Toon posts:

[Maxtor] partities onbruikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb nu voor de 2e keer dit probleem : Ik kan niet meer op een partitie van mijn harde schijf en de andere kan ik geen mappen openen maar op de zelfde HDD kan ik wel op mijn windows schijf ...

ik wil graag weten hoe dit komt want dit is nu 2e keer in 1 maand tijd ...
( zal niet aan IDEE kabels liggen vorige HDD had er geen last van ... en de HDD is 2 maanden oud)

ik heb :

1x 60 gig maxtor schijf ( werkt nog gewoon)
1x 160 Gig Maxtor schijf
partitie 1: Windows (c schijf) deze werkt nog gewoon helemaal...
partitie 2: Apps and programs : Hier zie ik de mappen in de root wel maar als ik ze wil openen dan zegt hij toegang geweigerd
partitie 3: Zooi : deze is van 130 gig Hier kan ik helemaal niet meer op ik moet hem eerst formateren zegt hij

als je bij schijfbeheer kijkt dan zie je dat hij 100% vrij is en geen bestandsysteem heeft :s

Het is nu al de 2e keer in 1 maand tijd ( vorige keer met veel moeite alles kunnen formateren en weer goed ( maar alles kwijt ) kunnen krijgen...

kan iemand mij helpen :S

Bij voorbaat dank

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Draai Powermax (of Maxblast), dat diagnose tooltje van Maxtor eens. Zo te downloaden en een bootdiskette mee te maken.
Kun je de HDD even testen, klinkt als een defecte schijf.

Edit:
Denk trouwens dat je dit met een beetje zoekwerk en FAQ's lezen ook wel had kunnen vinden i.p.v. meteen een nieuw topic te openen.

[ Voor 29% gewijzigd door Brede P op 13-06-2004 00:07 ]

Verwijderd

het programma GET DATA BACK regelt alles voor je. zorg even voor een schijf waar je alle data op kan slaan en gooi dat op die schijf. Stuur daarna die hdd op, want volgens mij is dat ding gewoon gaar!!!

ps. Deze data kan je ook van een schijf halen die helemaal geen partities meer herkent. Dit programma heeft mij zo vaak geholpen. Zelfs nog data terug kunnen lezen van een hdd die 6 jaar oud was en waar nog dos bestanden ooit op gestaan hebben _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 00:11 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:56
Misschien heb je wel een virus opgelopen ofzo... want de tweede keer in zo'n korte tijd is niet echt gezond natuurlijk..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook al gezocht en gepost in een 'soortgelijk' topic bij virussen en hackers ... alleen daar werd er een beetje off-topic over dit inderwero gepraat ... en om een topic uit 2001 te kicken vinden ze meestal ook niet leuk

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 13 juni 2004 @ 00:06:
Draai Powermax (of Maxblast), dat diagnose tooltje van Maxtor eens. Zo te downloaden en een bootdiskette mee te maken.
Kun je de HDD even testen, klinkt als een defecte schijf.
maar als het een defecte schijf is waarom kan ik dan nog wel op de eerste partitie waar ik nu dus op zit .... en waarom kon ik er dan op als hem weer geformateerd had na de eerste keer..

Verwijderd

Hmm, vage klachten, vage tips!

Misschien is de MBR of de FAT naar de knoppen.
Misschien heb je de partities onder een ander account aangemaakt en laat windows je niet toe vanwege de rechten.

Probeer eens knoppix te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
het was NTFS en de rechten is niks mis mee want als administrator kom ik er ook niet op... en eerst kon ik er wel op ...

Verwijderd

Je windows staat toch op de schijf die nog goed is? Daar kom je dus wel op, dat is niet zo gek lijkt me, voor die 2de schijf moet je idd powermax draaien (vanaf floppy desnoods) en wel de volledige test (ga maar ff boodschappen doen in de tussentijd want dat duurt wel ff) , dus niet de quicktest, en als hij klaar is krijg je een foutcode, als je naar de site van maxtor gaat vul je die code in (weet ff niet meer waar dat onder staat, denk support ofzo), en dan krijg je gelijk bericht of de schijf nog gemaakt kan worden of dat je hem op moet sturen. De garantie is dacht ik 3 jaar bij maxtor, dus is je garantie verlopen bij de winkel waar je hem gekocht hebt kun je hem naar maxtor op sturen, heb je over een paar weken weer een nieuwe schijf.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 09:59:
het was NTFS en de rechten is niks mis mee want als administrator kom ik er ook niet op... en eerst kon ik er wel op ...
Aha, Langzaam komt er meer informatie los.

