CPU upgrade of videoplank vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33
Ik ben over een half jaar van plan mijn bak eens op te poetsen. Na de vakantie heb ik wel weer genoeg centjes :) en ik begin een beetje moe te worden van m'n PII-266 op Intel 440LX plank met Viper V550 en 96Mb geheugen.
Maar ik zit met een dilemma. Zal ik eerst m'n CPU en moederbord vervangen door een Athlon 800-900@veel MHz. Of zou het beter zijn dan een videoplank met nVidia NV15 chip te kopen? Waar zou ik het meeste aan hebben. Ik speel wel regelmatig een game zoals HalfLife of RC2000...
Weer een half jaar later zou ik dan het andere component kopen. Dus bijvoorbeeld ik koop over een half jaar een Athlon 900, dan koop ik weer een half jaar verder een videoplank, zoals de NV20. Of eerst een NV15 en een half jaar verder een 1,xGHz proc.

Nou ja jullie begrijpen wel wat ik bedoel :)

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Moet je pas over een half jaar bekijken..
Dan weet je wat er betaalbaar is en hoe snel en hoeveel je echt te besteden hebt!
Ik bedoel je zegt dat je pas over een half jaar iets koopt, heeft weinig zin om nu al iets uit te zoeken, zeker aangezien er een nv11 nv15 uitkomt, intel met een andere processor? prijzen gaan dalen? matrox met een nieuwe supergave dualhead uitkomt? DDR de standaard sdram wordt?
Kortom te veel vraagtekens nog..

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Inderdaad veel vraagtekens maar ik denk dat je processor het eerst aan de beurt is... 266 is natuurlijk niet een geweldig hoge snelheid, je zou eventueel een celeron 366 kunnen kopen en die op 550 laten lopen, dat is toch ruim dubbel zo snel en dat voor een kleine 200 gulden.

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33
Nou, ik zat meer te denken aan een athlon 800 of 900 overgeclocked naar 1+ GHz. Tegen die tijd kost zo'n processor niet zo verschrikkelijk veel meer en dan heb ik wel een CPU die meer dan 4x zo snel is.
Ikzelf denk ook wel dat het beter is om eerst een nieuwe CPU te kopen, want dat is wel een behoorlijke bottleneck...

DirtyHarry (edited 01-03-2000).]

Verwijderd

Als je hem dan wegdoet... dan wil ik hem dan wel voor een zacht prijsje overnemen ;)
...