Toon posts:

Hoe voltages uitlezen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik motherboard monitor om mn cpu temps uit te lezen echter wil ik ook graag mn voltages met motherboard monitor uitlezen, mbm ziet hier echter geen sensor voor (alleen "mbm fixed" als grijze optie) moederbord komt uit een dell precision 530.
Als ik ze aanzet geven ze allemaal alleen 0,0v aan.

Verwijderd

Heb je deze mogelijkheid wel in de bios? Welk IC zit erop het mobo voor de uitlezing?

Overigens ben ik niet zo'n voorstander van meetprogramma's - in de praktijk hebben ze mij teveel marge (vaak een te lage uitlezing tov. een meting met een multimeter).

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 00:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
de bios is nogal heel beperkt gezien het een oem bios is, daar kan ik dus niks in terugvinden, cpu temps lees ik uit met de max1617-remote 1 en 2

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 00:20 ]

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:08

UTM

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 00:05:
Ik gebruik motherboard monitor om mn cpu temps uit te lezen echter wil ik ook graag mn voltages met motherboard monitor uitlezen, mbm ziet hier echter geen sensor voor (alleen "mbm fixed" als grijze optie) moederbord komt uit een dell precision 530.
BIOS heeft vaak deze optie. Kijk dus even rond in je BIOS bv onder PC Health Status oid ;)

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 13 juni 2004 @ 00:20:
[...]

BIOS heeft vaak deze optie. Kijk dus even rond in je BIOS bv onder PC Health Status oid ;)
zie hierboven
heb tevens al gekeken op de mbm site en die hadden alleen sensors staan bij de precision 330 en 650

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 00:22 ]

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:08

UTM

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 00:21:
[...]

zie hierboven
heb tevens al gekeken op de mbm site en die hadden alleen sensors staan bij de precision 330 en 650
Sorry, maar we posten beide een reply in zelfde minuut en aangezien ik door klikte heb ik je reply niet gezien :o.

Waarom MBM? Probeer gewoon eens Speedfan. Deze leest ook voltages uit.

Verwijderd

Kijk eens op je moederbord zelf wat voor sensor-IC erop zit (meestal in de buurt van je ATX connector, je CPU socket of je bios+PLL circuit).

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 00:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 00:05:
LOL dan ondersteund je moederbordt het dus nie :r 8)7
Pagina: 1