Wat denk je dat windows doet als je admin password niet gelijk is aan het account van de vorige owner/creator? Als je voor partities de user "Everyone" alles weigert kan je het ook schudden. Wij weten niet wat je wel / niet hebt gedaan!

Volgens mij heb je toch eerder een software probleem, en niet een hardware probleem.
Met Linux passeer je de standaard rechten. Probeer eens met Linux boot CD Knoppix.

MBR en FAT gegevens komen meestal boven drijven met Partition Magic.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 10:36 . Reden: aanvulling ]

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 08:04
Toevallig een overclockt systeem? Mischien ligt de snelheid van je PCI-bus te hoog en zorgt dat voor een corrupte HDD. Heb dat al meermaals zo gezien. Enige oplossing is terugclocken / andere PCI-divider.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 10:14:
Je windows staat toch op de schijf die nog goed is? Daar kom je dus wel op, dat is niet zo gek lijkt me, voor die 2de schijf moet je idd powermax draaien (vanaf floppy desnoods) en wel de volledige test (ga maar ff boodschappen doen in de tussentijd want dat duurt wel ff) , dus niet de quicktest, en als hij klaar is krijg je een foutcode, als je naar de site van maxtor gaat vul je die code in (weet ff niet meer waar dat onder staat, denk support ofzo), en dan krijg je gelijk bericht of de schijf nog gemaakt kan worden of dat je hem op moet sturen. De garantie is dacht ik 3 jaar bij maxtor, dus is je garantie verlopen bij de winkel waar je hem gekocht hebt kun je hem naar maxtor op sturen, heb je over een paar weken weer een nieuwe schijf.
mijn windows staat op de zelfde schijf als de partities waar ik niet meer bij kan ...
dat programma zal ik morgen eens aanzetten als ik toch stage ga lopen... en zal dan kijken of het aan hardware probleem is

maar voor de duidelijk heid ik kon eerst wel op de mappen van die ene partitie en heb er gewoon gelezen en geschreven... maar opeens nu niet meer

de andere partitie moet ik zels formateren zegt hij ...daar kan ik niks zien en hij geeft aan dat er 100% vrij is win XP schijfbeheer ..
Evil_Homer schreef op 13 juni 2004 @ 10:25:
Toevallig een overclockt systeem? Mischien ligt de snelheid van je PCI-bus te hoog en zorgt dat voor een corrupte HDD. Heb dat al meermaals zo gezien. Enige oplossing is terugclocken / andere PCI-divider.
nee ik heb niks overgeclocked dus daar kan het niet aan liggen

Verwijderd

Hoi Deur :)

heb je je geheugen al eens gecontroleerd op fouten? (memtest86 ofzo). Want brak geheugen wil wel eens tot corruptie van je data leiden.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 22:35 ]

Verwijderd

Heb je Service Pack 1 voor ondersteuning van schijven > 137gb?
Je kan eventueel de reghack uit de faq eens proberen.

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
heb je toevallig een via chipset

Ik zie dit probleem namelijk vaker gebeuren bij die chips
met schijven/partities van boven de 120gb

niet bedoelt om via af te kraken
ik zeg ook niet dat het voor alle via's geld
heb er niet opgelet of het maar bij 1 type gebeurt namelijk

[ Voor 41% gewijzigd door MokerHamer op 13-06-2004 23:52 ]

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 23:39:
Heb je Service Pack 1 voor ondersteuning van schijven > 137gb?
Je kan eventueel de reghack uit de faq eens proberen.
ja die heb ik ...
MokerHamer schreef op 13 juni 2004 @ 23:46:
heb je toevallig een via chipset

