[proc] beste overclockbare van dit moment

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Allowa mensen :)

Omdat ik binnenkort van plan ben om een speciale cooler te kopen (ben de naam ff kwijt) vroeg ik me af welke processor het best overclockable is van dit moment. Deze koeler werkt met zon koelkastelement die je op de processor zet en koelt met -40 of -20 als ik mij niet vergis

Ik zat eraan te denken om een AMD 2500+ te kopen want die kan je tot 2,8 GHz overclocken las ik ergens maar ik vroeg mij af of ik misschien niks over het hoofd heb gezien m.b.t. betere procs die je veilig verder kan overclocken met zo'n cooler.

Verder vraag ik mij af of het ook verantwoord is. Ik hoorde ook iets van dat als je te ver overclockt je banen in je proc, logischerwijs, verdampen. Een grotere voltage dan 1,75 volt geloof ik. Als iemand wat uitleeg erover zou kunnen geven maakt U me zeer blij :D

Ik heb wel veel verstand van computers maar een echte allesweter ben ik er nog niet van dus excuses als ik was n00bachtig overkom :)

Alvast bedankt!

Verwijderd

Over wat voor een koeler heb je het, een Nventiv Prometia of een Vapochill? Die temperaturen haal je ook niet zomaar, en die dingen zijn niet goedkoop. Als je een socket A cpu wil kun je het beste kijken voor een Mobile en dan een Xp2400+ of 2500+.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je het geld hebt kun je leuke koeloplossingen krijgen ja.

Wat TerranGhost zegt dus....

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik denk dat de TS als koeler een peltier oplossing bedoeld. Promethia/Vapochill is nou niet echt bekend bij de gemiddels "beginner", peltier kom je iets sneller tegen.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

peltier :| ben je gek (gek als in ''dies gek'' niet als in beledigend gek ;))?

de''noob overclocker'' gaat met 220 watt hitteveroorzakende levensgevaarlijke aparaten aan het werkt ?

dan denk ik dat ie liever ff het slangetje van zijn prom op zijn socket schroeft...

en een peltier (tenzij je een grooote hebt) haalt min 40 echt niet....

[ Voor 37% gewijzigd door HeepH op 13-06-2004 00:04 . Reden: toevoeging ]

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

killingdjef schreef op 12 juni 2004 @ 23:31:
...Verder vraag ik mij af of het ook verantwoord is. Ik hoorde ook iets van dat als je te ver overclockt je banen in je proc, logischerwijs, verdampen. Een grotere voltage dan 1,75 volt geloof ik. Als iemand wat uitleeg erover zou kunnen geven maakt U me zeer blij :D ...
Het doorbranden van banen in je processor is onzin, er zwerft hier een groot deel van de tweakers rond die de vCore boven 1,75 volt hebben (tot ong. 2.20v.) dus maak je daar niet druk om. Trouwens doorbranden bij temperaturen onder 0 lijkt me ook zeldzaam.

Trouwens dit is duidelijk een topic voor Die-hard Overclocking & Cooling

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 00:07 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
killingdjef schreef op 12 juni 2004 @ 23:31:

Ik zat eraan te denken om een AMD 2500+ te kopen want die kan je tot 2,8 GHz overclocken las ik ergens maar ik vroeg mij af of ik misschien niks over het hoofd heb gezien m.b.t. betere procs die je veilig verder kan overclocken met zo'n cooler.

Alvast bedankt!
Zoals je ook in de FAQ kunt lezen, er zijn geen garanties dat jij ook zover kunt overklokken. Staar je daar dus niet blind op.

