Zelfde geluidskaart wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-08 04:17
Ik heb nog een tweede pc, een pentium 2 op 350 mhz. Nu heb ik deze pc even wat geupgrade, een 64mb pci videokaartje erin en een Creative Soundblaster Live 5.1.

Deze exact dezelfde live heb ik ook in mijn eigen pc zitten en onder Windows (zowel XP als 98) werkt deze perfect. :)

Nu heb ik het spel The Settlers 2 Gold Edition, dit spel werkt wel op de snelle pc (met Windows XP), maar helaas werkt de map editor niet.

Hiervoor heb ik dan die tweede pc met Windows 98, even een 21 inch scherm geritseld, en mooier zou het niet kunnen, lekker internetten op de ene pc en Settlers spelen op het ander.

Probleem is nu dat The Settlers 2 de geluidskaart niet herkend op de machine met Windows 98. Op de snelle pc selecteer ik dan in de Sound Setup een "Soundblaster 16 or compatible" en dat werkt wel, en hetzelfde op de 2e pc (met windows 98) werkt dus helaas niet. Vaag, heel vaag :/

The Settlers 2 is overigens een Dosspel (doet me een wonder dat het nog draait onder Windows XP).

Iemand een idee?

Mijn YouTube Channel

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:33

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

ik weet niet hoe het met de live zit, maar volgens mij moet er een virtuele soundblaster legacy device aanwezig zijn om dit te kunnen doen. bedenk je ook dat w98 eigenlijk dos is en dat je dus ook daarin dosdrivers voor je sblive geladen kunt hebben.

maar ik zou kijken of er een sb legacy device is, misschien ben je er al als je die erin krijgt :)

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Werkt het geluid buiten Settlers 2 dan wel? Heb je al de identieke kaarten in je eerste en tweede PC omgewisseld om te controleren of de kaart in je twee systeem misschien kapot is? Heb je op de tweede PC wel drivers geïnstalleerd, bij XP zitten die al standaard.

• Snowwie
sdomburg schreef op 13 juni 2004 @ 01:08:
Werkt het geluid buiten Settlers 2 dan wel? Heb je al de identieke kaarten in je eerste en tweede PC omgewisseld om te controleren of de kaart in je twee systeem misschien kapot is? Heb je op de tweede PC wel drivers geïnstalleerd, bij XP zitten die al standaard.
Ik heb gewoon bij beide kaarten de installatiecd gebruikt, waarop de betreffende drivers staan. Onder Windows werken de kaarten dan ook prima.
ucchan schreef op 13 juni 2004 @ 01:07:
ik weet niet hoe het met de live zit, maar volgens mij moet er een virtuele soundblaster legacy device aanwezig zijn om dit te kunnen doen. bedenk je ook dat w98 eigenlijk dos is en dat je dus ook daarin dosdrivers voor je sblive geladen kunt hebben.
maar ik zou kijken of er een sb legacy device is, misschien ben je er al als je die erin krijgt :)
Tja, volgens mij zitten er geen dos-drivers op die cd. Vroeger had ik een Soundblaster AWE64 en deze kaart moest onder dos nog wel apart ondersteund worden door aparte dos-drivers (was een geweldige kaart in die tijd, en duuurrrrr :P )

[ Voor 41% gewijzigd door Snowwie op 13-06-2004 18:17 ]

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
Ik heb van Driverguide.com een dosdriver voor 'alle soundblaster' gedownload,
misschien dat deze driver uitkomst biedt.
Als omschrijving wordt vermeldt, "gewoon dit bestand uitvoeren, en hij past
automatisch de autoexec.bat van Windows 98 aan.".

We zullen zien vanavond als ik thuis ben, meer suggesties zijn altijd welkom natuurlijk :)

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
Werkt helaas niet :(

Mijn YouTube Channel

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:36

SkyStreaker

Move on up!

Als jij de driver-cd hebt van de Soundblaster, ik heb dezelfde kaart, dan staat er gaandeweg bij de installatie (aangepast of standaard, weet ik ff niet) ook de optie op DOS-stuurprogramam's te installeren. DIt moet je selecteren.

Als je dit gedaan hebt, moet je even in de :\creative directory rondzoeken voor een DOS-directory, daar staat alles dan in. JE kan voordat je driver-cd pakt, ook al even zoeken, als eerste.

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

Verwijderd

Download de nieuwste drivers eens op :

www.sblive.com

• Snowwie
tranztaz schreef op 15 juni 2004 @ 08:13:
Als jij de driver-cd hebt van de Soundblaster, ik heb dezelfde kaart, dan staat er gaandeweg bij de installatie (aangepast of standaard, weet ik ff niet) ook de optie op DOS-stuurprogramam's te installeren. DIt moet je selecteren.

Als je dit gedaan hebt, moet je even in de :\creative directory rondzoeken voor een DOS-directory, daar staat alles dan in. JE kan voordat je driver-cd pakt, ook al even zoeken, als eerste.
Nee er staat geen DOS driver optie op.
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 08:48:
Download de nieuwste drivers eens op :

www.sblive.com
Nee, ook geen DOS drivers voor de Soundblaster Live 5.1 :/

[ Voor 18% gewijzigd door Snowwie op 15-06-2004 18:21 ]

Mijn YouTube Channel

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:36

SkyStreaker

Move on up!

Wat je 'kan' proberen is Soundblaster 16 DOS drivers te vinden, al deze geluidskaarten lopen in DOS in soundblaster-16 compatible mode. Het is het proberen waard.

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

Pagina: 1