Toon posts:

kapot scherm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej,

Ik zit hier met een Nec Multisync 1550V, deze doet al een tijd vaag, en is dus van de pc afgehaald. Nu zag ik hem vanmiddag in de kamer staan, en ik dacht; ik probeer de monitor uit. Nou is het probleem dat de kleuren dof zijn, er zijn geen 'echte' kleuren uit te krijgen, geen fel rood, geen fel blauw, geen fel groen...maar t zijn allemaal vage kleuren, met een doffe grijze tint. Hoe kan dit? ps. dit is ook de reden geweest dat hij niet meer gebruikt werd. Het ligt niet aan de d-sub kabel (heb ik gecontroleerd met andere kabel). Ook de vid-kaart is het probleem niet, ook al gecontroleerd. Wat zou het kunnen zijn? en is het de moeite waard, om het scherm op te laten sturen voor reparatie? (buiten garantie)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik neem aan dat je ook al gespeeld hebt met de OSD settings? En die ook ff hebt gereset (factory default oid)?

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 18:06

Just_I

What did you just say?

Misschien een domme opmerking maar ik kan het niet uit je topic start opmaken. Heb je soms al wat geprobeerd met de instellingen van de monitor zelf.... :+

Dit kan namelijk een goede verklaaring zijn voor de doffe grijze tint.

edit:
Damn te laat ... Just_I kan niet zo snel typen :X

[ Voor 13% gewijzigd door Just_I op 13-06-2004 00:04 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer, ja ik heb de instelling op de monitor ook geprobeerd. Dat schiet ook niet op, ook beide veranderen (pc+tft) schiet weinig op. Maar wat ik vergeten ben te vermelden, het was al van de ene op de andere dag. Ook resetten vd instellingen via osm/osd, had weinig zin.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 00:12 ]

• dijkp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

Mis je misschien een kleur? Kijk eens of dat je alle kleuren kan ontdekken. (groen, blauw, rood)

Tandem rulez.... IBM s*cks

Verwijderd

Topicstarter
dijkp schreef op 13 juni 2004 @ 00:13:
Mis je misschien een kleur? Kijk eens of dat je alle kleuren kan ontdekken. (groen, blauw, rood)
groen=geel achtig
blauw=zeeblauw achtig
rood=roze achtig

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 18:06

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 00:20:
[...]

groen=geel achtig
blauw=zeeblauw achtig
rood=roze achtig
Hier heb je ook monitor instellingen voor .. weet alleen niet precies de benaming ervan Kleur tempratuur dus (Thnx Bigfoot 1942) .. dus vandaar maar ff een pic:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/monitor%20002.jpg
Sorry voor de wazig foto. Foto is overigens van een LiteOn tftje, maar hoop dat het toch wat kan helpen....

[ Voor 6% gewijzigd door Just_I op 13-06-2004 00:37 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Just_I schreef op 13 juni 2004 @ 00:29:
[...]

hier heb je ook monitor instellingen voor .. weet alleen niet precies de benaming ervan ...
kleurtemperatuur. 6000K is veel te weinig, daar staat ie nu waarschijnlijk op. Ikzelf heb m nu op 9100K staan, lekker wit.

[ Voor 20% gewijzigd door bigfoot1942 op 13-06-2004 00:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
ook dit maakt geen verschil, de veranderingen die ik doorvoer maken niets/weinig uit.....

'Goede monitor'
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tgdlid/images/Iiyama%20Prolite%20E431S.jpg

'Slechte monitor'
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tgdlid/images/Nec%20MultiSync%20LCD1550V.jpg

Het verschil is, lijkt mij, duidelijk te zien, bij de onderste zijn de kleuren veel te vaag en dof, ze zouden zoals de 1e monitor moeten zijn.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 11:22 ]

• dijkp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

Op de foto lijkt het er op dat je rood mist....

Tandem rulez.... IBM s*cks

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:35
dijkp schreef op 13 juni 2004 @ 23:58:
Op de foto lijkt het er op dat je rood mist....
idd de monitor krijgt geen rood signaal binnen, ik denk dat je kabel een breuk heeft.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

is het osd wel goed gekleurd?

Verwijderd

Topicstarter
de kabel is goed, als ik de kabel gebruik van de wel goede monitor dan zijn de kleuren ook slecht, geen kabel probleem dus. Het osd? volgens mij wel goed.....

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11

PD2JK

ouwe meuk is leuk

OSD = On Screen Display, dat menuutje dus. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Pagina: 1