Nventiv ga je denk ik moeilijk aankomen, gezien de huidige staat van het bedrijf, maar waar een wil is....
Verder vraag ik mij af of het ook verantwoord is
Tja, dat is OC- en >:)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

ik vind het (nofi richting ts hoor) sowieso nogal riskant om meteen met dh-koeling aan te komen als noob....tis en blijft geen alledaags iets, een eventuele peltier/pc setup

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

begin eerst met een leuke lucht koeler en ga steeds verder.. ze zeggen ook altyd op een lucht koeler moet je het leren he (just kiddin) :P

neej.. gelijk phasechange is n btje te veel van het goede :)

trouwens amd 64 is ook best wel goed te overclocken met een goed mobo'tje :)

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-06 18:37
een 2500+ op 2,8 GHZ?? een barton? Wat maakt dit dan voor een proccesor .. een rating van 4500+ ???? ..

dus met andere woorden .. heb nu een 3200+ in me computer zitten .. ik koop een 2500+ stuk of 10 en ga ze stuk voor stuk proberen te clocken tot 2,8ghz en daarmee ben ik wel 5x zo sneller dan een 3200+?? want deze krijg ik neit verder dan 2,55 ghz (das maar 350 mghz meer dan normaal) wel een 3800+ rating d8 ik maarjah :) 4500+ is wel beter DUH

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-08 11:39
angelus20 schreef op 13 juni 2004 @ 00:32:
een 2500+ op 2,8 GHZ?? een barton? Wat maakt dit dan voor een proccesor .. een rating van 4500+ ???? ..

dus met andere woorden .. heb nu een 3200+ in me computer zitten .. ik koop een 2500+ stuk of 10 en ga ze stuk voor stuk proberen te clocken tot 2,8ghz en daarmee ben ik wel 5x zo sneller dan een 3200+?? want deze krijg ik neit verder dan 2,55 ghz (das maar 350 mghz meer dan normaal) wel een 3800+ rating d8 ik maarjah :) 4500+ is wel beter DUH
hoe wil je die gaan koelen dan ? met je mond blazen :S . dat haal je echt niet zomaar :Z . En om 10 cpu's te kopen moet je ook ziek in je kop zijn :z

Verwijderd

angelus20 schreef op 13 juni 2004 @ 00:32:

Ach ja, moet het wel mobiles zijn he. En probeer dat maar eens te koelen ;)

Verwijderd

Of gewoon genoeg geld hebben :).

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:56

Nik

Ik wil niet zeuren, maar als je geld zat hebt voor een goede koeling, koop dan gewoon standaard een snelle CPU, zonder te overclocken. Dan kun je er altijd nog wat bij doen. Er wordt ook gezegd, neem een Socket A met eem Mobile 2500+ ofzo, maar waarom dan niet meteen een 3.0 / 3000 kopen? Dan weet je ZEKER dat je die snelheid hebt, en je hebt garantie enzo. Is het dan nog niet snel genoeg, dan koop je weer betere koeling, en ga je verder overclocken. :7

Verwijderd

proller schreef op 13 juni 2004 @ 01:10:
Ik wil niet zeuren, maar als je geld zat hebt voor een goede koeling, koop dan gewoon standaard een snelle CPU, zonder te overclocken. Dan kun je er altijd nog wat bij doen. Er wordt ook gezegd, neem een Socket A met eem Mobile 2500+ ofzo, maar waarom dan niet meteen een 3.0 / 3000 kopen? Dan weet je ZEKER dat je die snelheid hebt, en je hebt garantie enzo. Is het dan nog niet snel genoeg, dan koop je weer betere koeling, en ga je verder overclocken. :7
De snelste cpu op het socket A platform is de 3200+, veel gewone 2500+'en doen dat al op het gewone voltage ;) . De mobile cpu's gebruiken veel minder stroom en zijn uber te OC'en >:)

Verwijderd

Ik heb een 2500+ Barton en ik krijg hem hier op Lucht tot krap 2300Mhz (standaard 1866 geloof ik). Waarschijnlijk ligt mijn RAID0-config hier in de weg, maar tot 2.8Ghz vind ik vrij veel, maar zal met een Peltier misschien lukken (heb ik geen verstand van).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voor dit soort onderwerpen hebben we een compleet subforum :)

Die-Hard Overclocking & Cooling

Neem deze eens op je gemakje door. Vooral de FAQ ervan ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.