat de laser van de 500 gewoon niet zo best is en aan slijtage onderhevig is. (Ik geloof dat die brander ook als 2x is ontworpen)

Houdoe

Pagina: 1