Ik zie dit probleem namelijk vaker gebeuren bij die chips
met schijven/partities van boven de 120gb

niet bedoelt om via af te kraken
ik zeg ook niet dat het voor alle via's geld
heb er niet opgelet of het maar bij 1 type gebeurt namelijk
ik heb eenVIA chipset ja maar zou dat daarmee te maken kunnen hebben ? .. ik ben van plan einde van deze maand nog een nieuwe te kopen ...

en ik start nu powermax op en ga stage lopen ik zal vanavond hier wel posten

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 08:28 ]

• MokerHamer
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 08:27:
[...]

ik heb eenVIA chipset ja maar zou dat daarmee te maken kunnen hebben ? .. ik ben van plan einde van deze maand nog een nieuwe te kopen ...

en ik start nu powermax op en ga stage lopen ik zal vanavond hier wel posten
als je hem opnieuw gaat gebruiken maak geen partities groter dan 90gb

daarna ging het tot nu toe altijd goed

(dit baseer ik niet op 1 systeem )
komt vaker voor namelijk

welke via chip heb je eigenlijk
dan kan ik eens kijken of het bij 1 type is !

een pc waar ik het ff bij kon na kijken had een

Via KT266A

[ Voor 14% gewijzigd door MokerHamer op 16-06-2004 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb nu nieuw moederbord en processor ed ... dus moet ff kijken ook heb ik de HDD's uit elkaar gehangen zodat ze netjes 40 graden blijven

Powermax gaf overigens aan dat er niks mis mee was...

ik zal thuis ( zit nu op stage ) ff mijn oude chipset posten en mijn ene partitie ( die nu nog 130 is ff verlagen na 60 en 70 dan maar

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Ik heb bijna precies hetzelfde probleem als de TS alleen dan met een Seagate 160 GB HD -> [rml][ HD] Corrupted data en stof op printplaat[/rml]

Ook ik heb trouwens een via chipset, een MSI K7T 266 pro moederboard en m'n partie was idd ook groter dan 120 GB. Zou het er echt aan kunnen liggen dat de partitie onbenaderbaar wordt doordat ie groter is dan 120 GB :?

• MokerHamer
het begint er echt op te lijken dan dat het de Chipset Via KT266A is

ik ken het probleem met seagate, maxtor en wd dus het licht niet aan de schijf
is echt de aanstuuring van de ide
en 160gb aan data verliezen is echt kloote zeker als het zo makkelijk gebeurt

Als de TS ook nog even wil zeggen welke chip hij heeft ?

[ Voor 12% gewijzigd door MokerHamer op 18-06-2004 21:14 ]

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
wat voor ATA controller heb je? ATA100 of ATA133? ik heb ook last van corruptie als ik een 160Gb seagate aan mn 1e en 2e IDE aansluiting zet (ATA100) ik kan wel netjes partitioneren en formateren, maar als je die schijf volschrijft is alle data opeens corrupt. nu hangt die schijf aan een raid controller die ATA133 compliant is, en ik heb er nooit meer last van gehad.

- check je handleiding van het moederbord om te zien wat voor ATA je hebt
- hang de schijf eens aan een raid controller als je die hebt
- test em eens in een pc die wel ATA133 controller heeft
- als je een raid kaartje kan lenen, test de schijf daar eens op (moet wel een ATA133 zijn)

ik weet bijna zeker dat het hier aan ligt....

Mn 3D printer blogje..

• MokerHamer
FiXeL schreef op 19 juni 2004 @ 15:26:
wat voor ATA controller heb je? ATA100 of ATA133? ik heb ook last van corruptie als ik een 160Gb seagate aan mn 1e en 2e IDE aansluiting zet (ATA100) ik kan wel netjes partitioneren en formateren, maar als je die schijf volschrijft is alle data opeens corrupt. nu hangt die schijf aan een raid controller die ATA133 compliant is, en ik heb er nooit meer last van gehad.

- check je handleiding van het moederbord om te zien wat voor ATA je hebt
- hang de schijf eens aan een raid controller als je die hebt
- test em eens in een pc die wel ATA133 controller heeft
- als je een raid kaartje kan lenen, test de schijf daar eens op (moet wel een ATA133 zijn)

ik weet bijna zeker dat het hier aan ligt....
ja natuurlijk verandert het als je er een raid/ide controler bij zet
dan maak je immers geen gebruik meer van je via controler O-)

Pagina: 1