Toon posts:

[XP]filesharing met domain server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds ik op mijn laptop een domain server heb ingesteld, kan ik als ik thuis ben (dus wanneer ik niet op die server ben ingelogd) niet meer vanaf een andere computer in m'n LAN de gesharede bestanden op de laptop bekijken (access denied).
Hoe kan ik de ms file/printer sharing instellen dat ie ook toegankelijk is voor netwerkcomputers die niet op hetzelfde domain zitten?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

allow anonymous instellen.

Verwijderd

Topicstarter
ehm waar?

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:07

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

logaan met de volgende gegevens (er vanuit gaande dat hij om user-id / pass vraagt)
user: domein-naam\userid
pass: password

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Verwijderd

Topicstarter
Zuig schreef op 14 juni 2004 @ 16:58:
logaan met de volgende gegevens (er vanuit gaande dat hij om user-id / pass vraagt)
user: domein-naam\userid
pass: password
hij vraagt niet om user idea, hij kan alleen maar met guest inloggen.
ik moet het dus op de server veranderen, niet op de client.

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:07

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

lijkt me niet dat je wil dat iedereen zo maar op je server kan toch?
probeer de share een te mappen en geef dan andere username op (connect using a diff....)
inclusief mijn bovenstaande user/pass optie

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
code:
1
net use x: \\server\share password /user:domein\user

Mijn gok is dat je een XP home-client gebruikt, welke ten aanzien van netwerkgebruik een stuk beperkter is dan zijn grote broer Professional.

Kan je ook aangeven welk OS de server draait ? Is dit een Linux/Unix of betreft het Windows NT 4.0, 2000 of 2003 ? Volgens mij kan je ook heel veel vinden met de GoT Search. Zoek bijvoorbeeld op "file sharing xp home" en er gaat een wereld voor je open :) Lees onderweg ook nog even FAQ Network Troubleshooting door :)

Wellicht past je topic, afhankelijk van Windows of Linux/Unix beter in Windows Operating Systems of Non-Windows Operating Systems :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 15 juni 2004 @ 23:14:
code:
1
net use x: \\server\share password /user:domein\user

Mijn gok is dat je een XP home-client gebruikt, welke ten aanzien van netwerkgebruik een stuk beperkter is dan zijn grote broer Professional.

Kan je ook aangeven welk OS de server draait ? Is dit een Linux/Unix of betreft het Windows NT 4.0, 2000 of 2003 ? Volgens mij kan je ook heel veel vinden met de GoT Search. Zoek bijvoorbeeld op "file sharing xp home" en er gaat een wereld voor je open :) Lees onderweg ook nog even FAQ Network Troubleshooting door :)

Wellicht past je topic, afhankelijk van Windows of Linux/Unix beter in Windows Operating Systems of Non-Windows Operating Systems :)
de server is XP PRO SP1.
de client is een xbox (vandaar de limited features).
en nog maals, ik wil niet op de client aanpassingen doen, zodat de client weet hoe tie moet inloggen, maar het filesharing weer, net zoals voordat ik de domain server had ingesteld, voor guest toegankelijk te maken (dus ja, dat iedereen in mijn LAN mijn shared files kan zien).
Pagina: 1